Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na piątek 30.10.2020r.

Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi
Ruch to zdrowie. Jesienne ćwiczenia do wykonania w domu.
Dzień dobry Rybki. Dziś zapraszam Was do wykonania kilku zabaw, ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem jesiennych darów jesieni. Drodzy rodzice, ćwiczenia można wykonać w domu, na podwórku, w parku lub lesie. Zamiast patyków można użyć brązowych pasków, tasiemek. Zamiast szyszek lub kasztanów można wykorzystać zwykle małe piłeczki.
1. Na rozgrzewkę zapraszam Was do znanej zabawy ,"Głowa, ramiona, kolana, pięty..."TUTAJ
2. Skoki przez "płotki" Układamy patyki jak drabinkę, w jednakowych odległościach od siebie. Dziecko pokonuje tor w określony sposób np.: podskoki obunóż, podskoki na lewej nodze, podskoki na prawej nodze, podskoki naprzemienne.
3. Rzut do celu Dziecko staje w odległości około 5 kroków od koszyczka do którego będzie rzucać. Dziecko ustawione na wyznaczonej linii starają się trafić szyszkami lub kasztanami do koszyczka.
4. Bieg slalomem Wyznaczamy tor za pomocą szyszek. Dziecko ustawione na wyznaczonej linii rozpoczyna bieg. Ćwiczenia można powtórzyć, wykonując: podskoki obunóż, podskoki na lewej nodze, podskoki na prawej nodze, podskoki naprzemienne.
5. Zabawa odprężająca "Niedźwiadek". Dzieci wyobrażają sobie, że są niedźwiadkami, które mają pełne brzuszki. Są leniwe, ociężałe, ich łapy nie chcą się poruszać. Każde dziecko -niedźwiedź kładzie się wygodnie na dywanie i zwija w kulkę, żeby było mu ciepło i miło. Ziewa, zamyka oczy, zasypia i przez chwilę leży nieruchomo w ciszy.

Zapraszam Was do wysłuchania opowiadania logopedycznego ilustracjami na patyku, pacynkami bądź obrazkami.
Poproście rodziców o przygotowanie zwierząt. Rodzicu pokazuj kolejno: wiewiórkę, jeża i wilka. Dziecko trzyma w rękach małe lusterko. Rodzic opowiada, a dziecko obrazuje tekst ruchem języka i buzi.
Pewnego razu jeżyk chodził po lesie i swoim jeżowym głosem liczył liście. (energiczne wydmuchiwanie nosem powietrza przy zamkniętej buzi) Tego dnia zjadł tak dużo jabłek, że buzię ciągle miał jeszcze jak balon (dziecko nadmuchuje buzię jak balon). Jeżyk usłyszał szum liści (sy, sy, sy, sy). To powoli skradał się do niego wilk. Chyba niedawno coś jadł, bo jeszcze oblizywał swój pysk (dziecko oblizuje wargi zataczając jak największe kręgi). - Smacznego wilku -zagadnął jeż. - Dziękuję jeżyku. Zapraszam do leśnego strumienia. Woda dziś w nim znakomita! Można ją chłeptać dowoli (dziecko naśladuje odgłos chłeptania wody). - Z pewnością skorzystam z zaproszenia. Wybieram się dziś jednak do mojego kolegi Igły. -Ja natomiast idę do wiewiórki, bo chcemy razem pożegnać niedźwiedzia nim zaśnie przed zimą. Wiewiórka w tym czasie bawiła się przed lustrem. Mrugała oczami, próbowała poruszać nosem i puszczała oczka. Postanowiła zrobić wilkowi psikusa i udawać, że znalazła olbrzymiego orzecha włoskiego w lesie, którego ukryła w buzi (dziecko wypycha policzki językiem). Kiedy wilk przyszedł do wiewiórki oboje postanowili upiec ciasto, zaprosić do siebie jeże i wspólnie udać się pod gawrę, by pożegnać niedźwiedzia.
Zabawa ma na celu wykonanie prostych ćwiczeń buzi i języka. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Witam serdecznie nasze "Gwiazdeczki", zapraszam do wysłuchania piosenki pt. "OWOCE WARZYWA" TUTAJ
1.Pamietajcie kochani, że warzywa i owoce są dla nas smaczne i zdrowe. Przygotuj sobie kilka warzyw i owoców
Zabawa w zgaduj zgadule razem z rodzeństwem lub rodzicami :zawiąż oczy np. Mamusi i daj jej do ręki, musi odgadnąć za pomocą dotykania co to jest, czy to owoc, czy warzywo i jak się nazywa.
2. Następnie można wraz z rodzicem pokroić parę owoców i warzyw na plasterki. Zamiana teraz rodzic zawiązuje dziecku oczy i daje jeden plasterek do buzi, zadaniem dziecka jest odgadnąć, czy to owoc czy warzywko.
3.Kochane dzieci jak zostaną wam kawałki pokrojone warzyw i owoców to możecie z nich ułożyć coś na talerzyku, co wam tylko przyjdzie do głowy, wierzę że wam się uda, pozdrawiam i życzę udanej zabawy gwiazdeczki.

Kochane dzieci, jak to zwykle w piątek bywa, zapraszam Was do wspólnej zabawy z jogą. Przygotujcie wygodny strój i trochę miejsca na dywanie lub macie. Zachęcam do wspólnej praktyki przy "Bajce o Małpie i Krokodylu" ZAPRASZAM

Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Ani
Zapraszam do zabawy "Co jest ciężkie, a co lekkie?"
1. "Co jest w worku?"-określanie za pomocą dotyku przedmiotów znajdujących się w workach: kamień, klucz, piórko, korek, moneta, gumowa piłka, drewniany klocek, piłeczka pingpongowa, liść. Odkładanie przedmiotów na stolik.
2. Rozmowa na temat: "Które z tych przedmiotów są ciężkie, a które lekkie i jak można to sprawdzić?" Dmuchanie na przedmioty leżące na stoliku. Szacowanie ciężaru przedmiotów przy użyciu rąk, np. klucz - drewniany klocek, korek -piłeczka pingpongowa. Ułożenie przedmiotów od najcięższego do najlżejszego.
3. Zabawa pantomimiczna "Podaj piórko - podaj kamień" - rodzic rozpoczyna zabawę, mówiąc, że podaje piórko. Zadaniem dzieci jest przekazanie "na niby" np. "piórka". Następnie udają, że biorą do rąk ciężki kamień.

Zadanie dla grupy "Misie" od pani Renaty
Dowiedzieliście się z poprzednich zadań, jak możemy oszczędzać prąd. Dziś dowiecie się co jeszcze można oszczędzać, ale musicie rozwiązać rebus. Pierwsze głoski nazw przedmiotów utworzą rozwiązanie./Obrazek/

Zapewne już wiecie, że można oszczędzać również wodę. Wody pitnej na świecie jest coraz mniej, dlatego należy o nią dbać. Odpowiedzcie, jak dbacie o wodę na co dzień. Zbędną wodą można podlać kwiatki. Naprawić kapiący kran. Na herbatę nie gotować pełnego czajnika wody. Zamiast kąpieli w wannie wziąć prysznic. Zmywać i prać przy wypełnionych urządzeniach. Oszczędzać wodę przy podlewaniu trawnika.
Kiedy woda cieknie z kranu, Nad tą stratą się zastanów. Krótki prysznic biorąc śmiało Wannę wody oszczędź całą. Lej mniej wody do czajnika, Bo oszczędność stąd wynika.
Spróbujcie wykonać doświadczenie. Zabawa badawcza "Czy wodę można oczyścić?".
Woda z kranu jest czysta i prawie przezroczysta, nie ma zapachu. Woda często ulega zabrudzeniu i jest wtedy niezdrowa dla ludzi i zwierząt. Napełnijcie kubek wodą. Wsypcie do wody trochę piasku, farby plakatowej albo mąki. Pomieszajcie. Zanieczyszczoną wodę można oczyścić. Przygotujcie filtr. Na naczynie z brudną wodą nałóżcie gazę kilka razy złożoną, potem watę i następnie lnianą szmatkę. Przymocujcie do naczynia gumką recepturką. Następnie wolno przelejcie wodę brudną do pustego naczynia szklanego i porównajcie wygląd wody brudnej i przefiltrowanej.
ZAGADKA
Możesz jej siłę zamienić w prąd, gdy na rzece stoi przeszkoda i z uporem ją piętrzy, aby napędzić koła wodne. Tak, dobrze myślisz to dzięki niej, porusza się koło młyńskie.
Jeśli odpowiedzieliście poprawnie, że rozwiązaniem zagadki jest słowo woda, to powiedzcie wszystkie głoski po kolei. Poszukajcie słów rozpoczynających się sylabą wo. Narysujcie na kartce te przedmioty. Wodę z rzek wykorzystujemy do wytwarzania energii, dlatego nad zbiornikami wodnymi buduje się elektrownie wodne. Energię uzyskujemy również instalując panele słoneczne i turbiny wiatrowe./obrazek/


Wygenerowano w sekund: 0.02
4,927,370 unikalne wizyty