Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 37
· Najnowszy użytkownik: agata j

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 05.11.2020

Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
Drogie dzieci, wczoraj zapoznaliście się ze zwierzętami, które w nocy zamiast spać najczęściej wybierają się na łowy. Jestem ciekawa czy potraficie teraz wymienić zwierzęta które nocą śpią, tak jak większość z nas? Istnieją pewne zwierzęta, które naprawdę są wielkimi śpiochami., np. lew przesypia nawet do 20 godzin!
A teraz zastanówcie się i odpowiedzcie proszę na pytania:
- co można robić nocą (oprócz spania można np.: oglądać gwiazdy, bawić się latarkami, robić cienie zwierząt z rąk)
- Po co śpimy?
- Co się może wydarzyć gdy śpimy?
- Kto z was miał jakiś ciekawy sen i chciałby o nim opowiedzieć?
Zapraszam do zabawy muzycznej przy piosence "Cicho sza" TUTAJ
Potrzebny nam będzie instrument muzyczny (mogą to być cymbałki lub np. dwie łyżki). Dzieci próbują zapamiętać proste słowa piosenki ze zwrotki oraz je śpiewać, natomiast w refrenie (Cicho sza x4), dzieci rytmicznie wystukują melodię na swoim instrumencie.
Na koniec drogie dzieci powiedzcie, co wam pomaga aby spokojnie zapaść w sen? Może wasi rodzice opowiadają wam bajki na dobranoc? A może słuchacie kołysanek? Znajdźcie proszę wśród swoich zabawek lalkę bądź misia, którego utulicie do snu przy kołysance TUTAJ
Spróbujcie w trakcie refrenu piosenki "ukołysać" waszą zabawkę do snu. Jestem ciekawa komu z was się to uda. Udanej zabawy

Zadania środę 04.11.2020

Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
Dzień dobry Jagódki. Zapraszam do zabawy matematycznej w której będziemy tworzyć układy rytmiczne. Potrzebne nam będzie kilka pasków koloru żółtego oraz niebieskiego z bibuły bądź papieru kolorowego. Kolor żółty będzie oznaczał dzień a kolor niebieski noc. Proszę Was abyście poukładali przed sobą kolorowe paski naprzemiennie (żółty, niebieski, żółty, niebieski...) tak aby obrazowały przemijanie dnia i nocy. Po ułożeniu odczytajcie to co ułożyłyście tzn. dzień, noc, dzień, noc itd. Drogi rodzicu, podawaj dziecku bardziej złożony rytm kolorów do ułożenia, np. niebieski, niebieski, żółty, niebieski ,żółty, żółty. Zadaniem dziecka jest jego odczytanie (noc, noc, dzień, noc, dzień, dzień itd.)
A teraz przyjrzyjcie się ilustracjom poniżej, które przedstawiają zwierzęta prowadzące nocny tryb życia. To oznacza, że za dnia zazwyczaj śpią, a nocą polują. Wsłuchajcie się uważnie w krótkie opisy zwierząt.
Jeśli byliście uważni, z łatwością rozwiążecie multimedialną zagadkę na ich temat klikając w ten TUTAJ:
Powodzenia




Zadania na wtorek 03.11.2020

Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
Dzień dobry Jagódki. Dzisiejsze zajęcia rozpoczynamy takimi oto zagadkami:
Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula? (Słońce)
Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka. (Księżyc)
W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami. (Gwiazdy)
Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia. (Ziemia)
Zapraszam wszystkie dzieci do wykonania pracy plastycznej która będzie przedstawiała słońce i księżyc (dzień i noc). Potrzebny nam będzie okrągły papierowy talerzyk (może być koło wycięte z bloku technicznego), plastelina oraz elementy dekoracyjne typu brokat, cekiny. Dzielimy talerzyk na dwie równe połówki, dziecko ma za zadanie wylepić połówki kolorami tak jak na załączonym zdjęciu. Z plasteliny dzieci formują również księżyc, słońce, chmury. Brokatem możemy stworzyć gwieździstą noc, za pomocą folii aluminiowej bądź cekinów proponuję stworzyć gwiazdy bądź księżyc według własnego pomysłu. Udanej zabawy

Zadania na poniedziałek 02.11.2020r.

Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Zbliża się Święto Niepodległości Polski, o którym będziemy wspominać w następnych dniach. Dzisiaj poznacie mapę Polski i dowiecie się, gdzie znajduje się na mapie miejscowość, w której mieszkacie, czyli Zdzieszowice./obrazek1/

Przypomnijcie, jak nazywa się ulica, przy której mieszkacie. Jeśli nie wiecie to dowiedzcie się od rodziców i zapamiętajcie dokładny adres. Opowiedzcie, jak wygląda dom, w którym mieszkacie- czy jest to dom jednorodzinny lub blok. Wysłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytanie Jak wygląda dom?-narysujcie go.
Agnieszka Karcz Domek
Mały domek daszek ma, a na daszku ptaszki dwa. Duże okna, z przodu drzwi, a przed domem schody trzy. Obok domku buda psa, który długi ogon ma. Wokół domku stary płot, a na płocie czarny kot.
/Obrazki 2,3/


Powiedzcie wyraźnie słowo dom, Darek . Wymieńcie poszczególne głoski tzn. d-o-m, D-a-r-e-k. Wytnijcie z papieru cegiełki i ułóżcie tyle, ile wyraz dom i Darek mają liter.
.. .. .. oraz .. .. .. .. .. Powiedzcie, ile samogłosek ma wyraz dom. Pokolorujcie cegiełkę na czerwono i ułóżcie w odpowiednim miejscu. D, d -przyjrzyjcie się literze i ułóżcie z kasztanów lub sznurka jej kształt. Zastąpcie cegiełki znanymi literami. Pamiętajcie, że imiona piszemy wielką literą.
.. .. .. .. .. .. .. ..
dom Darek
Wymieńcie wyrazy zaczynające się i kończące się głoską d. Wskażcie literki d, D w tekście wiersza .Dom".
Deszcz na dachu w deski dudnił, długo dreptał obok studni, podskakiwał na drabinie, a w ogródku podlał dynie. Na zakończenie mam dla Was propozycję jesiennej zabawy muzycznej. Przygotujcie butelkę po wodzie mineralnej i kasztany. Miłej zabawy. ZAPRASZAM

Zajęcia na piątek 30.10.2020r.

Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
1. Zapraszam na chwilę relaksu podczas oglądania bajeczki: TUTAJ
2. Powiedzcie proszę, jak wyglądał listonosz Pat? W co był ubrany? Jakie były jego atrybuty? Spójrzcie na dwie sylwetki postaci listonoszy poniżej - listonosza Pata oraz listonosza Poczty Polskiej. Porównajcie wygląd tych postaci oraz wskażcie cechy charakterystyczne stroju listonosza.
3. Zabawa matematyczna "Sortowanie listów". Do zabawy potrzebnych nam będzie 5 kopert z narysowanymi figurami geometrycznymi (ilustracja poniżej). Przyjrzyjcie się im dokładnie i powiedzcie jakie figury geometryczne znajdują się na kopertach oraz dokładnie je przeliczcie. Na podłodze przygotujcie 5 obręczy (np. ze sznurka) - będą to skrzynki na listy, a obok każdej z nich dużą cyfrę od 1 do 5. Przy dźwiękach dowolnej melodii lub piosenki dzieci krążą wokół obręczy a na przerwę w muzyce i podane hasło rodzica (np. "skrzynka nr 5!") dziecko wrzuca do skrzynki (obręczy) list z odpowiadającą im liczbą figur na kopercie.
4. Na koniec zapraszam do rozwiązania zadania z załącznika. Udanej zabawy!





Wygenerowano w sekund: 0.03
1,242,819 unikalne wizyty