Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 37
· Najnowszy użytkownik: agata j

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 29.10.2020r.

Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi
Dzień dobry Rybki 1. Proszę przyjrzyjcie się ilustracjom, opowiedzcie co widzicie; z czego jest zbudowany nasza postać i wskażcie czym różnią się obrazki.
2. Nasz ludzik jest zbudowany z kasztanów. Teraz wy, drogie dzieci będziecie potrzebować dwóch kasztanów (mały i duży) (można zastąpić żołędziem, orzechami, liśćmi)
- Połóżcie kasztany przed sobą. Porównajcie ich wielkość. Np. Pierwszy kasztan jest duży, a drugi mały. Ten kasztan jest większy, a ten mniejszy.
- Połóżcie kasztany zgodnie z poleceniem rodzica. Np. połóż duży kasztan z tylu, za sobą; połóż mały kasztan obok siebie; połóż duży kasztan przed sobą; połóż mały kasztan obok dużego itp.
3. Drogie Rybki, posłuchajcie i naśladujcie ruchem to, o czym opowie Wam mama lub tata.
Jest jesień, wyruszamy na spacer... Pomaszerujmy razem do kolorowego lasu. Rozejrzyjcie się dookoła, jak tu pięknie! Spójrzcie w górę. Między gałęziami uwija się wiewiórka... O właśnie schowała się do dziupli. Na drzewkach są jeszcze kolorowe liście- spróbujcie doskoczyć do najwyższych gałęzi i zerwać kilka. Wiatr, który zaczął wiać, porusza gałęziami raz delikatnie, raz mocno. Liście wirując, opadają na ziemię, spadło ich już bardzo dużo i cale ścieżki parku są nimi usłane. W jednej kupce liści coś się porusza- to jeż. Maszeruje sobie na swoich krótkich nóżkach- pewne szykuje sobie posłanie z liści. Po liściach można spacerować na palcach... szurać całymi stopami... Chodzić, mocno tupiąc... podskakiwać na jednej nodze... na drugiej nodze... na obydwu nogach. Można także potańczyć z mamą lub tatą, a nawet się poturlać i wreszcie nabrać całe naręcze liście i rozrzucić je jak najwyżej, i jeszcze raz... Jeden liść upadł nam na głowę- spróbujmy przejść po ścieżce tak, aby nie spadł na ziemię. Popatrzcie, coś błyszczy pomiędzy liśćmi- to kasztan, a tu jeszcze jeden- pozbierajcie ich jak najwięcej, tak dużo, jak tylko możecie unieść, i wrzućcie do koszyka. Oj, zaczyna padać deszcz. Krople spadają na drzewa, liście i ścieżki. Moczą nasze głowy. Pora wracać, pomachajcie rękami na pożegnanie naszym leśnym przyjaciołom. Musimy się pospieszyć. Pamiętajcie, żeby przeskakiwać kałuże! Hop! Te największe omijamy slalomem. A teraz czas na odpoczynek- kładziemy się na plecach i głęboko oddychamy.



Zapraszam Was do zabawy paluszkowej "Jeżuś i Igła" wg metody G. Doyla (Jeż w domu - kciuk w pięści; Drzwi-palce jednej ręki; Góry-kciuk wznoszony w górę i w dół; Rozmowa jeży-zginanie i prostowanie kciuka).

Poproście rodziców o przeczytanie tekstu:
Były sobie dwie norki na dwóch wzgórzach. W jednej mieszkał jeż Igła, a w drugiej Jeżuś. Pewnego razu Jeżuś postanowił odwiedzić kolegę. Otworzył drzwi, wyjrzał na pole, zamknął za sobą drzwi i rzekł: Jaki dziś cudowny dzień! Wybrał się więc przez wzgórza do przyjaciela. Szedł w dół i w górę, w dół i w górę, w dół i w górę. Gdy doszedł, zapukał: Puk, puk Posłuchał, lecz nikt nie odpowiadał, Zapukał jeszcze raz. Usłyszał chrapanie, więc wrócił do domu. Szedł w dół i w górę, w dół i w górę, w dół i w górę. Doszedł do domu, otworzył drzwi, wszedł do środka i zamknął za sobą drzwi. Następnego dnia Igła wybrał się w podróż do przyjaciela. Szedł w dół i w górę, w dół i w górę, w dół i w górę. Gdy doszedł, zapukał: Puk, puk Posłuchał, lecz nikt nie odpowiadał, Zapukał jeszcze raz. Usłyszał chrapanie, więc wrócił do domu. Szedł w dół i w górę , w dół i w górę, w dół i w górę. Doszedł do domu, otworzył drzwi, wszedł do środka i zamknął za sobą drzwi. Trzeciego dnia oboje wstali i postanowili się odwiedzić. Szli w górę, w dół, w górę, w dół, w górę, w dół i spotkali się na wzgórzu. Pogadali, pogadali i buziaka sobie dali. Wieczorem wracali do domków. Szli w górę, w dół, w górę, w dół, w górę, w dół. Otworzyli drzwi, weszli do domku i zamknęli drzwi za sobą.
Podczas tej zabawy paluszkowej dziecko rozwija motorykę małą. Milej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania na Środę 28.10.2020r.

Zadania dla grupy "Rybki"

Dzień dobry! Zadanie od pani Moniki

1. Proszę odgadnąć zagadkę:

To dom dzikich zwierząt, tu wolniej płynie czas. Śpiewem ptaków Cię zaprasza piękny, zielony... (las) 2. Przyjrzyjcie się ilustracji przedstawiającej las. Opowiedzcie:

-kto mieszka w lesie? -nazwijcie zwierzęta, które występują na ilustracji. -czego nie wolno robić w lesie? -czy można samemu chodzić do lasu? 3. Proszę odgadnąć drugą zagadkę:

"Co to za zwierzątko, które w dziupli mieszka. Rudy ma ogonek, chętnie zje orzeszka." (wiewiórka) 4. Przyjrzyjcie się ilustracji przedstawiającej wiewiórkę. Opowiedzcie o jej wyglądzie i wymieńcie przysmaki wiewiórki.

Proszę przeliczyć ile żołędzi znajduje się na ilustracji. 5. Zabawy z wykorzystaniem wiersza I. Salach Wiewióreczka.

Proszę posłuchać wiersza i powtarzać tekst z klaskaniem. Powtarzajcie wiersz głośno i cicho. Wiewióreczka ruda oczkiem sobie mruga. Damy jej orzech, może przyjdzie tutaj. Ma rudy ogonek, oczka jak węgielki, a na uszkach śmieszne czerwone pędzelki.





Zapraszam Was do zabawy ruchowej "Ptaszki wracają do gniazda".

Poproście rodziców o rozłożenie na podłodze hulaj hop (jeśli nie ma, można utworzyć ich obrysy z wstążki, pasków czy linki). W kręgu stoi dziecko. Na hasło "ptaszki wyfruwają z gniazda" dziecko wylatuje z kręgu, krążąc po pokoju. Jeśli rodzic rzuci hasło "ptaszki jedzą ziarno" dziecko musi przykucnąć i naśladować zbieranie ziarenek. Natomiast na hasło "ptaszki wracają do gniazda" dziecko jak najszybciej wraca do kręgu.

Celem zabawy jest rozwój ruchowy, reagowanie na sygnał i ćwiczenie spostrzegawczości. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

WAŻNY KOMUNIKAT!

Drodzy Rodzice !

Decyzją Sanepidu nasze przedszkole od jutra 28.10.2020 do 6.11.2020 zostaje zamknięte.

Po zaświadczenie do zakładu pracy proszę zgłaszać się od poniedziałku (02.11.2020 ) do intendenta, po wcześniejszym, telefonicznym ustaleniu godziny przyjścia.

Komunikat

W dniu 13.10.2020 o godzinie 9.00 fotograf będzie robił dzieciom zdjęcia.

KOMUNIKAT!

Uwaga Rodzice!
Ze względu na bezpieczeństwo dzieci i pracowników przedszkola od dnia 08.10.2020 r. w przedszkolu uruchamiamy domofon.
Rodzic przyprowadzający dziecko dzwoni do swojej grupy mówiąc kogo
przyprowadził, wówczas przychodzi Pani z danej grupy i odbiera dziecko.
Rodzic odbierający dziecko dzwoni do swojej grupy mówiąc kogo odbiera.
Następnie Pani z danej grupy przyprowadza dziecko.
Kartę rodzic może odbić sam. Jeśli rodzice mają 1 kartę,
wówczas można ją dać do odbicia Pani bądź dziecku.
Wygenerowano w sekund: 0.04
1,242,811 unikalne wizyty