Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na wtorek 30.03.2021

Zadania dla grupy "Sokrotki" od Pani Ani Dz. i Elwiry
Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych - dzieci opowiadają o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt. Czytamy wiersz Maciejki Mazan Wielkanoc.
Wkrótce już Wielkanoc,
więc będą pisanki,
bazie i palemki
i z cukru baranki.
Na świątecznym stole
stanie chrzan i żurek
lukrowana babka
i pyszny mazurek.
A na Śmigus-Dyngus
będzie chlustać woda.
I to już świąt koniec.
Co, tak szybko? Szkoda...
Maciejka Mazan
2. Dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Dzieci określają, ile jest sylab w danym wyrazie.
3. Układanie zdań z wyrazami: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie wyrazów w zdaniu.
4. Zajączek wielkanocny z masy papierowej: wycinamy z kartonu kontur zajączka wielkanocnego. Następnie masę papierową wykonujemy mieszając miękki papier (mogą to być papierowe ręczniki) z mąką pszenna i wodą. Nakładamy ją następnie na karton, a po wyschnięciu malujemy farbami.

Zapraszam Was do zabawy z masażykami
Spotkały się w koszyczku: (idziemy palcami po plecach) Żółty kurczaczek Pi-Pi (skubiemy paluszkami a la dziobanie kurczaka)
Puchaty zajączek Kic-Kic (tworzymy łódeczkę z dłoni i przeskakujemy z miejsca na miejsce)
Mięciutki baranek Be-Be (rysujemy zakręcone rogi)
Kurczak woła Pi-Pi-Pi (skubiemy paluszkami)
O dyngusie ciągle śni. (rysujemy delikatnie opuszkami deszczyk)
Zając skacze Kic-Kic-Kic (łódeczka z dłoni i przeskakujemy)
Nie chce wody nic a nic! (rysujemy znak x)
Nosek marszczy, uszka chowa, (dotykamy nosek/ dotykamy uszy)
Chętnie się pod bazie schowa (chowamy dłoń pod pachę dziecka)
Za to baran beczy -Beee! (rysujemy rogi)
Oblać wszystkie dzieci chce!
Psik, psik, psik, psik! (psikamy mgiełką/spryskiwaczem)

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Anity i Agnieszki
Kochane przedszkolaki!
1. Na początek wysłuchajcie uważnie wiersza czytanego przez rodzica:
W. Broniewski "Śmigus"
Śmigus! Dyngus! Na uciechę z kubła wodę lej ze śmiechem! Jak nie z kubła, to ze dzbana, śmigus-dyngus dziś od rana! Staropolski to obyczaj, żebyś wiedział i nie krzyczał, gdy w Wielkanoc, w drugie święto, będziesz kurtkę miał zmokniętą.
Jak byś określił, co to jest śmigus-dyngus? Jakie naczynia mogą służyć do polewania wodą? W który dzień świąt obchodzony jest śmigus-dyngus?
2. Następnie porozmawiajcie o własnych przeżyciach związanych z lanym poniedziałkiem.
3. Zabawcie się w grę "Kurczątka i kura": dziecko swobodnie spaceruje po pokoju, naśladując kurczątka, rodzic zaś jest kurą. Kiedy zawoła: "Kurczątka do mamy!", dziecko jak najszybciej gromadzi się wokół rodzica.

Witajcie drogie dzieci. Dziś zapraszam Was do zabawy muzycznej. Najpierw posłuchajcie piosenki o zajączku, a następnie spróbujcie pokazać ruchem treść piosenki. Poproście o pomoc kogoś z domowników. Z pewnością nie będzie to dla Was trudne. Życzę dobrej zabawy!
Muzolaki - Zając , piosenka na wielkanoc i nietylko - YouTube

Zadania z grupy "Jagódki" od Pani Sabiny
Serdecznie witam wszystkie dzieci z grupy "Jagódki" i ich rodziców Mam dla was kilka propozycji wspólnych zabaw i zadań . Mam nadzieję że wspólnie i miło spędzicie czas. Poproście mamę lub tatę aby poszukali wam piosenki na kanale youtube "Kurka i pisanki"-piosenki dla dzieci Śpiewające Brzdące. Uważnie posłuchajcie o czym śpiewają dzieci i spróbujcie zapamiętać. Rodzice porozmawiajcie z dzieckiem na temat piosenki zadając pytania :
1) Kto występuje w piosence? - (kurka)
2) Co ta kurka zrobiła ?-(pędzel z piórka ) ,(zniosła jajka)
3) Co ona malowała?- (pisanki z jaj)
4) Jakie wzorki zrobiła na jajkach?- (nakleiła liście)
2) Rodzice pomóżcie dziecku narysować dużą sylwetę jajka na kartce lub tekturce. Pozwólcie dziecku wybrać dowolną technikę plastyczną aby mogło ozdobić sylwetę jajka. Kochane dzieci możecie wybrać sobie sposób ozdobienia jajka :
1) Kredkami- możecie narysować paski kolorowe.
2) Farbkami -możecie robić kleksy i kropeczki paluszkami lub stempelki korkiem albo gąbką.
3) Wycinanki- możecie wycinać kolorowe paski albo wydzierać małe kawałki papieru i naklejać na sylwetę jajka.
Życzę wam dobrej zabawy i pamiętajcie aby po skończeniu pracy posprzątać swój kącik pracy i dokładnie umyć ręce. Waszą pracą możecie ozdobić swój pokój .
3) A teraz zapraszam was do zabawy razem z rodzicami i rodzeństwem . Przygotujcie małą piłkę lub styropianowe jajko i koszyczek na końcu dywana. Zabawa polega na toczeniu piłki lub jajka po dywanie a potem celny rzut do koszyczka . Policz punkty i ciesz się wygraną. Myślę że zabawa w gronie rodziny będzie radosna i ciekawa. Jeśli chcesz możesz nauczyć się piosenki o kurce.

Zadania dla grupy ,"Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

1. Posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania Leżą w koszyku piękne pisaneczki Kolorowe, malowane, pięknie układane Pierwsza ma kropeczki, druga gwiazdki złote A na trzeciej siedzi malowany kotek. -Ile było pisanek? -Jak była pierwsza? Druga? Trzecia?
2. Zapraszam do zabawy ruchowej z elementami liczenia -Podskocz 3 razy - Zaklaszcz 2 razy -Tupnij 1 raz
3. Zapraszam do ćwiczenia w układaniu rytmów. Każdy rytm, należy powtórzyć przynajmniej trzykrotnie. Pomocne będą ozdoby Wielkanocne. (Przykład na załączonym obrazku) Zadaniem dzieci jest dołożenie kolejnych elementów do zaproponowanego układu przez rodzica., np. kurczaczka 2 jajka niebieskie, kurczaczka, 2 jajka niebieskie itd. Jajko pomarańczowe, jajko żółte, jajko pomarańczowe, jajko żółte itd. Można wykorzystać dołączone zajączki. Zajączek różowy, zajączek niebieski, zajączek różowy, zajączek niebieski.
4. Do następnej zabawy potrzebne będą wielkanocne jajka oraz pudełko lub koszyczek Dzieci przekładają zgodnie z tekstem czytanym przez rodzica, a następnie przeliczają. -zajączek miał w koszyczku 5 pisanek. 2 zaniósł kurczaczkowi Ile zostało pisanek w koszyczku zajączka? - zajączek miał w koszyczku 5 pisanek, 3 rozdał dzieciom. Ile zostało pisanek w koszyczku zajączka? -z jajek w kurniku wykluły się 4 kurczaczki. 2 wyruszyły z zajączkiem roznosić wielkanocne koszyczki. Ile kurczaczków zostało w kurniku?






Zapraszam Was do zabawy ruchowo-naśladowczej "Pisanki".
Leżą w koszyczku piękne pisaneczki (dzieci rysują palcem kształt dużego jajka)
kolorowe, malowane, ładnie układane (dzieci naśladują malowanie małych jajek pędzelkiem)
Pierwsza pisanka ma kropeczki (dzieci rysują kropeczki)
druga pisanka gwiazdki złote (dzieci rysują gwiazdeczki)
a na trzeciej pisance siedzi malowany zajączek (dzieci rysują zajączka)
W ten wielkanocny ranek poukładam w koszu (dzieci rysują kosz)
śliczne jajka -pisanki malowane (dzieci układają jajka-pisanki w koszu).
Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania od Pani Anety
Hasło przewodnie dla milusińskich- Jesteś bohaterem, przyjmij wyzwanie, spójrz do lusterka i sprawdź co potrafisz! Nie udało się? Spróbuj ponownie. Policz swoje punkty (z pomocą rodzica, opiekuna, jeśli sprawia Ci to trudność). Nagroda do odebrania u mnie, jak się spotkamy w przedszkolu i podasz ilość uzyskanych punktów. Można też wynik wpisać pod postem. Wpisujemy: imię, nazwę grupy i ilość uzyskanych punktów. A teraz uwaga, nawet za 1 punkt jest nagroda. Zaczynamy
Zadanie 1. Unieś język za górne zęby - 1 punkt.
Zadanie 2. Uśmiechnij się - naprzemiennie: pokazując ząbki i chowając ząbki- 1 pkt. Zadanie 3. Zagryź dolną wargę - 1 pkt.
Zadanie 4. Zagryź górną wargę - 1 pkt.
Zadanie 5. Przytrzymaj słomkę wargami 1 pkt.
Zadanie 6. Kląskaj powoli i szybko - 1 pkt.
Zadanie 7. Unieś za górne zęby szeroki język - 1 pkt.
Zadanie 8. Wymów samogłoski, a, o, i, u - z przesadna artykulacją,
tak, aby było śmiesznie - 1 pkt.
Zadanie 9. Zawiń język za dolne zęby - 1 pkt.
Zadanie 10. Zrób zdziwioną minę - 1 pkt.
Dziękuję za wykonanie wyzwania i gratuluję!

Zadania od Pani Iwony
Dzisiaj proponuję zabawy z gazetami doskonalące równowagę, planowanie ruchu, koordynację wzrokowo-ruchową. Potrzebna nam będzie gazeta (kartki papieru, ręcznik papierowy)
1. Zabawa "Przeprawa"- rozkładamy kartki z gazet lub ręcznika papierowago imitujące kamienie po całym pokoju lub nawet poza nim. Odległość między "kamieniami" powinna być równa krokom dziecka. Ustawiamy się na początku naszego toru -rodzic za dzieckiem, po czym ruszamy na przeprawę. Uważajmy, aby nie wpaść do wody! Młodszym dzieciom pomagają rodzice! Możemy w ponownej przeprawie zmienić odległość między kamieniami- zwiększyć lub zmniejszyć trudność.
2.Zabawa "Podrzucamy piłeczki"- kartki z poprzedniego ćwiczenia zamieniamy na piłeczki- próbujemy bosymi stopami zgnieść je tak, by powstały kulki. Dzieci, które nie potrafią tego zrobić mogą zgniatać kartki rączkami. Wybieramy sobie po jednej zdobionej przez siebie piłeczce i podrzucamy do góry, po czym próbujemy złapać obiema rączkami. Zadanie wykonujemy kilka razy i sprawdzamy, kto wygrał- dziecko czy rodzic.
3. Na zakończenie- "Rzuty do celu". Przygotowujemy kosz (miskę, garnek lub pudełko po zabawkach) i celujemy do niego powstałymi piłeczkami. Kto zdobył więcej punktów? Brawo!
Zadania z języka mniejszości narodowej- język niemiecki od Pani Anitki
Dzień dobry! Dziś zachęcam do dalszych wiosennych zabaw. Proponuję zabawę przy muzyce "Der Frühling wacht auf! - Wiosna budzi się!". Puszczamy dzieciom przyjemną muzykę (np. A. Vivaldi:tutaj, przy której dzieci tańczą, tak jakby były motylkami (der Schmetterling - motyl) [czyt. szmeterling]. Gdy muzyka milknie wypowiadamy jakieś hasło: Regen-wtedy dzieci naśladują paluszkami na podłodze padanie deszczu, Sonne- dzieci wznoszą ręce do góry i machają rękoma, Blumen - dzieci obracają się wokół własnej osi, jakby chciały pokazać piękno kwiatów.
Zadanie dla starszaków. Posłuchaj uważnie nagrania oraz przyjrzyj się zdjęciom, które pomogą w zrozumieniu tutaj
Które z usłyszanych słówek jest już znane? Czy są jakieś słówka zbliżone do języka polskiego?
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,028,635 unikalne wizyty