Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 05.11.2020

Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki
1. Posłuchajcie piosenki Jesienna orkiestra TUTAJ
2. Porozmawiajcie o piosence:
- Piosenka była szybka czy wolna? -Była wesoła czy smutna? -jakie zwierzęta wystąpiły w piosence i na jakich instrumentach grały?
3. Przyjrzyjcie się ilustracjom. Znacie te instrumenty? Powtórzcie ich nazwy i pokażcie w jaki sposób gra się na tych instrumentach. -trąbka -flet -bębenek
4. Posłuchajcie jeszcze raz piosenki Jesienna orkiestra, naśladujcie grę na trąbce, flecie i bębenku w odpowiednich miejscach piosenki. Przy słowach mały jeżyk podśpiewuje bum-tra-ra-ra- klaszczcie w ręce.
5. Zapraszam do zabawy zwierzątka. Rodzic wymienia nazwy zwierząt, które pojawiły się w piosence, dziecko naśladuje ruchem dane zwierzę. Zajączki-dzieci skaczą w przysiadzie, misie-chodzą wolno na czworakach, wiewiórki-skaczą obunóż z ugiętymi przed sobą łapkami.

Zapraszam Was do zabawy matematycznej. Rymowanka -pokazywanka "Jedna głowa i dwie nogi".
Poproście rodziców o przeczytanie rymowanki. Dziecko pokazuje wymieniane części ciała i liczy.
I. Jedną głowę, jeden nosek, jedną buzię mam. I dwie ręce i dwie nogi, maszeruję sam. Tup- 3 x
II. Mam dwa oczka i dwa uszka, dwa kolanka mam. Jedną szyję ,jeden brzuszek i na brzuszku gram. Bam- 3x
III. Jedno czoło, jedną brodę, jedne plecki mam. Dużo włosów, dużo zębów I języczek mam. La- 3x Celem zabawy jest liczenie w zakresie 3 oraz utrwalenie części ciała . Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Dzień dobry gwiazdeczki, zapraszam do zabawy i wyprawy
1.Na początku Posluchajcie i pooglądajcie ilustrowany wiersz pt "Jesień i fryzjera",zwróć uwagę także na kolory. TUTAJ
2.Nastepnie zapraszam was do wyjścia na spacer wraz z rodzicem lub rodzeństwem poszukajcie kilka lisci,zwróćcie uwagę by nie były wysuszone i pozawijane, przy okazji zachęcam do zabawy w kolorowych liściach, można je pozbierać, podrzucać do góry, utworzyć górę liści w jednym miejscu, następnie wskoczyć w nie i porozrzucać fajne jesienne zabawy na świeżym powietrzu
3.Po powrocie do domu osusz lekko liście, jeżeli są mokre! Zapraszam do zabawy:przygotujcie sobie farby, kartkę, kawałek gąbki porywam was do kolorowej zabawy jesiennej. Połóżcie na kartce w dowolnych miejscach liście i nie przesuwajcie, waszym zadaniem jest moczyć gąbkę w farbie i stepelkowac kartkę tak aby cala pokryta została kolorowa farbą, liście leżą nie ruszone. Na koniec kiedy kartka nabierze kolorów, leciutko ściągnijcie listeczki, zostanie odbity kształt liścia, w kolorze jesiennych barw! Wesołej, kolorowej zabawy gwiazdeczki. Miłego dnia


Drogie dzieci, dziś zapraszam Was do zabawy farbami. Wszystko, czego potrzebujecie to farby plakatowe oraz folia spożywcza. Rodzic owija wokół nóg stołu folię, tworząc napiętą powierzchnię. Waszym zadaniem jest malowanie na folii swoimi rączkami lub pędzlem, tego, na co tylko macie ochotę.


Owocnej pracy!

Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry!!!
Poproś któregoś ze starszych domowników aby przeczytał Ci wiersz pt." Rozmowa"
Dryń! Telefon! -Cześć. Tu babcia -O! Dzień dobry! -Dobra Żabcia... - Ja nie jestem żadną Żabcią, babciu! - Wiem Haneczko... Nie rusz, Żabciu! Haniu, wiesz kto ze mną mieszka? - Kot! - Nie tylko! Mam też pieska! - Pieska? Ale fajnie, babciu! - Hau! Hau! Hau! Hau! Spokój, Żabciu! -A co na to Mruczek mówi? -Wiesz, od razu ją polubił. -Tego pieska dał ci dziadek? -Nie, Haneczko. To przypadek... W Internecie przeczytałam, że ktoś psa przy poczcie znalazł. No i odwiózł do schroniska. Żal mi się zrobiło psiska... Pan przywiązał go na sznurku. I zostawił. Tuż przy murku. Dwa dni siedział psiak pod drzewem... - Jak tak można, babciu? -Nie wiem... Może kapcie pogryzł panu? Odgryzł frędzle od dywanu? Może głośno szczekał w domu? Albo już się znudził komuś? Siedział, siedział, czas uciekał, a pies wciąż na pana czekał. - Ja bym nigdy nie czekała na takiego... no... bęcwała! - Psy i koty nam ufają - jak kochają to kochają... - Mogę wpaść do ciebie, babciu? - Dobrze Haniu! Chodź tu, Żabciu...
Małgorzata Strzałkowska Odpowiedz na pytania?
Skąd babcia miała pieska? Co to jest schronisko dla zwierząt? W jaki sposób możemy pomóc opuszczonym zwierzętom?
Poproś mamę aby dałą ci dłuuugi kawałek wełny lub nitki. Teraz spróbuj ułożyć z niej kotka lub pieska. Możesz tez naśladować różne odgłosy jakie wydają kot lub pies. Powodzenia!!!

Dzień dobry Stokrotki, zapraszam Was do wykonania zadań:
1. Ćwiczenia percepcji wzrokowej - Prosze abyście połaczyli w pary klapki z obrazka nr 1


2. Teraz zapraszam do ćwiczeń. Przebierzcie się w strój sportowy i wykonajcie wspólnie z rodzicami, rodzeństwem wszystkie ćwiczenia z obrazka nr 2. Powodzenia-Pani Elwira



Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Spójrzcie za okno i powiedzcie jaka jest pogoda? Czy wiecie co to jest jesienna szaruga?
Jesienią często wieje, pada deszcz a niebo staje się szare i zachmurzone. Mimo takiej pogody czasami musimy wyjść na zewnątrz a wtedy potrzebujemy... No właśnie, odgadnijcie czego potrzebujemy. Posłuchajcie zagadki.
"Mały daszek kolorowy, jak spadochron się rozpina. Przed wilgocią chroni głowy, kiedy go się w ręku trzyma (parasol).
"Małe, średnie i duże, uwielbiają kałuże! Suche skarpetki wśród deszczu noszę, kiedy na nogi wkładam..." (kalosze).
Parasole mogą być różne. Uważnie wysłuchajcie wiersza i zapamiętajcie, jak wyglądają parasole. Sześć parasoli Anna Łada- Grodzicka
Kiedy na dworze pada, to w szatni stoi kolorowych parasoli gromada. Ten pierwszy w esy-floresy -to parasol Teresy. Drugi -czerwony w kółka - to parasol Jurka Trzeci- beżowy w kropki - to parasol Dorotki. Czwarty - żółty w kwiatki - to parasol Beatki. Piąty - w ciapki zielony - to parasol Ilony. Szósty - niebieski w kratkę -wybrał sobie Małgorzatkę. Z Małgorzatką chodzi wszędzie i czeka, aż deszcz będzie.
Odpowiedzcie na pytania;
1.Jak wyglądał drugi parasol?
2. Do kogo należał czwarty parasol?
3.Który z kolei był parasol Ilony i jak wyglądał?
Obejrzyjcie teraz obrazki parasoli i spójrzcie na wyrazy, które są napisane obok każdego parasola. Narysujcie 6 parasoli rysując własne wzorki-szlaczki i ponumerujcie od 1 do 6. Wysłuchajcie piosenki Jesieniucha. Powtarzajcie słowa plucha, chucha, dmucha. Zabawcie się w jesienną orkiestrę. Możecie wystukiwać rytm na garnku, pudełku przy użyciu ołówka, klocka. TUTAJ








Zadania specjalistyczne od pani Iwonki
Mamo, tato, poćwicz ze mną!
- w staniu- rodzic stoi w rozkroku, a dziecko przechodzi kilka razy na czworakach pod jego nogami, potem okrąża rodzica idąc na nogach,
- w klęku podpartym- rodzic klęczy opierając się z przodu na prostych rękach a dziecko przechodzi na czworakach lub czołgając się pod rodzicem- jak pod mostkiem- kilka razy; potem może nóżkami przekroczyć przez podudzia rodzica, może spróbować przejść przez grzbiet klęczącego rodzica (opiera się o jego plecy i wykonuje przejście mocno się trzymając).
2. Zabawa "Zegar"- stoimy w niewielkim rozkroku i razem mówimy:
- "duży zegar bije - bim-bam" - przenosimy ciężar ciała z jednej nogi na drugą kołysząc się, ręce wyciągnięte do boku,
- "zegar tyka - tyk, tyk" - i wykonujemy ruchy głową do boku- raz w prawą, raz w lewą stronę,
- "mały zegar cyka- cyk- cyk"- i wykonujemy ruchy głową do przodu i delikatnie do tyłu,
- "budzik dzwoni- drrrrryn"- i potrząsamy całym ciałem.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
3."Kołyska" -siadamy po turecku, kołyszemy się w przód, w tył, na boki.
Na zakończenie dostymulujemy czucie głębokie dziecka poprzez "niedźwiedzi uścisk"- siadamy z dzieckiem na kolanach na podłodze po turecku, obejmujemy je i przytulamy leciutko dociskając. (dostymulowanie podobne do naleśnika w kocu).
Życzę przyjemnej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,009,383 unikalne wizyty