Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na Środę 28.10.2020r.

Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki

Dzień dobry "Gwiazdeczki", zapraszam do wykonania pracy plastycznej .
1.W tym tygodniu rozpoczęliśmy temat o owocach i warzywach. Powtórzcie rymowankę z pokazywaniem. Zbieramy owoce, zrywamy owoce. Zerwę Ci jabłuszko, jak tylko podskoczę. Dwa kroki w prawo, dwa kroki w lewo, o przed nami stoi takie wielkie drzewo. Obiegnę je w koło, przykucnę na trawie, zwinę się jak język kolców nie wystawie! 2.Przygotujcie sobie farby, pędzelek, kartkę papieru, kolorowy papier, nożyczki, klej oraz jeden wybrany owoc: jabłko, gruszkę co macie w domku.
Wykonajcie jedna pracę, owoce w koszyku: malujecie połówkę owoca farbą i odbijacie, następnie tniecie paseczki z kolorowego papieru i tworzycie pod owocami koszyk tak jak na rysunku! Owoce w słoiku: rysujecie słoik, wycinacie go i następnie odbijacie w nim pomalowane owoce! Tak jak na rysunku, miłej zabawy kochani! Pamiętajcie, że owoce są bardzo zdrowe, więc jedna połówka owoca potrzebna do pracy, a druga do brzuszka.



1. Zgromadźcie kilka owoców z jesiennego sadu. Sprawdźcie za pomocą zmysłów jaki mają zapach, smak, jakie są w dotyku.

2. Rodzic wycina kształt jabłka/gruszki. Następnie dziecko z pomocą rodzica wykleja owoc dowolnym materiałem sypkim np. bułką tartą, kaszą manną, makiem. Gdy klej wyschnie pomalujcie owoc farbami. Po skończonej pracy, wyklejony owoc będzie doskonałą pomocą sensoryczną.

POWODZENIA!

Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Ani
1. Rozwiązanie zagadki wprowadzającej do tematu zajęć.
Dmucha w liście, dmucha w drzewa, świszcze, huczy, wieje, śpiewa. Latawiec unosi wysoko w górę, czasami zmienia się w wichurę. (wiatr)
2. Krotka rozmowa -zadajemy dzieciom pytania: Jak wygląda wiatr? Czy można go zobaczyć gołym okiem? Czy można go dotknąć, powąchać, posmakować... ? Swobodne wypowiedzi dzieci. Na zakończenie rozmowy mówimy, że wiatr to poruszające się powietrze i zaprasza do wykonania doświadczeń.
3. Zabawy z wiatrem:
-"Jak można wywołać wiatr?" Prezentujemy przygotowane przedmioty i urządzenia: suszarka, wachlarz, pompka, wiatraczek, balony i zachęca dzieci, aby za ich pomocą spróbowały wytworzyć wiatr. Zwracanie uwagi na siłę wiatru, kierowanie wiatru na skrawki papieru, kawałki waty itp. Następnie proponujemy dzieciom dmuchnąć na skrawki papieru (oddech jako źródło wiatru).
- "Do czego służy wiatr?" Dzieci podają odpowiedzi, w sposób symboliczny zapisujemy je na kartce papieru. Następnie uzupełniamy wypowiedzi dzieci, wykorzystując: suszenie prania, wytwarzanie prądu (elektrownia wiatrowa), pływanie żaglówką, latanie paralotnią, rozsiewanie nasion roślin, osuszanie kałuż, surfing.
4. Zabawa "Odgłosy wiatru". Wytwarzanie szumu i szelestu wiatru z wykorzystaniem reklamówek foliowych, pojemników wypełnionych kaszą lub cukrem, gazet, plastikowych butelek. Poszukiwanie dźwięków przypominających wiatr.

Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Czy zastanawialiście się, skąd w domu bierze się prąd? Prąd produkuje fabryka nazywana elektrownią. W elektrowni jest generator, który wytwarza prąd elektryczny, który wysyłany jest do domów, przedszkoli, fabryk, sklepów i wszędzie tam, gdzie jest potrzebny. Prąd jest rozsyłany z elektrowni siecią przewodów wysokiego napięcia. Prąd jest potrzebny. Powiedzcie dlaczego? Jakie urządzenia w twoim domu są zasilane prądem, wymień je. Obejrzyjcie obrazki przedstawiające urządzenia elektryczne. Nazwijcie je i podzielcie ich nazwy na sylaby i policzcie, ile sylab posiada. Pomyślcie, co by się stało, gdyby nie było prądu? Prąd należy oszczędzać. Jak myślicie, dlaczego? Obejrzyjcie film z rodzicami a dowiecie się, jak oszczędzać prąd.TUTAJ
Wykonajcie masaż na plecach rodzeństwa lub rodziców na podstawie wiersza Bożeny Szuchalskiej- "Pożyteczne urządzenia"
"W moim domu mówię wam Ja urządzeń dużo mam. /rysujemy domek na plecach. Gdy do prądu włączę je, Życie lżejsze staje się. /uderzamy dwoma palcami. Już lokówkę podłączyłam Śliczne loki nakręciłam. /rysujemy spirale od góry do dołu. Gdy żelazko się nagrzało, Pięknie bluzkę prasowało. /otwartymi dłońmi masujemy plecy 5. Teraz wodę ja nalewam i w czajniku ją podgrzewam. /uderzamy paluszkami po całych plecach. W domu już czyściutko mam, bo odkurzacz sprząta sam. /piąstką masujemy plecy. Urządzenia elektryczne, są tak bardzo pożyteczne. /rysujemy uśmiechniętą buźkę. Uciekajmy teraz stąd, /paluszkami uderzamy po całych plecach. czy poczułeś mały prąd? /łaskoczemy pod paszką.






Wykonajcie z pudełek po produktach spożywczych urządzenia na prąd, pralkę albo lodówkę. Miłej zabawy.
Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
Drogie jagódki, w tym tygodniu zapoznajemy się z pracą listonosza oraz z różnymi formami przekazu informacji.
1. Drodzy rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na temat pisania i wysyłania listów:
-W jakim celu wysyłamy listy?
- Do kogo możemy wysłać list?
- O czym możemy w nich napisać?
- Czym mogą podróżować listy?
2. Zapraszam do zapoznania się z wyglądem znaczka pocztowego oraz koperty gotowej do wysłania na podstawie poniższej ilustracji oraz omówienia wraz z dzieckiem co musi znajdować się na takiej kopercie aby wysłać list (adresat, nadawca, znaczek pocztowy - istotne jest miejsce położenia elementów na kopercie).
3. Do zadania potrzebna nam będzie czysta koperta (można ją szybko samodzielnie złożyć z kartki). Zadanie polega na zaadresowaniu koperty (np. do mamy, cioci, babci) i narysowaniu kredkami znaczka pocztowego w odpowiednim miejscu.
4. Chciałabym dzieci, abyście przedstawiły za pomocą rysunku swój dzień w przedszkolu. Gotową pracę wsadźcie do wcześniej przygotowanej przez was koperty i zaklejcie. Zapraszam do zabawy w "pocztę" według inwencji własnej dziecka.


Wygenerowano w sekund: 0.02
5,017,600 unikalne wizyty