Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na poniedziałek 02.11.2020r.

Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Ani i Elwiry
Zapraszam do zabawy "W wiejskiej zagrodzie".
1. "Kto mieszka na wsi?" - ćwiczenia klasyfikacyjne. Pokazujemy dzieciom przygotowaną zagrodę (wyjaśnienie znaczenia słowa), w której brakuje zwierząt, a następnie wyjaśniamy, iż zadaniem dziecka jest wylosowanie jednej sylwety zwierzątka, nazwanie zwierzęcia i położenie do zagrody jeśli pasuje, jeśli nie, odłożenie na bok.
2. "Odgłosy zwierząt" -dzieci naśladują odgłosy zwierząt. Dokonywanie analizy słuchowej nazwy zwierzątka: podanie liczby sylab, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie, wysłuchiwanie samogłosek.
3. Zabawa "Dlaczego ludzie hodują zwierzęta?" -rozpoznawanie produktów pochodzenia zwierzęcego rożnymi zmysłami (mleko, jajko, ser, szynka, wełna)- uzasadnianie swoich wypowiedzi, poznanie korzyści płynących z hodowli zwierząt.
4. Zabawa "Gdzie kto mieszka?" - opowiadamy dzieciom o domach dla zwierząt - chlew, obora, owczarnia, buda, kurnik, stajnia.
5.Zajęcia plastyczne "Na wiejskim podwórku ". Omówienie sposobu wykonania pracy -wycinanie z papieru kolorowego zabudowań gospodarskich, ogrodzenia. Dorysowywanie sylwet zwierząt w gospodarstwie wiejskim, tła. Zwrócenie uwagi na rozplanowanie pracy na kartce.

Dzień dobry przesyłam Wam, drogie dzieci prezentację edukacyjną, w której przypomnimy sobie jakie zwierzątka mogą mieszkać w naszym domku. Proszę aby każde zwierzę, które się wam ukaże , powiedzieć na głos. Miłej zabawy -Pani Elwira
ZAPRASZAM

Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi
Dzień dobry Rybki
1. Przyjrzyjcie się proszę ilustracjom. Czy drzewa się czymś różnią? Czy wszystkie mają liście? Jedno drzewo- świerk nie ma liści tylko igły. Jest to drzewo iglaste, pozostałe drzewa to drzewa liściaste. Pierwsze drzewo liściaste, którego owoce bardzo dobrze znacie to KASZTANOWIEC. Kolejnym jest DĄB, którego owocami są żołędzie. Ostatnim drzewem liściastym jest JARZĄB, którego owocami są małe czerwone kuleczki zwane jarzębiną. Co się dzieję z listkami jesienią?
2. Posłuchajcie teraz wiersza D. Gellner "Jesień"
Gdy za liściem leci liść, lubię z psem na spacer iść. Pies na mnie spod grzywki zerka, a drzewa są w rudych futerkach.
3. Porozmawiajcie na temat wiersza z rodzicami:
-Kto był na spacerze? -Co działo się z listkami? -Co robił pieś? -Jak wyglądały drzewa?
4. Drodzy rodzice, wytłumaczcie znaczenie słów drzewa są w rudych futerkach.
5. Dzieci, gdzie możecie spotkać rudy kolor? Poszukajcie go w najbliższym otoczeniu.
6. Dzieci, zamieńcie się w pieski i wybierzcie się na spacer. Poruszajcie się na czworakach w rytm wyklaskiwany przez rodzica.
7. Zachęcam do wykonania ćwiczenia oddechowego: Złap liść za ogonek i spróbuj, za pomocą oddechu, wprowadzić go w ruch.





Na początek tygodnia zapraszam Was do zabaw metodą naśladowczą.
1. Zabawa orientacyjno- porządkowa: DUŻE LIŚCIE I MAŁE LISTKI Dziecko biega w tempie podanym na tamburynie (może być stukanie o pokrywkę, karton...) . Na hasło-DUŻE LIŚCIE-dziecko wyciąga się w górę, na hasło- MAŁE LISTKI- przykuca.
2. Ćwiczenie ramion: DRZEWA NA WIETRZE Dziecko stoi w małym rozkroku, ramiona uniesione w górę. Wykonuje skłony w bok, skręty, skrętoskłony- imitują ruch gałęzi na wietrze.
3. Zabawa z elementem czworakowania: JEŻE WŚRÓD LIŚCI Dziecko chodzi na czworakach. Na umówiony sygnał zatrzymuje się i przechodzi do leżenia na plecach. Wykonuje swobodne ruchy rękami i nogami uniesionymi w górę- jeże bawią się wśród liści.
4. Na koniec proponuję ćwiczenia oddechowe: "Liście na wietrze". Poproście rodziców o wycięcie kilku listków, które pokolorujecie. Dziecko dmucha na liście wycięte z papieru.
Ćwiczenia mają na celu rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
Drogie Jagódki, w tym tygodniu będziemy zajmować się tematem dnia i nocy.
Zastanówcie się i powiedzcie jakie czynności wykonujecie w ciągu dnia a jakie w nocy (wieczorem).
Przyjrzyj się ilustracji poniżej, jak myślisz - co oznaczają małe obrazki ze słońcem? Opowiedz na podstawie ilustracji co robimy rano, co w ciągu dnia a co wieczorem. Spróbujcie dopasować obrazki z właściwym znaczkiem ze słońcem.
Wykonajcie wraz z rodzicem zabawę dydaktyczną. Potrzebna nam będzie latarka oraz globus, ale można do zabawy wykorzystać np. piłkę. Przyjrzyjcie się ilustracji przedstawiającej globus, drodzy rodzice porozmawiajcie z dzieckiem czym jest globus i co przedstawia. Wytłumaczmy, że w naszej zabawie piłka będzie imitować naszą kulę ziemską. Zaznaczcie na globusie kontynent na którym mieszkamy (na piłce może to być dowolny punkt). Dziecko trzyma nieruchomo latarkę a rodzic zaczyna obracać globusem. Co się dzieje kiedy ziemia obraca się wokół własnej osi? Obserwujemy, że oświetlona jest część ziemi zwrócona do słońca (latarki). Druga część jest w cieniu -panuje tam noc. Dlatego mamy dzień i noc.



Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Dzień dobry kochane "Gwiazdeczki" w poniedziałkowy ranek, zapraszam was do zabawy wraz z innymi domownikami 1.Rymowanka z pokazywaniem: Staniemy prościutko, podskoczymy raz, dwa, trzy,duży obrót zrobimy, przysiad, po klaszczemy, potupiemy, a teraz bez słowa cichutko
2.Kochani w domu nie musimy się nudzić, możemy krzyknąć do pozostałych domowników. Pobaw się ze mna -Zabawa z piosenka Maszynista Zuch, wasza ulubiona,do pociągu zabierzcie wszystkich którzy są w domu. TUTAJ
3. Wysłuchaj wiersza pt. "W domu się nie nudzę" Choć przedszkole jest zamknięte i nie mogę iść do lasu. To się nudzić z moją rodziną nie mam czasu! Już od rana wymyślamy, co tu robić ciekawego. Dzisiaj chyba upichcimy coś pysznego. Nuda wcale nam nie straszna, każdy o tym wie. Ja i moja rodzina razem bawimy się! A czy wy kochane gwiazdeczki nudzicie się? Czy macie jakieś fajne pomysły na wspólną zabawę? Pamiętajcie, że dobra, fajna zabawa to podstawa, zaprośie kogoś do wspólnej zabawy: układanie klocków, wspólne rysowanie, granie w gry planszowe, lub inne wspólne zajęcia. zapraszam do zrobienia zdjęcia z dowolnej zabawy i podzielenia się z nami, miłej zabawy gwiazdeczki.
Drogie dzieci, cały tydzień będziemy szukać pomysłu do świetnej zabawy w domu. Na początek zapraszam Was do zabaw paluszkowych, a pomogą Wam w tym te oto wierszyki. W dalszej części poeksperymentujecie z balonami. Wszystkie wskazówki zobaczycie w filmiku TUTAJ






Zadania specjalistyczne od pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dzisiaj przygotowałam zestaw zabaw z kocem doskonalących procesy integracji sensorycznej. Zabawy te pomagają się dziecku zorganizować, doskonalą orientację co do położenia ciała w przestrzeni, poprawiają równowagę dziecka oraz dostarczają wrażeń czucia głębokiego (propriocepcji).
1. Zabawa "Turlanie"-rozkładamy cienki koc na podłodze. Na jednym jego brzegu kładzie się dziecko a na drugim rodzic. Na hasło każdy z ćwiczących samodzielne turla się do środka koca, gdzie ćwiczący się spotykają, po czym turlają się z powrotem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. Zabawa "Naleśnik"- j.w., tylko teraz nasze głowy są ponad kocem (leżą na podłodze) i przed rozpoczęciem turlania chwytamy ręką brzeg koca. Turlając się do środka cały czas trzymamy koc i zawijamy się w niego jak naleśnik, po czym odwijamy się turlając z powrotem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3."Deska surfingowa"- koc najlepiej teraz położyć poza dywanem, na panelach, płytkach. Dziecko kładzie się na środku koca na brzuchu. Rodzic chwyta koc za dwa rogi po stronie twarzy dziecka i przeciąga koc z dzieckiem po podłodze. Gwarantuję super zabawę- jazda na brzuszku na "desce surfingowej" jest dla dzieci bardzo przyjemna a przy tym korzystnie wpływa na równowagę i czucie ciała w przestrzeni.
4. "Jazda na saneczkach"- j.w, tyle tylko, że dziecko teraz siedzi po turecku na środku koca. Ruszamy bardzo powoli, by dziecko nie straciło równowagi i nie przestraszyło się (może trzymać koc rękami). Jedziemy ze zmianą kierunku. Życzę miłej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,031,611 unikalne wizyty