Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Tańce - wychowańce

Tańce - wychowańce
Autor - Anna Nowak
Cel ogólny programu - rozwijanie poczucia własnej wartości oraz szacunku wobec siebie i innych


W większości placówek edukacji przedszkolnej w Polsce zauważono następującą tendencję: dzieci mają coraz większy problem ze skupieniem uwagi. Informacje, które docierają do dzieci, z telewizji, internetu i gier są szybkie. Łącząc w sobie wrażenia słuchowe (muzyka i głos) i wrażenia wzrokowe a często wrażenia kinestetyczno-ruchowe (np. w grach) wpływają na atrakcyjność przekazu, odczuwanie pozytywnych doznań i powodują maksymalną koncentrację dziecka. Dziecko przyzwyczajone do takich bodźców staje się mniej podatne na komunikaty jednokanałowe (tylko słuchowe, tylko wzrokowe) co wpływa, że jest później odbierane przez nauczyciela i otoczenie jako gorzej koncentrujące się. Badania wskazują, że dieta bogata w cukier (również z żywności przetworzonej) wpływa na nadruchliwość i nadpobudliwość dziecka. Dzieci nawet jeżeli siedzą na zajęciach, to ze względu na niezaspokojoną potrzebę ruchu, mogą skoncentrować się tylko na siedzeniu. Coraz częstsze są przypadki dzieci spacerujących podczas prowadzonych przez nauczyciela zajęć. Niezaspokojona potrzeba ruchu jest również przyczyną większości konfliktów w grupach i przyczyną zachowań agresywnych.


21.10.2002 "Dzięcioł - czysty dziób"

Pierwsze zajęcia mające na celu uwrażliwienie dzieci na moc wypowiadanych słów w kierunku innych. Galeria zdjęć tutaj


Wygenerowano w sekund: 0.01
5,019,250 unikalne wizyty