Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 2

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 38
· Najnowszy użytkownik: Monikaj

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Stokrotki 2020/2021

Witamy w nowym roku szkolnym 2020/2021.

W grupie Stokrotki - integracyjnej - pracują:
Małgorzata Wodo - nauczyciel wiodący
Elwira Gramala - nauczyciel wspierający
Anna Dzienniak - nauczyciel
Zenona Wodzisławska - pomoc nauczyciela
Magdalena Molfa - pomoc nauczyciela
Regina Ziółkowska - woźna

Nasza grupa

WRZESIEŃ
15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Było bardzo wesoło i kropkowo: byliśmy ubrani w kropki i wykonywaliśmy kropkowe prace. Zabawy tez były jakieś takie "kropkowe".

21 września Stokrotki świętowały Dzień Przedszkolaka. Obecne Stokrotki mogły przeżyć różne zaskakujące ich niespodzianki, sprawdzić swoją sprawność i wiedzę..

Po doskonałej zabawie, wszystkie przedszkolaki chętnie posprzątały otoczenie naszego przedszkola w ramach obchodów Dnia Ziemi. Przecież przyjemnie jest się bawić w czystym i estetycznym otoczeniu..

PAZDZIERNIK
W tym miesiącu będziemy się zajmować następującymi zagadnieniami:
Bezpieczna droga do przedszkola
Ja i moja rodzina
Jesień w parku i ogrodzie
Pobaw się ze mną
W październiku uczcimy Dzień Edukacji Narodowej. Przypomnimy sobie nazwy i wygląd różnych urządzeń elektrycznych w domu. Będziemy bawić się cyfrą 2, będziemy nazywać strony swojego ciała. Utrwalimy również numery alarmowe i swój adres zamieszkania. Poznamy też graficzny obraz litery E,e I, i, U,u
LISTOPAD
W tym miesiącu będziemy zajmować się:
Jesiennym deszczem
Naszymi zwierzakami
Ciekawe dlaczego
Dniem pluszowego misia
W listopadzie uczcimy Dzień Niepodległości. Poznamy różne odgłosy i barwy deszczu. Wyprawimy urodziny pluszowemu misiowi. Poznamy cyfrę 3, porównamy różne wielkości. Pobawimy się nową literką L,l, P,p,D,d, utrwalimy poznane wcześniej litery.
Przedszkolak w kuchni
Wpuścić przedszkolaka do kuchni to trochę tak, jakby pozwolić, by przeszła tamtędy trąba powietrzna. A jednak naprawdę warto to zrobić. W kuchni dziecko nauczy się dużo więcej niż nam się wydaje. Jest tam wąchanie, dotykanie, tworzenie, radosny uśmiech, wspólne przebywanie z członkiem rodziny. Wspaniałe jest to że można przebywać razem, coś robić i jeszcze dobrze się przy tym bawić. Szczególnie teraz, gdy w głowie i na głowie mamy przygotowania do świąt. Zaprośmy dziecko do kuchni. Kuchnia jest wspaniałym warsztatem twórczego myślenia. Ponadto ,to co się robi samemu lepiej smakuje- niejadki na pewno się skuszą. Dzieci mające problem z dotykaniem różnych substancji, będą miały okazję przekonać się że lepienie z ciasta jest super, lub krojenie ugotowanych warzyw itp. Można przelewać, mieszać, dosypywać. Czynności takie są dobrą zabawą i nauką. Dzieci nabierają wiary we własne siły i możliwości, bo przecież to nie byle coś zrobić coś własnymi rękami i to tak aby smakowało innym. To znaczy że potrafię i sobie poradzę. W kuchni dziecko uczy się współpracy, pomagania innym, przestrzegania zasad. Zapamiętuje nowe słowa, nazwy produktów, potraw, czynności. Poznaje kształty, dowiaduje się że jest coś takiego jak litr, kilogram. W kuchni można przeprowadzać eksperymenty: np. co się szybciej rozpuszcza? sól czy cukier? surowy makaron da się połamać a ugotowany? itp. Szykując posiłek , można porozmawiać o tym gdzie rośnie marchewka, a gdzie czereśnie, z jakiego kraju pochodzi owoc lub przyprawa, że nie wszędzie na świecie ludzie jedzą tak samo. Przedszkolak poznaje kolory, uczy się je komponować. Tak więc: ZAPROŚ PRZEDSZKOLAKA DO KUCHNI!!!
opr. na podstawie " Przedszkolak"
GRUDZIEŃ
W grudniu, Stokrotki będą rozmawiać o;
Wizycie Mikołaja w przedszkolu
Witamy Nowy Rok
W dalszym ciągu będziemy bawić się nowymi literami i cyframi. Przywitamy Mikołaja w naszej grupie- będziemy dla Mikołaja tańczyć i śpiewać. Weźmiemy udział w uroczystej wigilijce w naszej grupie. Przypomnimy sobie poznane wcześniej kolędy i pastorałki.
STYCZEŃ
W styczniu, Stokrotki przygotują niespodzianki dla babci i dziadka, będą bawić się tanecznie podczas balu karnawałowego. Postaramy się wyjść na śnieg i ulepić bałwana, jeśli zima nam pozwoli????
Poznamy również nowe literki i cyfry, będziemy dużo śpiewać i tańczyć.
LUTY
W tym miesiącu również poznamy nowe litery i cyfry, będziemy bawić się na śniegu, nauczymy się grać na dzwonkach, poznamy nowe piosenki i tańce. Przypomnimy sobie dlaczego takie ważne jest dbanie o nasz uśmiech, oraz w jakich domach mieszkają różni ludzie.
MARZEC
W marcu bawić się będziemy na następujący temat:
Kolorowy świat
Poznajemy zawody
Nadchodzi wiosna
Jajka malowane
Uczcimy również Międzynarodowy Dzień Kobiet. Poznamy następne litery i cyfry oraz znaki matematyczne + i -, utrwalimy wcześniej poznane litery i cyfry. Pomożemy naszym paniom przygotować salę na przyjście pani Wiosny.
KWIECIEŃ
W tym miesiącu dowiemy się : dlaczego jest dzień i noc, jak zadbać o planetę Ziemię, czy dobrze być Polakiem? Będziemy dalej poznawać nowe literki, doskonalić sprawne liczenie i czytanie.
Czym jest dojrzałość szkolna dziecka?
Dojrzałością szkolną określa się poziom rozwoju dziecka, niezbędny do podjęcia różnorodnych obowiązków, jakie niesie ze sobą życie szkolne. To jakby moment równowagi pomiędzy wymaganiami szkoły, a możliwościami rozwojowymi dziecka. Czy każdy siedmiolatek jest gotów podjąć naukę w klasie pierwszej? Nie zawsze. Zdarza się, że dzieci o bardzo wysokim poziomie rozwoju intelektualnego nie dają sobie rady z nauką. O tym, czy dziecko sprosta wymaganiom stawianym mu przez szkołę decyduje stopień osiągniętej przez niego dojrzałości szkolnej.
Na dojrzałość szkolną dziecka składa się jego indywidualne tempo rozwoju, dotychczasowa historia życia. Więcej wie dziecko, które ma swoje ulubione książki, rodzice dużo z nim rozmawiają, czytają kupują gry i zabawki edukacyjne. Należy uświadomić sobie jak ważna jest rola rodziców we wspieraniu rozwoju dzieci i osiągnięcia przez nie dojrzałości szkolnej.
Na pełną gotowość szkolną składają się: dojrzałość fizyczna, dojrzałość umysłowa, dojrzałość emocjonalno- społeczna, dojrzałość do czytania i pisania, dojrzałość do matematyki.
Czego należy nauczyć dziecko przed pójściem do szkoły?
Wyrabiania samodzielności, kształtowanie wytrwałości i systematyczności, wzbogacanie wiedzy o świecie, uczenie prawidłowej wymowy, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, nauka liczenia, usprawnianie ręki dziecka, nauka zasad kulturalnego zachowania się, przyzwyczajanie dziecka do stałego rozkładu dnia, kształtowanie pozytywnej motywacji dziecka do nauki.
Opracowano na podstawie: "Bliżej przedszkola"
Wygenerowano w sekund: 0.03
1,474,354 unikalne wizyty