Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 37
· Najnowszy użytkownik: agata j

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zakodowane dzieci

Tytuł - Zakodowane dzieci
Autor - Anna Nowak

"Zakodowane dzieci" jest to program własny rozwijający umiejętności logicznego myślenia. Jego główne cele to:
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
- rozwój manualny oraz wzrokowo-ruchowy, zwłaszcza matoryka mała
- kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich (współpraca w parach, w grupie)
- trening pamięci
- odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności
- nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności
- odczytywanie, rozumienie symboli i znaków.
Matematyka dla dziecka przedszkolnego może być ciekawa, łatwa i postrzegana jako zabawa. Najważniejszy jest jednak sposób, w jaki zostanie to zrobione. Metody podające nie zawsze dobrze się sprawdzają, na tym etapie edukacji najważniejsze jest doświadczanie. Dziecko uczy się w toku działania na przedmiotach rzeczywistych, lub ich symbolicznych odpowiednikach. Ważne jest również wtopienie aktywności umysłowej dziecka, w jego aktywność fizyczną. W ten sposób rozwija się myślenie, tworzą się pojęcia i dziecko nabywa nowe umiejętności lub doskonali i utrwala już nabyte.
Założeniem niniejszego programu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. W czasie zajęć dzieci będą rozwijały podstawowe funkcje poznawcze: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową.
Podstawowa pomoc dydaktyczna w formie PLANSZY DO KODOWANIA pozwoli nauczycielowi, w taki sposób skonstruować zajęcia, aby stroną aktywną było dziecko, które poprzez manipulowanie przedmiotami nabiera doświadczeń, tak ważnych w procesach poznawczych. Dodatkowo zajęciom towarzyszyć będzie spora dawka ruchu i częste zmiany aktywności.
W treści wprowadzające podstawy kodowania można bardzo łatwo wpleść zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączyć z matematyką, edukacją językową, edukacją artystyczną, gimnastyką. Nie musimy ich wydzielać, traktować jako odrębnych zajęć, świetnie bowiem kolerują z innymi treściami edukacyjnymi, są też "przezroczyste tematycznie", więc niezależnie od realizowanych zagadnień czy tematyki tygodnia, będą współgrały na zajęciach. Kodując, można realizować podstawę programową wychowania przedszkolnego i dodatkowo wzbogacać ją o treści, które nie są w niej zawarte.


Pierwsze zajęcia z kodowania odbyły się 19.10.2020r., a ich tematem były "Kolorowe owoce". Wspólnie z dziećmi przypomnieliśmy sobie zasady poruszania się po macie oraz odczytywania współrzędnych. Dzięki nim dzieci ułożyły obrazek jesiennego kosza a następnie wypełniały go ulubionymi owocami, podając odpowiednie współrzędne. Na zajęciach zagraliśmy również w owocowe "sudoku" oraz wspólnie odśpiewaliśmy piosenkę "Alfabet warzywno-owocowy"



Za nami drugie zajęcia z kodowania z dnia 09.11.2020. Dzięki współrzędnym dzieci utworzyły na macie jesienny liść, odczytywały i tworzyły zakodowane słowa, a dzięki strzałkom kierunkowym pomagały listkom znaleźć drogę do drzewa.

Wygenerowano w sekund: 0.02
1,242,347 unikalne wizyty