Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na środę 07.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry stokrotki! Wyobraźcie sobie, że jest noc. Ciekawe jakie zwierzęta nie śpią w nocy??? Może znacie jakieś? Spróbujcie odgadnąć zagadki, a dowiecie się które ze zwierząt są aktywne nocą:
1. Mądre oczy, duża głowa w nocy łowi w dzień się chowa. Zgadniesz po tych paru słowach, że ten ptak to....
2. Idę sobie leśną drogą, czasem gniewnie tupnę nogą. Kolce mam i wzdłuż i w szerz! Kto ja jestem? To ja...
3. Ani mysz to, ani ptak. On uważa, że to zdrowo sypiać w dzień do dołu głową.
4. Mówimy o nich, że spać nie dają. Gdy w letnie noce, pięknie śpiewają.
5. Nigdy malarzem nie będzie wielkim, choć ma na uszach aż dwa pędzelki. Skacze po drzewach, czy dąb, czy cis- dziki kot Ryszard, zdrobniale...
A teraz zapraszam do wykonania zwierzątka z pierwszej zagadki. Ja proponuję taką pracę:tutaj ale Wy może macie inne pomysły? Powodzenia!!! Na koniec proponuję wczorajszą zabawę taneczno-ruchową o zegarze
Dzień dobry Stokrotki!
1. Proszę, abyście opowiedzieli swoim najbliższym o tym, co robicie w ciągu dnia, a co nocą. 2. Spróbujcie odgadnąć zagadkę: "Raz jest jak rogalik, raz jak srebrny talerz, a czasami w nocy nie widać go wcale" (księżyc) "Każdy bardzo lubi, gdy pogodną nocą, mrugają na niebie i pięknie migocą" (gwiazdy) "Żółte i gorące, na błękitnym niebie. Ogrzewa Ziemię, zwierzęta i Ciebie" (słońce).



Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Ani i Agnieszki
Na miły początek dnia zapraszam do muzycznej rozgrzewki tutaj
2. Zabawa ruchowa "Tyle kroków ile sylab" - dziecko stoi na końcu dywanu a rodzic po drugiej stronie. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt np.: krowa, kot, kura, kogut, koń, pies itp., a dziecko dzielą je na sylaby i wykonują tyle kroków do przodu, ile sylab jest w danym słowie. Zabawę prowadzimy wypowiadając 6-8 nazw zwierząt.
3. Zapoznajcie się z piosenką pt. "Gdacze kura ko, ko, ko" i poruszajcie się w rytm muzyki, zapraszam do wspólnego śpiewu refrenu tutaj
Witam Was Gwiazdeczki. Dziś zapraszam do zabawy, która z pewnością sprawi Wam wiele radości. Na pewno pamiętacie ją z zajęć w przedszkolu. Otóż będziecie tworzyć teatr cieni. Przygotujcie lampkę/latarkę, jasny materiał (najlepiej biała bawełna) zawieszony np. między dwoma krzesłami. Poproście rodzica o przygotowanie sylwet zwierząt lub możecie ze swoich rączek tworzyć cienie. Być może uda Wam się stworzyć wraz z rodzicem jakąś bajkę albo krótką historię? Równie ciekawe będzie wykorzystanie do tej zabawy całego ciała. Do pomocy przesyłam Wam kilka podpowiedzi jak bawić się cieniem. Udanej zabawy!




Zadanie dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Jagódki proszę aby tatuś lub mamusia przeczytali wam wierszyk , a później zadali pytania.
"W gospodarstwie wiejskim" Joanna Myślińska W gospodarstwie u mych dziadków, rośnie mnóstwo pięknych kwiatków i zwierzątek też jest wiele: pięć koników, jedno cielę, cztery kurki i trzy kaczki, owieczka, dwa prosiaczki. Rozmowa na temat wiersza: - Co to jest gospodarstwo wiejskie? - Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? -Jakie znacie inne zwierzęta mieszkające na wsi? Proszę ,aby rodzic przygotował koło np., hula hop lub z szalika zrobił koło, a dziecko przygotuje klocki. Rodzic czyta jeszcze raz wierszyk, a dziecko umieszcza w zagrodzie (hula-hop) odpowiednią ilość zwierząt- klocków. Porównywanie, których zwierząt jest najwięcej, których najmniej, przeliczanie. Zapraszam również do zabawy ruchowej Dziecko porusza się po pokoju, rodzic trzyma kostkę, na sygnał słowny rodzica dziecko zatrzymuje się, rodzic podnosi kostkę, a dziecko wykonuje polecenia: - Klaśnij tyle razy ile jest oczek na kostce. -Tupnij tyle razy ile jest oczek na kostce. - Podskocz tyle razy ile jest oczek na kostce. Miłej zabawy .

Zadanie dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki 1. Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Czy potrafisz je rozpoznać? Zapraszam do rozwiązania quizu.tutaj
2. Zapraszam do zabawy bieżnej ,"Koniki"- dziecko naśladuje ruchem konika, jednocześnie parskając jak on. Koniki szybko biegają po ,"łące", powoli wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki.
3. Kto odgadnie zagadkę? Nóżki ma krótkie, ma i ryjek, a do tego grubą szyję. Bardzo małe ma kopytka. Jeść jej dają do korytka. To świnka- popatrzcie na załączony obrazek
4. Spróbujecie przy pomocy rodziców lub rodzeństwa zrobić taką świnkę. Gotowe świnki można sfotografować i wysłać do mnie. Link do zrobienia świnki poniżej:tutaj  Zachęcam do zrobienia świnki w prawdziwym kolorze.

Pani Monika

Zapraszam Was do zabawy matematycznej na podstawie wiersza M. Golc "Kotek i ja" .
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza. Dziecko postępuje zgodnie z poleceniami. Rodzic przygotowuje kotka-maskotkę, miseczkę dla kotka, trzy talerzyki.
"Kotek i ja"
Czy ogonek kotek ma? On ma jeden - nie mam ja.
Ile nosków kotek ma? Jeden on ma - jeden ja.
Ile uszu kotek ma? On ma dwoje - tak jak ja.
Ile oczu kotek ma? On ma dwoje - tak jak ja.
Czy miseczkę kotek ma? On ma jedną.
Co mam ja? Talerzyki! Mam je trzy.
Liczę ja, liczysz ty: jeden, dwa, trzy.
A czy kotek rączki ma, takie dwie jak mam ja? Nie, bo kot ma cztery łapy.
No i jeszcze jest wąsaty. On ma wąsy - nie mam ja.
Ma je dziadziuś! Tata ma!
Rodzic pokazuje na ogon kota. Dziecko mówi: tak! Rodzic wskazuje na nos kotka, dziecko na swój nos. Rodzic wskazuje uszy kotka, dziecko dotyka i liczy swoje uszy. Rodzic pokazuje oczy kotka, dziecko dotyka i liczy swoje oczy. Rodzic pokazuje miseczkę kotka i wskazuje na talerzyki. Dziecko pokazuje talerzyki i głośno liczy. Rodzic pokazuje swoje ręce -dziecko liczy. Rodzic pokazuje kolejno łapki kotka, dziecko głośno liczy. Milej zabawy! Pani Gabrysia

Zadanie z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity
Witajcie! Dziś zachęcam was do następujących zabaw:
1. Zamieńcie się piękny wiosenny kwiat - Blume - wyobrażcie sobie, że kwiat ten, gdy świeci Sonne (słońce) pięknie rozkwita a gdy pada Regen (deszcz) - zamyka swe płatki. Spróbujcie pokazać powolnymi ruchami przemianę kwiatu!
2. Teraz wyobraźcie sobie, że wybraliście się na spacer po Wiese (łące). Poproście rodziców, by puścili wam relaksującą muzykę. W momencie, gdy muzyka przestanie grać, podnieście ręce do góry i machając dłońmi pokażcie jak świeci Sonne.
3. Obejrzycie krótki film tutaj Z niego dowiecie się, dlaczego niektóre kwiaty rosną wiosną jako pierwsze. Starszaku! Czy rozpoznajesz nazwy niektórych z nich?

Zadanie logopedyczne od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj dla Was wesołe pszczółki przygotowały ćwiczenia, które, dobrze jest wykonać patrząc do lusterka. Kiedy już uda się Wam wykonać zadania przed lustrem, można już bez kontroli rodzica/opiekuna wykorzystać każdą okazję np. podczas spaceru, jazdy samochodem na gimnastykę buzi i języka. Tak jak to robią pszczółki na ilustracji. Powodzenia!


Zadanie od Pani Iwony
Dziś proponuję ćwiczenia obręczy barkowej, stymulację propriocepcji oraz ćwiczenia z przekraczaniem linii środkowej ciała.
1. Zabawa na początek- "Turlanie"-dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi proste, ręce proste za głową. Na hasło "turlamy się"- ćwiczący turlając się oddalają się od siebie do końca pokoju, po czym zbliżają się do siebie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. "Rysujemy kółeczka"- dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi złączone, zgięte, stopy oparte na podłożu, ręce na brzuchach. Na hasło "rysujemy kółeczka"- ćwiczący unoszą ręce do góry i starają się rysować w powietrzu koła- jak największe, potem coraz mniejsze, na koniec malutkie samymi palcami, po czym opuszczamy ręce na brzuch i odpoczywamy. Przy odpoczynku spokojnie oddychamy- wdech nosem i wydech ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Na zakończenie- "Foka"- dziecko i rodzic leżą obok siebie na brzuchach, ręce lekko zgięte przed sobą, dłonie oparte o podłogę i oddalone od siebie na szerokości ramion, nogi złączone, pięty razem. Na hasło "foka" unosimy delikatnie klatkę piersiową w górę i chwilę wytrzymujemy, po czym opuszczamy i odpoczywamy. Fokę powtarzamy kilka razy.
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,028,650 unikalne wizyty