Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na środę 31.03.2021

Zadania dla grupy "Misie" od Pani Ani
Przygotujcie: kartki świąteczne, kolorowe kartki z brystolu dla dziecka, kolorowy papier, różnorodny materiał przyrodniczy np. bazie, nożyczki, klej.
Przebieg zajęć "Kartka świąteczna":
1. Zapoznanie dzieci z tradycją wysyłania świątecznych życzeń.
2. Oglądanie świątecznych pocztówek.
3. Wykonanie pracy według własnych pomysłów. Zachęcanie dzieci do wykorzystania w pracy materiału przyrodniczego.

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Ani N. i Agnieszki
Kochane Gwiazdeczki jak już wiecie zbliżają się święta wielkanocne, więc co jest symbolem tych świąt: jajka, chleb, ... i zajączek wielkanocny. Więc dziś zachęcam Was do zrobienia takiego oto zajączka. To ostatni dzwonek dla tych dzieci, które nie zdążyły do tej pory zasiać rzeżuchy, ponieważ mogą do tego wykorzystać właśnie tak przygotowanego zajączka. Oczywiście przypominam, że rzeżucha rośnie po 5-6 dniach i należy ją często podlewać
Potrzebujemy: biały kubek plastikowy (lub inny pomalowany białą farbką), biały blok techniczny, różowa kartka (można pokolorować białą), taśma klejąca, klej, marker/mazak, wata/gaza, rzeżucha.
1. Rysujemy na białym bloku technicznym dwa długie i chude owale, a na różowym dwa mniejsze (uszy). Wycinamy je. Przyklejamy mniejsze owale na większe i tak powstałe uszy przyklejamy z tyłu kubka taśmą klejącą.
2. Na czarnej kartce rysujemy paski około 2 cm na wąsy od zajączka. Dziecko wycina je i przykleja na taśmę dwustronną znajdującą się na środku kubka (ze strony przeciwnej niż uszy).
3. Z różowej kartki rysujemy trójkąt zaokrąglony na końcach(będzie to nosek zajączka) i wycinamy. Nosek przyklejamy wierzchołkiem do dołu na środku wąsów z pasków.
4. Rysujemy zajączkowi markerem bądź mazakiem oczy oraz pyszczek.
5. Na koniec wypychamy kubek watą/gazą i rozprowadzamy równomiernie nasiona rzeżuchy. Udanej zabawy
Witajcie Gwiazdeczki. Dziś proszę, abyście potrenowali sprawność Waszych rączek. Do tego celu potrzebujecie klocków, z których będziecie mogli zbudować jak najwyższą wieżę. A po zbudowaniu wysokiej wieży ułóżcie z wybranych klocków pisankę. Zaproście do wspólnej zabawy rodzeństwo lub rodzica. Powodzenia!

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Witajcie Jagódki, oto propozycje zabaw na dzisiejszy dzień.
- Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy mamusia/tatuś znajdzie tutaj
- Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: "czym jest tradycja"?
EduKredka - Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11 - YouTube
- Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka..przepraszam - bułka z masłem ;-)
Zagadki Wielkanocne -YouTube
- Wykonaj pisankę według własnego pomysłu. Może być narysowana na kartce, ale jeśli możesz - spróbuj ozdobić świąteczne jajeczko.
Pomysły na pisanki: 6 najciekawszych pomysłów na pisanki [INSPIRACJE] - Mjakmama.pl (mjakmama24.pl)
- Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i odrysuje na nim ścianki kostki do gry. Porównaj z kostką i znajdź ścianki z odpowiednią liczbą oczek potem na rysunku jajka.
- A teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś, wyjmując je z koszyczka:
- kurczątko: pi, pi, pi - dziecko rękami jak skrzydełkami,
-baranek: bee, bee, bee- dziecko chodzi na czworakach
-kogucik: kukuryku - dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Zapraszam Was dzisiaj do Wielkanocnych zabaw sportowych, bo przecież RUCH TO ZDROWIE
1. Zapraszam do wyścigów z rodzicem/rodzeństwem. Waszym zadaniem jest przebiec (od startu do mety wyznaczonych przez rodziców) z jajkiem na łyżce (Może być jajko plastikowe) na różne sposoby
-bieg -slalom -bieg bokiem -kroki słoniowe -małe kroki, stawiające stopę za stopą. -tyłem -na palcach
2. Zapraszam do zabawy trafianie do jaj. Rybki, waszym zadaniem jest trafić w jajka, turlając lub rzucając piłeczkę z ustalonej przez rodzica odległości. Rodzic ustawia plastikowe jajka w kilkunastocentymetrowej odległości. Kto zbije największą ilość jajeczek? Przedszkolak czy rodzic?
3. Świetnie poradziliście sobie z wyścigami, teraz czas na zajączkowi tor przeszkód. Poproście rodziców, aby pomogli wam ułożyć tor przeszkód. Możecie wykorzystać poduszki, krzesła, zabawki, skakanki. Waszym zadaniem jest go pokonać kicając jak zajączek
4. Jesteście zmęczeni? Macie jeszcze siłę i ochotę poskakać? Jeśli tak, to zapraszam was do zabawy. Będziemy potrzebować zajączki (dołączone jako obrazki)) lub zwykłe kolorowe kartki. Kartki przyklejamy za pomocą taśmy do podłogi. Rodzi wypowiada głośno nazwy kolorów a waszym zadaniem jest skoczyć na ten kolor. Np. czerwony, zielony, niebieski, żółty.









Zapraszam Was do ćwiczenia w klasyfikacji i liczeniu -"Pisanki wielkanocne"
Poproście rodziców o wycięcie 6 sylwet jajek, które ozdobimy kropkami i kreskami, następnie rozłożymy na podłodze (trzy jajka ozdobione kropkami i trzy ozdobione kreskami).
Zadaniem dziecka jest podzielenie jajek ze względu na wzór. Dziecko liczy jajka w kropki i w kreski. Określa, ile ich jest.
Następnie wycinamy i rozdajemy dziecku po trzy jajka żółte i po trzy niebieskie. Dzieci oddzielają od siebie jajka według koloru. Liczą, ile jest jajek każdego koloru.
W zabawie można wykorzystać inne przedmioty w różnych kolorach i różnych kształtach. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity
Witam was serdecznie! Na dzisiaj zaplanowałam dla was kolejne zabawy związane z wiosną.
1. Na początek proponuję zabawę "Biene Maja fliegt - pszczółka Maja lata". Poproście rodziców, by załączyli wam wesołą muzykę, a wy zamieńcie się w małą pszczółkę-Biene [czyt. bine]. Gdy muzyka gra, poruszajcie się jak Bienie. Gdy rodzic zawoła "Biene Maja sucht eine Blume!" [czyt. bine Maja zucht ajne blume] nie możecie się poruszyć, bo pszczółka uważnie szuka wtedy kwiatka. Powtórzcie zabawę kilka razy!
2. Stwórzcie sami na kartkach ostatnio poznane symbole wiosenne: der Frühling - wiosna [czyt. fryjling], die Wiese - łąka [czyt. wize], die Blumen - kwiaty, das Gras- trawa, die Sonne - słońce, der Regen - deszcz a starszaki dodatkowo der Schmetterling - motyl [czyt. szmeterling]. Wytnijcie obrazki i poproście rodzica by schował wam jakiś obrazek. Waszym zadaniem jest odgadnięcie, co zniknęło. Można używać przy tym zwrotów "Augen zu -oczy zamknięte" [czyt. ałgen cu] oraz "Augen auf -oczy otwarte" [czyt. ałgen ałf] lub zamiast tego "Dreh' dich um - obróć się" [czyt. drej dich um].
3. Drogie starszaki! Obejrzycie proszę uważnie film o pierwszych wiosennyctutaj Czy zapamiętaliście ich nazwy po niemiecku? Jakie kolory mogą mieć poszczególne kwiaty?

Zadania od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj proponuję ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowej, które są pomocne w terapii logopedycznej.
Oto kilka ćwiczeń wspomagające koordynacje wzrokowo - ruchową:
- dopasowywanie elementów o tych samych kształtach;
-ubieranie się, rozbieranie, układanie ubranek, przenoszenie ich;
- zamalowywanie dużych powierzchni np. dłonią, pędzlem, ściereczką;
- podrzucanie i łapanie piłki, kółek;
- rysowanie- łączenie kropek, szlaczków, linii np. w powietrzu, na arkuszach papieru, rysowanie po tablicy kredą, rysowanie w piasku itp.;
- ćwiczenia zręcznościowe np. gry planszowe - rzucanie kostką do gry, przesuwanie pionków po planszy,
- kopiowanie przez kalkę itd.
Przykładowa zabawa wspomagająca koordynację wzrokowo- ruchową i wymowę głoski [R]. "Zrobię korale do królowej Karoliny"
Potrzebne: guziki lub koraliki, makaron, sznurek lub rzemyk, żyłka. Nawlekanie guzików lub koralików na sznurek bądź rzemyk. Wielkość oczek musi być dobrana do psychofizycznych możliwości dziecka. A gdy korale będą już gotowe, można je pomalować farbkami.

Zadania od Pani Iwony
Zabawy ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych pleców i stóp.
1. Zabawa "Wartownicy"- rodzic z dzieckiem biegają, na hasło opierają się plecami o siebie i przybierają prawidłową postawę-nogi złączone, stopy razem, plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty,ręce wzdłuż tułowia, głowa prosto. Zabawę powtarzamy- komendę "Wartownicy" wydają na zmianę- rodzic i dziecko.
2."Marsz żołnierzy"- rodzic i dziecko maszerują obok siebie na palcach z wysokim unoszeniem kolan, plecy wyprostowane, głowa wysoko.
3. Zabawa "Żyrafka"-rodzic i dziecko biegają na palcach, na hasło-oboje stają na palcach wyciągając się mocno w górę, głowa prosto, szyja wydłużona, plecy wyprostowane, ręce wzdłuż tułowia. Zabawę powtarzamy- komendę "Żyrafka" wydają na zmianę- rodzic i dziecko.
4."Skoki kangurów"- rodzic z dzieckiem skaczą obunóż na palcach do przodu do wyznaczonego miejsca i z powrotem.
5. Zabawa końcowa- "Motylek na kwiatku"- rodzic i dziecko siadają na podłodze jak motyle ( każdy osobno) -kolana na zewnątrz, stopy złączone stroną podeszwową, ręce wyprostowane obejmują kostki, plecy proste, łopatki ściągnięte, głowa prosta. Motylek może siedzieć nieruchomo lub ruszać delikatnie skrzydełkami- kolanami w górę i w kierunki podłoża. Miłej zabawy!
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,016,767 unikalne wizyty