Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Artykuły: Dla rodziców

Dziecięce emocje
Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym jest niezwykle interesujący. Dzieci stopniowo uczą się radzić sobie z emocjami i kontrolować je. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym to także dostrzeganie, że inne osoby także doświadczają emocji. Zaczyna pojawiać się wówczas empatia i zrozumienie cudzych uczuć. Jeśli rozwój dziecka w okresie przedszkolnym przebiega prawidłowo, łatwiej jest mu odnaleźć się w rzeczywistości szkolnej, a następnie w dorosłym życiu.

Dziecko nieśmiałe
Nieśmiałość to uczucie , które towarzyszy każdemu z nas, w różnych sytuacjach życiowych. W przypadku małych dzieci , nieśmiałość jest całkowicie naturalnym zachowaniem.


Kryzys wartości w rodzinie
Dzisiejszy świat w którym żyjemy znacząco przejawia się kryzysem wartości oraz autorytetów (w szczególności ojca). Szczególnie niepokojący kryzys środowiska rodzinnego można zaobserwować w teraźniejszym XXI wieku, w dobie transformacji rodziny. Powoduje to wielką różnicę pomiędzy tradycyjnymi wzorcami zachowań, innym rytmem życia i systemem wartości otoczenia jak i dezorientację rodziców i dzieci.

Nadpobudliwość i zahamowanie
Wśród wielu procesów psychicznych zachodzących u człowieka możemy wyróżnić uczucia. Odzwierciedlają one stosunek jednostki do ludzi, zjawisk, rzeczy, a także do samego siebie. Emocje zalicza się do pierwotnych funkcji psychicznych człowieka związanych z zaspokojeniem biologicznych potrzeb, natomiast uczucia - wyższych potrzeb psychicznych. Na prawidłowy rozwój dziecka duży wpływ wywierają doświadczenia i przeżycia z poprzedniego okresu...

Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w rozwoju dziecka
Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w rozwoju dziecka

Rozwój emocjonalno społeczny dziecka 3-letniego
Emocje dzieci przedszkolnych są jeszcze bardzo niestałe. Mamy tu na myśli, iż powstają one z łatwością, ich czas trwania jest krótki a zmienność bardzo szybka. Ich przejawy okazują się jednak bogatsze. Poza ruchami i mimiką, w wyrażaniu uczuć przez dzieci, istotne staje się wdrażanie reakcji werbalnych. Elementem emocjonalnym staje się spostrzeganie oraz wyobraźnia dziecka. Znacznie bardziej złożone okazują się również reakcje emocjonalne przejawiane wobec innych osób.

Ruch - postrzeganie - nauka : czy jest między nimi związek?
W rozwoju dziecka bardzo powiązany jest ruch ze spostrzeganiem. Wynika to z tego, iż ograniczona zdolność poruszania się ogranicza tym samym przetwarzanie informacji, które docierają do narządów zmysłów.

Środowisko przedszkolne i rodzinne w procesie wychowawczo-dydaktycznym
Przedszkole jest takim środowiskiem edukacyjnym, które rozwija możliwości wychowanków, oraz zapewnia sukcesy jak i lepsze przygotowanie przedszkolaka do szkoły. Trzylatek wchodzący w nowe, nieznane środowisko społeczne oraz materialne, takie jak przedszkole, odczuwa na sobie sporą ilość mocnych bodźców, co powoduje iż przeżywa ono niepokój jak i obawy, a jego adaptacja do przedszkola przebiega kłopotliwie. Wiąże się to zatem z koniecznością wspierania dziecka w owym okresie przez stworzenie, dzięki dorosłym, prawidłowych oddziaływań wychowawczych.

Zaburzenia emocjonalne u dzieci
Wśród wielu procesów psychicznych zachodzących u człowieka możemy wyróżnić uczucia. Odzwierciedlają one stosunek jednostki do ludzi, zjawisk, rzeczy, a także do samego siebie. Emocje zalicza się do pierwotnych funkcji psychicznych człowieka związanych z zaspokojeniem biologicznych potrzeb, natomiast uczucia - wyższych potrzeb psychicznych. Na prawidłowy rozwój dziecka duży wpływ wywierają doświadczenia i przeżycia z poprzedniego okresu.
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,028,997 unikalne wizyty