Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 15.04.2021

Zadania dla grupy "Stokrotki" od Pani Małgosi i Ani Dz.
Dzień dobry Stokrotki! Dzisiaj zapraszam Was do zabawy kulinarno-matematycznej. Wybierzcie w domu jakiś owoc, najlepiej ten który lubicie, może być ulubione warzywo, które można zjeść na surowo.
Teraz poproście dorosłą osobę aby pokroiła Wam wybrany owoc na kilka kawałków. Policzcie ile jest tych kawałków. Spróbujcie napisać na kartce kolejne cyfry, tyle ile jest pokrojonych części. Zapraszam teraz do zjedzenia wszystkich smakowitych kawałków. Ile Wam zostało? Nic -czyli zero. Znacie tą cyfrę. Spróbujcie ją napisać na kartce, tyle "0" ile dacie radę- pamiętajcie o prawidłowym kierunku pisania tej cyfry. Powodzenia! Na koniec jeszcze raz policzcie wszystkie napisane "0" i zróbcie np. wieżę z klocków wykorzystując odpowiednią ilość klocków . Możecie też ułożyć "0" z tej ilości klocków.

Wydrapywanka na plastelinie - na kartkę z bloku technicznego nakładamy kawałki plasteliny (najlepiej w jednym kolorze, raczej ciemnym) i rozprowadzamy je palcami w różnych kierunkach - aż do uzyskania jednolitej powierzchni. Po zapełnieniu całej kartki wydrapujemy w plastelinie za pomocą zapałek, wykałaczek lub przyciętych patyczków dowolne wzory. Całość można utrwalić lakierem bezbarwnym. Po zapełnieniu całej kartki wydrapujemy w plastelinie za pomocą zapałek, wykałaczek lub przyciętych patyczków dowolne wzory. Całość można utrwalić lakierem bezbarwnym.

Zadania dla grupy "Jagódki" od Pani Sabiny
Serdecznie witam wszystkie dzieci z grupy ,"Jagódki" i ich rodziców.
I. Dzisiejsze zabawy zaczniemy od prostych ćwiczeń do piosenki którą dzieci na pewno znają "Głowa ,ramiona,kolana,pięty" BZYK.tv tutaj
Proszę rodziców o włączenie kanału YouTube i razem z dzieckiem poćwiczyć.
II. A teraz proszę rodziców o znalezienie na półce książeczki z obrazkami zwierząt porozmawiajcie z dziećmi na temat ich sposobu poruszania się np:
piesek-ma cztery łapy potrafi biegać , skakać ,pływać
żabka- ma cztery łapki potrafi skakać ,pływać
rybka -ma płetwy i pływa
Zapytajcie dzieci czy wiedzą w jakim środowisku żyją zwierzęta .
III. Drodzy rodzice przygotujcie szklankę mąki pszennej ,pół szklanki soli i wodę . Wsypcie do miski wszystkie składniki i dodajcie tyle wody aby zagnieść ciasto . Razem z dzieckiem możecie zrobić masę solną i ulepić jakieś zwierzątko np : ślimaka. Życzę wspaniałej zabawy i do szybkiego zobaczenia.

Zadania dla grupy "Rybki" od Pani Ani
Dzień dobry "Rybki" oto zadania na dzisiaj:
1. Drogi rodzicu, narysuj wraz z dzieckiem na kartce papieru spiralę "ślimaczka" jak na ilustracji poniżej. Dziecko prowadzą palec wskazujący po rysunku przedstawiającym muszlę ślimaka, wymawia głoskę śśśśśś... - cicho i głośno. Potem rysuje palcem po rysunku muszli, powtarzając rymowankę: Ślimak, ślimak, wystaw rogi; rysując drugi raz i powtarza: Dam ci sera na pierogi.
2. Zapraszam was do zabawy ruchowej "Wolno jak ślimak". Dziecko siedzi z wyprostowanymi nogami. Powoli, naprzemiennie przesuwają nogi po podłodze, wolno przesuwa się do przodu i do tyłu. Następnie dziecko zwija się jak ślimak w skorupce i rozwija się.
3. Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu z ciekawostkami na temat ślimaków : Linktutaj 4. Na koniec ćwiczenie sprawności manualnych "Ślimak z plasteliny". Dzieci modelują z plasteliny cienkie wałeczki; zwijają je w spiralkę i naklejają na tekturce lub kartce. Udanej zabawy !

Zadania z języka mniejszości narodowej - język niemiecki od Pani Anity Witam! Zachęcam do dalszej zabawy z nazwami kierunków.
1. Do tej zabawy poproście dorosłego, by zawiązał wam oczy. Następnie niech rodzic umieści w jakimś miejscu w pokoju np. misia do którego wy musicie dojść. Rodzic musi wydawać wam polecenia mówiąc ilość kroków i w jakim kierunku musicie iść: np. 5 (fünf) Schritte [czyt. fynf szrite] rechts, links oraz nach vorne (do przodu), nach hinten (do tyłu). Następnie zamieńcie się rolami!
2. Usiądźcie wygodnie na podłodze. Połóżcie przed sobą ulubioną zagadkę. Poproście rodziców, by mówili wam, z której strony swojego ciała macie ją położyć (rechts, links, oben, unten, vorne, hinten).
3. Teraz się troszkę rozruszamy. Zabawcie się w taniec połamaniec. Tańczycie do wesołej muzyki. Gdy będzie przerwa niech rodzic powie, która część ciała ma być "zepsuta" np. linke Hand, rechte Hand, linkes Bein, rechtes Bein, Ohr, Schulter... W ten sposób utrwalicie nie tylko nazwy kierunków ale też części ciała. Viel Spass!
Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od Pani Wioli Witam serdecznie nasze gwiazdeczki w czwartkowy poranek. Pani Wiola zachęca was serdecznie do porannej gimnastyki: -przeciągamy się -wykonujemy kilka skłonów -ręce wyciągamy w przód, robimy kilka przysiadów -podskakujemy w miejscu jak piłeczka przez chwilkę -kładziemy się na plecach, nogami wykonujemy jazdę na rowerze -następnie siadamy z nogami wyprostowanymi, czołem dotykamy kolan 1.Posłuchajcie piosenki pt. FASOLKOWE KOLYSANKI, poproś ie aby rodzice puścili wam kołysankę przed spaniem na dobranoc
tutaj 2.Zapraszam do zabawy matemarycznej, zaproś rodzeństwo lub rodzica do wspólnej zabawy. -jedna osoba wystukuje dowolny rytm klaskając, uderzając rękoma o kolana, pstrykając palcami, tupiąc, a druga osoba stara się ten rytm powtórzyć potem następuje zmiana miłej zabawy gwiazdeczki 3.Wezcie do ręki biała kartkę, ołówek, kartkę połóżcie przed sobą, ołówkiem napiszcie cyferki 1,2,3,4,5,6 u góry z małymi odstępami, pod spodem narysujcie tyle gwiazdek, księżyców lub sloneczek ile pokazuje cyferka.
Wygenerowano w sekund: 0.01
5,009,707 unikalne wizyty