Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 38
· Najnowszy użytkownik: Monikaj

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na wtorek 13.04.2021

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Renaty i Ani Dz.
Zapraszam was na zabawy muzyczne. Przenieśmy się teraz do lasu, gdzie szumią drzewa i śpiewają ptaki. Naśladujcie ruch zgodnie z rytmem melodii. Jakie ptaki naśladowała Pani? tutaj
Zamieńcie się w ptaki podczas zabawy "Groźny orzeł". Naśladujcie lot ptaków zgodnie z sygnałem muzycznym. Gdy usłyszycie wysokie dźwięki naśladujcie wróbelki. Bocian unosi wysoko nogi, a przed sobą zróbcie długi dziób. Naśladujcie odgłosy kukułki. Kiedy pojawi się dźwięk nadlatującego orła, połóżcie się na podłodze. tutaj


Odpocznijcie chwilę i przy otwartym oknie zamknijcie oczy. Nasłuchujcie, jakie dźwięki są za oknem. Może usłyszycie ptaki. Powiedzcie domownikom co usłyszeliście. Posłuchajcie przysłowia, a potem powtórzcie tekst w następujący sposób; wolno, szybko,cicho,głośno, sylabizując/kwie-cień/.
Powtarzajcie; Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata. Przyjrzyjcie się rysunkowi 1. Przeczytajcie wyrazy przy obrazkach znajdujących w górnej części a potem poszukajcie rymów do podanych wyrazów. Wysłuchajcie piosenki o kukułce, nauczcie się śpiewać. tutaj
Malowanie kamieni - do wykonania tej techniki potrzebne są, umyte uprzednio, kamienie. Mogą być niemal dowolnej wielkości, jednak takie, by łatwo było je dziecku trzymać w rączkach. Najistotniejszą cechą, która decyduje o powodzeniu tej metody, jest właściwa zwilżalność ich powierzchni. Kamienie o powierzchni zbyt gładkiej, nie dają się malować, farba łatwo się ściera i odpada. Zadaniem dzieci jest wymalowanie kamieni wg własnego pomysłu lub na temat podany przez rodzica (mogą to być różne owady, przedmioty, kwiatki itp.). Gotowe "klejnoty" powlekamy zwykle lakierem bezbarwnym.

Zadania na poniedziałek 12.04.2021

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Renaty
Wiosną ptaki budują gniazda, w których pojawią się jajka, a z nich wyklują się ptaki. Dzisiaj poznacie kilka pracowitych ptaków. Wysłuchajcie opowiadania H. Zdzitowieckiej "Gdzie budować gniazdo?" TUTAJ
Odpowiedzcie na pytania:
1. Które ptaki rozmawiały o gniazdach?
2. Jakie gniazdo zachwalał dzięcioł, a jakie skowronek?
3. Jakie gniazdo zachwalała jaskółka, a jakie remiz?
4. Co powiedział wróbel na temat gniazd?
5. W jaki sposób ptaki budują gniazda? Obejrzyjcie obrazki z ptakami i gniazdami. Przeczytajcie, jak nazywają się ptaki. Wysłuchajcie śpiewu ptaków a następnie spróbujcie je naśladować. Skowronek;tutaj
Jaskółka dymówka;tutaj
Wróbel;tutaj
Dzięcioł;tutaj
A tutaj remiz i inne ptaki;tutaj


Zadania na piątek 07.04.2021

Zadania dla grupy "Misie" od Pani Ani Dz.
1. Ekspresja ruchowa do piosenki "Witaminki" z repertuaru zespołu Fasolki.
2. Słuchanie wiersza "Dla każdego coś zdrowego"- S. Karaczewskiego
" Dla każdego coś zdrowego"
Jeśli chcesz się żywić zdrowo, jadaj zawsze kolorowo! Jedz owoce i jarzyny, to najlepsze witaminy! Jedz razowce z grubym ziarnem, zdrowe jest pieczywo czarne! Na kanapkę, prócz wędliny, połóż listek zieleniny! I kapusta, i sałata, w witaminy jest bogata! Oprócz klusek i kotleta niech się z jarzyn składa dieta! Mleko, jogurt, ser, maślanka - to jest twoja wyliczanka! Chude mięso, drób i ryba to najlepsze białko chyba! Sok warzywny, owocowy, kolorowy jest i zdrowy! Sosy lepsze są niż tłuszcze, niech się w tłuszczu nic nie pluszcze! Zostaw smalec, dolej olej , niech na olej będzie kolej! Dobra także jest oliwa, bo dla zdrowia sprawiedliwa!
3. Poznaj ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA związane z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej dla dzieci i młodzieży
-Jedz posiłki regularnie (5 posiłków co 3-4 godziny). -Warzywa i owoce jedz jak najczęściej i w jak największej ilości. -Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste. -Codziennie pij co najmniej 3-4 szklanki mleka. Możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i -częściowo - serem. -Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja. Wybieraj chude mięso. Ograniczaj spożycie produktów mięsnych przetworzonych. -Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi. -Unikaj spożycia cukru, słodyczy i słodkich napojów. Zastępuj je owocami i orzechami. -Nie dosalaj potraw. Unikaj słonych przekąsek i produktów typu fast food. -Pamiętaj o piciu wody do posiłku i między posiłkami. -Bądź codziennie aktywny fizycznie w szkole i poza szkołą.
4. Narysujcie zdrowe produkty z uśmiechniętą buzią, a niezdrowe produkty ze smutną.

Zadania na czwartek 08.04.2021

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Renaty
Dzisiaj będziemy liczyć na palcach.
1. Przygotujcie rękawiczkę z pięcioma palcami, na każdym z nich można nakleić śmieszny element, np. emotikon, oczy, uszy, wąsy.
2. Powiedzcie rymowankę, ilustrując jej treść ruchami palców: Moje palce wstały, bo bawić się chciały. Jak wszystkie maluszki, tańczyć chcą paluszki. Gdy najmniejszy, piąty, sprawdzi wszystkie kąty, rozejrzy się wszędzie i zabawa będzie! Ten czwarty, serdeczny, zwykle bardzo grzeczny, kłania się niziutko, nuci coś cichutko. Wtem środkowy, trzeci, wita wszystkie dzieci: zatańczmy dziś wkoło - radośnie, wesoło! Polkę, krakowiaka, walczyka, hopaka. Drugi rytm wskazuje, a kciuk dyryguje.
3. Obejrzyjcie obrazki 1,2 i przeczytajcie treść zadań. Wykonajcie zadanie pomagając sobie liczeniem na palcach albo za pomocą przedmiotów, które posiadacie w domu. Podczas odejmowania odsuwajcie liczmany lub chowajcie palce.
4. A teraz trochę ruchu. Zapraszam do zabawy.
5. TUTAJ


Zadania na środę 07.04.2021

Zadanie dla grupy "Misie" od Pani Renaty i Ani Dz.
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia. We wtorek mówiliśmy o uprawianiu sportu. A sport to zdrowie. Aby być zdrowym należy również zdrowo się odżywiać. Przeczytajcie tekst wyrazowo-obrazkowy a dowiecie się, co należy pić aby być zdrowym. Przeczytajcie sylaby oraz wyrazy zawierające literę s.

Temat: Dbam o czystość.
Pomoce: przybory służące do utrzymywania czystości, biała kartka A4 dla dziecka, kredki.
1. Słuchanie opowiadania Maciejki Mazan Błotny potwór.
Błotny potwór
Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała. - Marek! - zawołała mama. -Natychmiast umyj ręce! Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą. - Nie! - krzyknął i schował się za firanką. - Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór? - Chcę! - burknął Marek i okręcił się firanką. Mama zastanowiła się przez chwilę. - Dlaczego nie chcesz myć rąk?- spytała. -Bo się rozpuszczą -wymamrotał owinięty firanką Marek. -Jak to? - zdziwiła się mama. -Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą. Jak mydło- wyjaśnił Marek. Martyna była jego koleżanką z przedszkola i lubiła z niego żartować. -Marek, dałeś się nabrać - powiedziała mama. - Ręce się nie rozpuszczają. Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę. -Serio? - Serio. Zobacz, moje się nie rozpuściły. Marek pomyślał chwilę. Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca! Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce. - Co się stało? - spytała jej mama, bardzo zdziwiona. -Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty!- oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką. - Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować!
2. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu: Kto był bohaterem opowiadania? Dlaczego Marek nie chciał myć rak? Dlaczego Martyna szorowała ręce? Co to znaczy żartować? Czy na każdy temat można żartować?.
3. Zabawa "Dbamy o czystość". Rozkładamy na podłodze przybory, służące do utrzymywania czystości. Dziecko wybiera jeden przedmiot - dzielenie słowa na sylaby, układanie zdań z danym wyrazem, liczenie wyrazów w zdaniu.
4. "Ręcznik" - dzieci rysują dowolne wzory.
Wygenerowano w sekund: 0.03
1,474,556 unikalne wizyty