Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na poniedziałek 12.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Ani Dz. i Elwiry 1. Wysłuchanie wiersza D.Klimkiewicz, W.Drabik EKOLOGIA.
Ekologia-mądre słowo, a co znaczy-powiedź, sowo? Sowa chwilę pomyślała i odpowiedź taką dała: "To nauka o zwierzakach, lasach, rzekach, ludziach, ptakach. Mówiąc krótko, w paru zdaniach, o wzajemnych powiązaniach między nami, bo to wszystko to jest nasze środowisko. Masz je chronić i szanować" -powiedziała mądra sowa...
2. Rozmowa na temat wiersza.
3. Dzielenie odczytanych wyrazów na sylaby, liczenie sylab.
4. Układanie zdań z określonym wyrazem. Liczenie wyrazów w zdaniu.
5. Każdy czasem śmieci - zabawa ożywiająca. Dziecko otrzymuje po kilka arkuszy starej
gazety i ma za zadanie podrzeć je na kawałki, używając jednej dłoni i jednej stopy.
6. Ekotorba - wykonanie pracy plastycznej. Dziecko otrzymuje wyciętą z kartonu torbę i pisaki. Następnie wykonują projekt ołówkiem, a kiedy są przekonane, że taki wzór chcą mieć na torbie, tworzą na niej kolorowy obrazek.
Dzień dobry Stokrotki :) Zapraszam Was do zobaczenia ciekawej bajki o Ekologii tutaj
2.Po wysłuchaniu bajki odpowiedzcie na pytania :jak dbać o nasze otoczenie, przyrodę? Czy wiecie jak segregować śmieci, gdzie je wrzucać? 3.Porozmawiajcie z rodzicami w domu o tym, gdzie wyrzucają śmieci? Zobacz i zapamiętaj odpowiednie kolory pojemników na śmieci. Pamiętajcie, że plastiki, szkło oraz papier. wrzucamy do innych pojemników ,Miłej zabawy - Pani Elwira

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli i Agnieszki
Dzień dobry kochane gwiazdeczki 1.Tematem naszym w tym tygodniu będzie:"Dzien i noc"
-Przeczytajcie wraz z rodzicami wierszyk pt. Noc I DZIEŃ. Już świeci, gwiazdy migoczą, zapada ciemna noc i wszystkim mówimy Dobranoc, idziemy już spać, spokojnie odpoczywać. NOC się kończy, poranek się rozpoczyna. Dzień dobry mówi mała dziecina. Chmurki na niebie, słoneczko świeci, mogą się bawić już wszystkie dzieci. -Kochani o czym jest mowa w wierszu? Co robimy w nocy, a co w dzień?
2.Zapraszam was do obejrzenia kolorowej historyjki obrazkowej. Obrazki są ułożone nie po kolei, waszym zadaniem będzie ponumerować je po kolei, od wschodu słońca, aż po noc oraz opowiedzieć własnymi zdaniami całą historyjkę.
3. Zapraszam do zabawy z domownikami:jedna osoba pokazuje, poprzez gesty jakąś czynność, która robi się w dzień:gramy w piłkę, rysujemy, budujemy klocki itp. reszta domowników odgaduje przypominam, że buzia jest zamknieta nic nie może mówić osoba która pokazuje.
4.Przygotujcie proszę kartkę, kredki i narysujcie noc lub dzień, w zależności co lubicie bardziej.

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY
Dzień dobry drogie Gwiazdeczki. Rozpoczynamy kolejny tydzień, w którym będziemy omawiać dzień i noc.
Na początek zapraszam do zabawy ruchowej "Dzień i noc". Dzieci chodzą po pokoju, na hasło rodzica - dzień - dziecko unosi ręce w górę i kręci dłońmi jakby świeciło słoneczko, na hasło - noc - dziecko kładzie się na dywanie i zamyka oczy. Poproście rodzica o namalowanie na kartce koła. Waszym zadaniem będzie domalowanie elementów słoneczka (promyków oraz zamalowanie koła) żółtą farbą, ale używając tylko swoich paluszków. Spróbujcie, aby każdy paluszek był zamoczony w farbie. Powodzenia!

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Jagódki "Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków tutaj
-Obejrzyjcie filmik edukacyjny tutaj i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?
-Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolka, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca - wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.
-Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek" Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: "Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty".
-Zabawa "Zrób to samo" - naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach.tutaj
-Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu.
-"Bijemy rodzinny rekord spacerowania" - brzmi ciekawie? Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej. Miłej zabawy :)

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki 1. Kochane Rybki, w tym tygodniu będziemy rozmawiać o... Tego dowiecie się, gdy odgadniecie zagadki. Powodzenia!
Dźwigam dom na grzbiecie, mam malutkie rogi Chodzę bardzo wolno, czasem w poprzek drogi. (ślimak)
Mam skrzydełka delikatne tak jak płatki kwiatów. Lekko się unoszę nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
Skacząc po łące szybko uciekam ,gdy dziób bociana ujrzę z daleka. (żaba)
Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły. To dla dzieci robią miodek, pracowite... ( pszczoły)
Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, lata nad łąką a zwie się... (biedronka)
Czerwone mam nogi i białe piórka. Kiedy żaby mnie zobaczą To do wody dają nurka. (bocian)
2. Poproście rodziców, aby przeczytali wam opowiadanie A. Sójki Niespodzianka biedronki Podczas opowiadania rodzic, zamiast mówić pewne słowa, pokazuje w odpowiednich miejscach obrazki - dzieci dopowiadają brakujące słowa w odpowiednich formach. Na jednym skraju łąki stał ul. Mieszkały w nim pszczoły. Na drugim skraju łąki było mrowisko. Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiatkiem żyła biedronka. Pszczoły przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów, mrówki pracowicie budowały swoje mrowisko, a biedronka wygrzewała się w promieniach słonka. - Dlaczego nic nie robisz, biedronko? Powinnaś zbierać nektar - powiedziała jedna pszczoła. -Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. Nie można cały dzień drzemać pod kwiatkiem - pouczała ją mrówka. Biedronka zaś siedziała pod listkiem i myślała... Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczół i mrówek .Poleciała najpierw do motyla. - Motylu , motylu , pomożesz mi? - zapytała. Motyl obiecał pomóc. Następnie udała się do pasikonika. - Pasikoniku, pasikoniku, pomożesz mi ? -zapytała. Pasikonik obiecał pomóc. Biedronka poprosiła też o pomoc świetlika i ślimaka , a potem wszyscy zabrali się do pracy. W czasie gdy pszczoły zbierały nektar a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami i dekorowali polankę kwiatami. Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosić pszczoły i mrówki na... wielki bal !Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetlik rozświetlał mrok, a ślimak powoli , jak to ślimak przygotowywał napoje. Niech żyje biedronka! - zawołały na koniec pszczoły i mrówki, i odtąd nie namawiały jej do zbierania nektaru albo budowania mrowiska
3. Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście opowiadania. Odpowiedzcie na pytania - Jakie zwierzęta mieszkały na łące? Jak nazywały się ich domy? - Co robiły pszczoły? Co robiły mrówki? Co robiła biedronka? - O co prosiły biedronkę pszczoły i mrówki? - Na jaki pomysł wpadła biedronka? Kogo poprosiła o pomoc? - Co odbyło się na łące? Kto był na balu?
4. Drogie Rybki, czy potraficie rozpoznać zwierzątka mieszkające na łące? Sprawdźmy to. Połączcie w pary zwierzę oraz jego cień.
5. Zaproście rodziców lub dziadków na spacer na pobliską łąkę, aby przyjrzeć się roślinom i zwierzętom. Powodzenia, pani Monika








Zapraszam Was do zabawy ruchowej "Przestraszone żabki".
Dziecko - żabka skacze po dywanie w różnych kierunkach dookoła stawu ułożonego ze sznurka. Mocne uderzenie w bębenek lub garnek sygnalizuje nadejście bociana. (Bocianem może być jeden z rodziców) Przestraszona żaba-dziecko, jak najszybciej wskakuje do stawu i nieruchomieje. Dwa uderzenia w bębenek sygnalizują odejście bociana. Żabka-dziecko może ponownie skakać po łące.
Celem zabawy jest reakcja na sygnał dźwięku. Milej zabawy! Pani Gabrysia
Zadanie z języka mniejszości niemieckie - język niemiecki od Pani Anity
tutaj
Zadania logopedyczne od Pani Anety
Dzień dobry, dzisiaj gra z głoską [ż].
Gra planszowa, której zadaniem jest utrwalenie wymowy głoski [Ż] w wyrazach. Do zabawy potrzebna jest kostka oraz pionki W grę może grać od 2 do 4 uczestników. Uczestnicy gry ustawiają pionki na starcie. Wybrana przez Was osoba rzuca pierwsza kostką, liczy pola i zatrzymuje się na wyrazie, zgodny z liczbą kropek wyrzuconej na kostce. Następnie czyta samodzielnie lub przy pomocy osoby, która umie czytać wyraz i oznacza obrazek pionkiem lub go koloruje. Taki sam przebieg gry jak z głoską [SZ] - czwartek. Wygrywa ten uczestnik, który po okrążeniu planszy oznaczył lub pokolorował najwięcej obrazków


Zadania od Pani Iwony
Dzisiaj proponuję ćwiczenia bieżne, skoczne, wzmacniające mięśnie kończyn górnych, obręczy barkowej oraz mięśnie brzucha. Spróbujcie wykonać jak najwięcej zadań zademonstrowanych na filmiku! Trzymam kciuki! tutaj

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,024,689 unikalne wizyty