Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 08.04.2021

Zadanie dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi, Elwiry i Ani Dz.
Dzień dobry Stokrotki! Dzisiaj zapraszam do doświadczeń. Zaproście do zabawy kogoś dorosłego. Przygotujcie 2 słoiki, większy i mniejszy, 2 podgrzewacze lub inne świeczki. Ale najpierw poproście dorosłego domownika aby przeczytał Wam wiersz:
"Ogień" Ogień jak wiecie, ma mnóstwo zalet daje nam światło, gdy świecę palę, Ciepłem z kominka pokój ogrzewa, służy, gdy obiad gotować trzeba. Ostrożnie jego przyjmuje dary, bo nawet iskra wznieca pożary.
1. Dotknijcie rękami jednego ze słoików, sprawdźcie czy jest zimny, czy ciepły? Teraz niech dorosły domownik włoży zapaloną świecę pod słoik. Po chwili sprawdźcie czy słoik nadal jest zimny?(najpierw sprawdza dorosły)-spróbujcie odpowiedzieć na pytanie :Dlaczego słoik jest ciepły?
2. Zabawa badawcza: "Która świeca zgaśnie szybciej?"- na dwóch zapalonych świecach dorosły stawia duży i mały słoik. Wy obserwujcie, która świeca zgaśnie szybciej. Która zgasła szybciej? Pomyślcie dlaczego tak się stało? ( w małym słoiku jest mniej tlenu). Skoro o ogniu mowa, przypomnijcie głośno numer alarmowy do straży pożarnej. Teraz zabawa w parze; dorosły rzuca do Ciebie piłkę i mówi różne słowa- łapiesz piłkę. Gdy mówi OGIEŃ nie łapiesz piłki. Potem zamiana. Udanej zabawy !!! Na koniec zabawa muzyczno-ruchowa z poprzednich dni "Zegar"
Dzień dobry Stokrotki, moi drodzy zapraszam Was do ułożenia rytmu dnia i nocy.
Przygotujcie - białą, żółtą i niebieską (granatową) kartkę, - ołówek, - nożyczki, - cyrkiel lub przedmioty, od których odrysujecie małe kółka i duże koło. Odrysujcie kilka żółtych i niebieskich kółek a następnie je wytnijcie. Spróbujcie zrobić to samodzielnie. Następnie odrysujcie na białej kartce koło. Teraz drodzy Rodzice, ułóżcie wokół okręgu kółko żółte (dzień) i kółko niebieskie (noc), żółte, niebieskie, żółte, niebieskie. Zapytajcie - "co będzie dalej"? Teraz wasza kolej -kontynuujcie rytm, aż do zamknięcia okręgu . Zamiast kółek możecie na okręgu układać nakrętki lub klocki. Jak poradzicie sobie z tym zadaniem, to spróbujcie ułożyć swoje propozycje rytmów z dostępnych przedmiotów
Na koniec zapraszam do wysłuchania piosenki tutaj
Wiersz D. Gellner "Zły humorek ":
- dobieranie symboli wyrażających emocje (buźki) oraz nazw uczuć odpowiednio do prezentowanych fragmentów wiersza; - dzieci słuchają kolejnych fragmentów wiersza, analizują ich treść, mówią o własnych doświadczeniach i dobierają pasującą do sytuacji "buźkę" i nazwę uczucia.
Zły humorek
Jestem dzisiaj zła jak osa! Złość mam w oczach i we włosach! Złość wyłazi mi uszami i rozmawiać nie chcę z wami! A dlaczego? Nie wiem sama. Nie wie tata, nie wie mama... Tupię nogą, drzwiami trzaskam i pod włos kocura głaskam. Jak tupnęłam lewą nogą, nadepnęłam psu na ogon. Nawet go nie przeprosiłam - taka zła okropnie byłam. Mysz wyjrzała z mysiej nory: - Co to znowu za humory? Zawołałam: - Moja sprawa! Jesteś chyba zbyt ciekawa. Potrąciłam stół i krzesło, co mam zrobić, by mi przeszło,!? Wyszłam z domu na podwórze, wpakowałam się w kałużę. Widać, że mi złość nie służy, skoro wpadłam do kałuży. Siedzę w błocie, patrzę wkoło, wcale nie jest mi wesoło... Nagle co to? Ktoś przystaje. Patrzcie! Rękę mi podaje! To ktoś mały, Tam ktoś duży - Wyciągają mnie z kałuży. Przyszedł pies i siadł koło mnie kocur się przytulił do mnie, mysz podała mi chusteczkę: - Pobrudziłaś się troszeczkę! Widzę, że się pobrudziłam, ale za to złość zgubiłam Pewnie w błocie gdzieś została, NIE BĘDĘ JEJ SZUKAŁA!

Zadanie dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Anity i Agnieszki
Moi drodzy! Na dziś proponuję kilka zabaw ruchowych związanych ze zwierzętami mieszkającymi na gospodarstwie. 1. Na początek zabawcie się w zabawę "Przestraszone kurczątka". Zamieńcie się w kurczątka i swobodnie poruszajcie się w różnych kierunkach po pokoju. Gdy rodzic zawoła "Uwaga, kot!" uciekacie do kurnika, czyli do wyznaczonego miejsca w pokoju, wydając odgłosy: "pi, pi, pi". Gdy rodzic zawoła: "Nie ma kota" - wtedy możecie ponownie się poruszać.
2. Rozłóżcie na podłodze długi sznurek lub skakankę. W tym momencie zamieniacie się w kurki, które są na grzędzie. Waszym zadaniem jest przejść po sznurku w taki sposób, aby z niego nie spaść.
3. Na zakończenie proponuję zabawę "Kogut zasypia". W siadzie klęcznym wykonajcie skłony tułowia w dół tak, abyście dotknęli głową kolana - wtedy kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli wyprostujcie się i powtórzcie ćwiczenie.
Witajcie Gwiazdeczki. Dziś zachęcam Was do zabawy ruchowej w kolory. Rodzic przygotuje Wam trzy kołeczka w kolorach niebieski (podskoki obunóż), żółty (dłonie w górze -świeci słoneczko) i czerwony (klaskanie w rączki). Następnie włącza dowolny utwór. Kiedy piosenka cichnie rodzic wskazuje jedno koło w danym kolorze, a dziecko wykonuje ustalone ćwiczenie.
Następnie proponuję wykonanie kaczuszki z pomalowanej stópki. Przygotujcie żółtą farbę, którą rodzic pomaluje Waszą stopę. Po umyciu stópki domalujcie pędzlem dzióbek i oczko. Kaczuszka gotowa!

A po skończonym zadaniu pobawcie się w "Kaczuszki" tutaj Powodzenia!

Zadania dla grupy Jagódki od Pani Sabiny
Serdecznie witam wszystkie dzieci z grupy ,"Jagódki" i ich rodziców. W dniu dzisiejszym proponuję zabawy matematyczne. W tym celu proszę rodziców aby na kanale YouTube odszukały piosenkę tutaj ( Stary Donald farmę miał)
I. Drogie dzieci posłuchajcie piosenki o Donaldzie i spróbujcie zapamiętać zwierzęta które na farmie hodował farmer. Spróbujcie je też policzyć i naśladować ich odgłosy. Przy pomocy rodziców porównajcie wielkości zwierząt ( zwierzęta duże i małe). Policzcie ile mają nóg: np krowa i kura .Czy wiesz gdzie mieszkają zwierzęta na farmie i jak nazywa się ich dom ( obora ,kurnik ).
II. A teraz spróbujcie naśladować chód zwierząt np: piesek ,kotek - czworakowanie albo kaczuszki co mają krzywe nóżki ( stopy skierować do wewnątrz i marsz na ugiętych nogach). W trakcie zabawy można naśladować odgłosy zwierząt.
III.Drodzy rodzice poszukajcie świąteczne kartki albo obrazki z postaciami zwierząt. Potnijcie te obrazki na 4-5 części po ukosie lub w paski, trójkąty. Zaproponujcie dziecku nową zabawę w układankę -zgadywankę . Zadaniem dziecka będzie ułożenie obrazka i opowiedzenie :( co to za zwierzę , gdzie mieszka co jada ). Nagrodą może być pochwała , naklejka ,cukierek. Życzę Wam dobrej zabawy i samych sukcesów .

Zadania dla "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki 1. Zapraszam do zabawy ruchowej z elementem czworakowania Kotki na spacerze Dziecko- kotek chodzi na czworakach po pokoju. Na klaśniecie rodzica zatrzymuje się i robi koci grzbiet. Dwa klaśnięcia są sygnałem do ponownego czworakowania.
2. Zapraszam do posłuchania piosenki tutaj
3. O jakim zwierzątku była ta piosenka? Co ono robiło? Gdzie był kotek? Wymień kilka miejsc, np. w ogródeczku, na łące
4. Posłuchajcie piosenki jeszcze raz przy czym naśladujcie zachowanie kotów w trakcie piosenki: Jak kot się myje, przeciąga, skrada, skacze na zdobycz, pije mleko z miski, śpi zwinięty w kłębek.
5. Zagadki słuchowe. Kiedy usłyszcie głos kota (0:15)- dzieci klaszczą w ręce, kiedy usłyszycie glos psa (2:05)- podskakują w miejscu tutaj Pani Monika

Zapraszam Was do zabawy orientacyjno-porządkowej "Leniwe pieski".
Rodziców proszę o przygotowanie kilku kolorowych kartek i tamburyno lub pokrywki. Dziecko- "piesek" ustawia się w pozycji na czworakach. Na podłodze leżą kartki - "domki" piesków. Kiedy rodzic wygrywa rytm na tamburynie lub pokrywce, piesek chodzi leniwie (na czworakach) wokół "domków", wystawiając grzbiet do słońca. Gdy muzyka cichnie, oznacza to, że zaszło słońce i za chwilę lunie deszcz. Dziecko- "piesek", szybko ucieka do jednego z domków - na kartkę. Dziecko wybiera dowolny kolor domku i nazywa jaki kolor wybrał. Zabawę powtarzamy.
Zabawa ma na celu skupienie uwagi na zadaniu, reagowanie na określony sygnał dźwiękowy i nazywaniu kolorów. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania logopedyczne od Pani Anety
Dzień dobry, zachęcam dzisiaj milusińskich do gry. Jest to prosta logopedyczna gra planszowa, której zadaniem jest utrwalenie wymowy głoski [SZ] w wyrazach. Do zabawy potrzebna jest kostka oraz pionki (mogą to być: guziki, koraliki - każdy gracz powinien mieć inny kolor pionków). W grę może grać od 2 do 4 uczestników. Uczestnicy gry ustawiają pionki na starcie. Wybrana przez Was osoba rzuca pierwsza kostką, liczy pola i zatrzymuje się na wyrazie, zgodny z liczbą kropek wyrzuconej na kostce. Następnie czyta samodzielnie lub przy pomocy osoby, która umie czytać wyraz i oznacza obrazek pionkiem lub koloruje. Dla utrudnienia i urozmaicenia gry, można z tym wyrazem ułożyć dowolne zdania. Wygrywa ten uczestnik, który po okrążeniu planszy oznaczył lub pokolorował najwięcej obrazków

Zadania od Pani Iwony
Dzisiaj proponuję ćwiczenia doskonalące równowagę, koordynację i zwinność oraz wzmacniające mięśnie stóp z przyborem. Do ćwiczeń wykorzystamy skarpetki (dużo), które pojedynczo porozrzucamy po całym pokoju. Przyda się również jakiś pojemnik- pudełko po klockach lub jakaś miska.
1. Zabawa "Zbieramy skarpetki "- rodzic i dziecko chodzą boso po pokoju i starają się pozbierać stopami wszystkie skarpetki z podłogi i umieścić je w pojemniku. Pamiętajmy, że pracują tylko stopy, chwytamy po jednej skarpetce palcami każdej stopy i zanosimy do pudełka. Zabawa trwa do momentu, gdy wszystkie skarpetki znajdą się w pojemniku. Zabawę możemy powtórzyć.
2. Zabawa "Rysujemy stopami"- rodzic i dziecko podchodzą do pojemnika i stopami wyciągają dla siebie po jednej skarpetce każdą stopą. Siadają w pewnej odległości od siebie i rodzic zadaje dziecku zadanie np. narysuj kółko. Dziecko unosi jedną stopę ze skarpetką w górę i rysuje w powietrzu koło. Po chwili zmienia nogę i drugą stopą rysuje kółeczko. Zmieniamy ćwiczącego- teraz dziecko zadaje zadanie a rodzic ćwiczy. Możemy rysować w powietrzu słoneczko, fale, chmurki itp.
3. Zabawa " Berek ogonek"- rodzic i dziecko wkładają jedną najdłuższą skarpetkę za pasek spodni- tworząc ogonek. Na hasło "Berek"- dziecko ucieka a rodzic je goni starając się urwać ogonek. Obydwoje biegają na palcach, po chwili następuje zmiana ról.
4. Na zakończenie- razem ładnie układamy skarpetki na swoim miejscu. Miłej zabawy!

Zadania z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity Dzień dobry! Na dziś proponuję wam obejrzenie filmu edukacyjnego o motylach -Schmetterlinge [czyt. szmeterling]. Dowiecie się z niego ile jest na świecie rodzai motyli, jakie nazwy niektóre z nich mają czy też kto jest ich naturalnym wrogiem tutaj Viel Spass!

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,017,391 unikalne wizyty