Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na wtorek 03.11.2020

Zadanie dla "Misiów" od pani Renaty
Zbliża się bardzo ważne święto dla Polaków Narodowe Święto Niepodległości. Wytłumaczę wam co znaczy słowo "niepodległość". To niezależność państwa od innych państw, samodzielność i wolność. Posłuchajcie.
Bardzo dawno temu trzy państwa, które sąsiadowały z Polską, postanowiły wspólnie napaść na nasz kraj. Całe terytorium Polski podzieliły na 3 części, włączyły je do swoich krajów i wprowadziły tam własne prawa. W ten sposób Polska "zniknęła" z map, a tych, którzy zabrali nasze terytorium, nazwano zaborcami. Polacy kilka razy próbowali wyzwolić się spod panowania zaborców, ale udało się to dopiero po wielu latach, kiedy wybuchła pierwsza wojna światowa. 11 listopada 1918 roku Polska znów pojawiła się na mapach i podobnie jak dawniej, stała się samodzielnym państwem. Co roku w Polsce 11 listopada uroczyście obchodzimy rocznicę odzyskania wolności i niepodległości. Tego dnia Polacy okazują radość z tego, że żyją w wolnym kraju, w wielu miejscach wiszą polskie flagi, organizowane są pokazy wojskowe, apele i inne uroczystości. A oto symbole Polski i nasze morze Bałtyckie. Odszukajcie wyrazy pod obrazkiem i połączcie z takimi samymi obok. Zwróćcie uwagę, że nazwa Polska oraz Bałtyk jest napisana wielką literą. Wyszukajcie w wyrazach poznaną wczoraj literkę d./obrazek1/

Wykonajcie kokardę narodową, którą możecie nosić przypięta w dniu 11 listopada./obrazek2/

Zapraszam do wysłuchania TUTAJ Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi
Wczoraj poznaliście kilka drzew: iglaste i liściaste. Pamiętacie ich nazwy? Spójrzcie na ilustracje. Przyjrzyjcie się liściom i owocom wszystkich drzew. Zwróćcie uwagę na różny kształt liści. Powtórzcie za rodzicami nazwy drzew oraz ich owoców:
- Kasztanowiec- kasztany
- Dąb-żołędzie
- Jarząb- jarzębina
2. Co przypominają liście na ilustracjach? Z czym Wam się kojarzą?
3. Zabawa rozwijająca umiejętność rozpoznawania różnych kształtów i kolorów-Dopasowywanie kształtów (ilustracji-inspiracja)
Jedna kartka służy jako podstawa gry, z drugiej kartki wycinamy kształty. Zadaniem dziecka jest ułożenie kształtów w odpowiednie miejsca na pierwszej karcie. Można samodzielnie narysować kształty w różnych kolorach.





Zapraszam Was do zabawy plastycznej "Jesienne drzewo".
Poproście rodziców o przygotowanie kartki A4 oraz pnia drzewa wyciętego z kolorowego papieru i farby w kolorach jesieni. Dziecko nakleja pień drzewa na kartkę, następnie z pomocą mamy lub taty smaruje rączkę farbą i odbija na koronie drzewa. Nazywa swoje drzewo, określa kolory, których użyło.
Zabawa ma na celu rozwijanie sprawności manualnej oraz utrwalenia kolorów jesieni. Milej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Witam serdecznie nasze gwiazdeczki, dzisiaj zapraszam do dalszej zabawy
1.Witajzabawa poranna, witamy się z domownikami, różnymi częściami ciala
WITAJĄ SIĘ NASZE Paluszki-dotykamy się paluszkami
WITAJĄ SIĘ NASZE Ręce-podajemy sobie dlonie
WITAJĄ SIĘ NASZE Kolana-dotykamy się kolanami
WITAJĄ SIĘ NASZE Plecy-dotykamy się placami
WITAJĄ SIĘ NASZE ŁOKCIE -łokieć do łokcia
2.Kochani zapraszam do obejrzenia bajki pt "ZABAWA Z TATĄ" TUTAJ
Powiedzcie kochani jak Blue spędzał czas na zabawie z tatą, w co się bawili? Wy również możecie się zabawić z osobą, która jest w domu
3.Zabawa w masażyk - poszukajcie druga osobę! Usiądźcie na dywanie, jedna osoba odwraca się plecami, druga będzie wykonywała masażyk zgodnie z wierszykiem!Mówimy i wykonujemy:
IDZIE OLA DO PRZEDSZKOLA - paluszki osoby masującej, wędrują od dołu pleców aż do góry
I WESOŁO SKACZE- pukamu w plecy
MISIE, LALKI JUŻ CZEKAJĄ - głaskamy dłońmi po plecach
ZARAZ JE ZOBACZĘ - układamy dłonie na łopatkach, kręcimy słoneczka
PRZYSZEDŁ TAKŻE MAŁY OLEK-palce maszerują po plecach
NARYSOWAŁ KOŁO -rysujemy koło palcami
BIERZE KLOCKI, SAMOCHODY-pukamy delikatnie wszystkimi palcami i wykonujemy ruch falisty
BAWI SIĘ WESOŁO - oburacz zakreślamy koła na plecach
WIDZISZ MAŁY PRZEDSZKOLACZKU - dłonie na łopatkach kręcimy sloneczka
ILE TU ZABAWEK-oburacz kręcimy koła
JUTRO PRZYJDZIESZ I OD RANA-maszerują paluszki po plecach od dołu do góry
ZACZNIEMY ZABAWĘ -kręcimy koła. Miłej zabawy kochane gwiazdeczki

Dziś w zabawie będzie Wam towarzyszyć piłka. Na początek znajdźcie dowolną piłkę i zaproście rodzica do wspólnej zabawy:
1. PIŁKA DO KUBŁA. Wasz kubeł (o może być również karton, a w trudniejszej wersji np. garnek) stawiamy na ziemi, wyznaczamy linię z której należy rzucić piłkę i celujemy tak, aby wpadła do środka. Prosta zabawa, która daje dużo radości, ćwiczy celne rzucanie, koordynację ręka - oko, a także wyzwala sporo emocji związanych ze zdrową rywalizacją.
2. KRĘGLE. Jest cała masa gotowych zestawów, ale równie dobrze możecie przygotować je sobie sami np. z plastikowych butelek wypełnionych częściowo wodą lub piaskiem.
3. PIŁKA DO NIEBA. To bardzo dobre ćwiczenie sprawnościowe. Dziecko musi wyrzucić piłeczkę jak najwyżej nad głowę.
4. SKRĘTY Z PIŁKĄ W SIADZIE. Dziecko siedzi na podłodze, po swojej lewej i prawej stronie ma ustawione dwa pudełka lub miski. Dziecko wkłada piłkę raz do jednego pudełka raz do drugiego.
Na koniec rodzic rysuje piłkę na kartce flamastrem, następnie dziecko koloruje piłkę na dowolny kolor.



Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Ani i Elwiry
Zapraszam do zabawy "Pies przyjacielem człowieka".
1. Rodzic omawia rolę psa w życiu ludzi: pies - stróż gospodarstwa wiejskiego, pies - towarzysz ludzi niepełnosprawnych (np. przewodnik ludzi niewidomych), pies - ratownik, pracujący w straży pożarnej, GOPR, TOPR, WOPR, psy tropiące ślady, szukające osób zaginionych w gruzach, górach, pod lawiną, ratujące tonących, pies pasterski, pies tropiciel (poszukiwanie osób, wykrywanie szkodliwych substancji, np. narkotyków - pies policyjny), pies biorący udział w dogoterapii.
2. "Czyja to buda?" -zabawa dydaktyczna. Wprowadzenie napisów do globalnego czytania: Azor, Burek, Reks, Dino, Pimpek. Dopasowanie napisów do obrazka. Zamieszczamy budy, na których widnieją wizytówki z imionami psów. Obok umieszczone są sylwety psów z podpisem i podpisane miski. Dzieci mają za zadanie odszukać taki sam napis, jaki ma pies, miska i buda poprzez porównywanie; wyodrębnić głoskę w nagłosie w imieniu psa, wskazać samogłoski.
3. Rozmowa: Czy pies zawsze zachowuje się przyjaźnie? W jakich sytuacjach psy bywają groźne, agresywne? Co zrobić, kiedy znajdziemy się w takiej sytuacji? Dzieci mogą opracować kodeks postępowania w sytuacji zagrożenia ze strony psa: -Zachowaj spokój. - Wezwij pomoc. - Nie uciekaj (pies będzie cię gonił). - Nie szarp się (zwierzę zaciśnie szczęki jeszcze mocniej, by cię zatrzymać). - Nie patrz mu w oczy (rozdrażnisz go i sprowokujesz do walki). - Przyjmij pozycję "żółwia".
4. Zabawa ruchowa "Pieski" - z elementem czworakowania. Dzieci ruchem, mimiką i głosem naśladują określone czynności psa: szczekanie, warczenie, turlanie się, picie wody z miski, bieganie, tropienie, odpoczywanie, spacerowanie.
5. Malowanie kredką - " Mój wymarzony pies ".

Drodzy Rodzice, dziś zaproponuję ćwiczenia słuchowe:
1. Zachęcam do zabrania dziecka na spacer i wsłuchiwanie się w odgłosy przyrody; Zabawa "Co słyszę?" na pewno dziecku się spodoba, może zaciekawi na tyle, by rozwinąć zainteresowanie ptasimi trelami; dzisiejsze technologie pozwalają bez problemów zidentyfikować ptaszka, którego zobaczycie i usłyszycie; dziecko będzie mogło poznać, jak się nazywa i spróbować go opisać; Można zachęcić oczywiście dziecko, by powtarzało ptasie dźwięki, ale nie tylko ptasie...
2. Domowa wersja tego ćwiczenia może wyglądać następująco: dziecko z przesłoniętymi oczami/lub odwrócone w inną stronę nasłuchuje dźwięków, które tworzymy, np. stukając łyżeczką o talerz, szklankę, stół, szeleszcząc woreczkiem; brzdąkając na instrumencie, itp. Dziecko może próbować odgadywać, jakie przedmioty tworzą dane odgłosy, może też samo je tworzyć, a wtedy my możemy odgadywać;
3. Ostatnia propozycja: możemy ukryć gdzieś przedmiot wydający dźwięk: zabawkę, budzik, telefon i poprosić, żeby dziecko je odnalazło; Kochani, pamiętajcie o krótkiej, ale codziennej gimnastyce buzi i języka; to nie muszą być nudne i żmudne ćwiczenia, wystarczy, np. żeby dziecko języczkiem wypiło mleczko z talerzyka...
4. Na zakończenie proszę aby dzieci połączyły w pary (obrazek). Dziękuję i pozdrawiam-Pani Elwira


Zadania specjalistyczne od pani Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dzisiaj przygotowałam kilka ćwiczeń doskonalących koordynację wzrokowo- ruchową i równowagę. Potrzebna nam będzie skakanka lub długi sznurek ( może być pasek lub wełna), klamerki do bielizny, miseczka.
1. Zabawa "Stopa za stopą"-rozkładamy prosto na podłodze skakankę a na jej końcu umieszczamy miseczkę z klamerkami. Pierwsze rusza dziecko- idzie po rozłożonej skakance stawiając na niej stopę za stopą. Po dotarciu do końca bierze z miseczki 2 klamerki i powoli wraca z nimi samodzielnie po linie uważając, by z niej nie spaść - utrzymuje równowagę. Po dotarciu na miejsce przypina klamerki do ubrania rodzica (np. do koszulki, nogawki). Wówczas rodzic rusza w "trasę" stopa za stopą i również przynosi dwie klamerki, które przypina dziecku do ubrania. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy tak, by każdy z ćwiczących przypiął kilka klamerek.
2. Zabawa "Stopa za stopą przód- tył"- zabawa j.w, ale po dotarciu na koniec skakanki nie bierzemy już klamerek i nie odwracamy się, tylko idziemy tyłem stopa za stopą po skakance z powrotem. Zadanie wykonuje najpierw rodzic demonstrując dziecku a następnie dziecko.
3. Zabawa "Wieszamy pranie"-siadamy blisko siebie przed rozłożoną skakanką i zadaniem dziecka jest odpięcie wszystkich klamerek ze swojego ubranka oraz ubrania rodzica. Podczas odpinania dziecko liczy klamerki swoje i klamerki rodzica. Po odpięciu przepina klamerki na skakankę i liczy wszystkie razem.
4. Na zakończenie dziecko odpina klamerki ze skakanki i wrzuca je do miseczki ustawionej w pewnej odległości.
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,018,892 unikalne wizyty