Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 9

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na piątek 20.03.2020r.

Propozycja zabaw dla "Misiów" od Pani Ani
Teatr z łyżki - zabawki i zabawy manipulacyjne dla dzieci:
dzieciom można zaproponować zabawy w prawdziwy teatr, a może niezupełnie prawdziwy, bo "Teatr z łyżki", oparty na zabawie pozwalającej na połączenie dziecięcej fantazji ze zdolnościami poetyckimi dorosłych oraz funkcji intelektualno-poznawczej z funkcją manipulacyjno - plastyczną. Dzieci na ogół łatwo wchodzą w zabawę, bezbłędnie wyczuwają, kiedy bohaterom bajek dzieje się krzywda, mają poczucie niesprawiedliwości.
Kartony, pudła i pudełka nieco inaczej...
Czy w dzisiejszych czasach karton może jeszcze kogoś zachwycać swą surowością i szarością? Niektórych pewnie tak, bo jest to materia, która mimo ascetycznego wyglądu i prostoty, jednocześnie daje poczucie ciepła, naturalności i spokoju. Czy wykorzystując niepotrzebne już nikomu pudła i pudełka możemy mieć pewność, że osiągniemy satysfakcję z nadania im nowej funkcjonalności, czy możemy z nich stworzyć niepowtarzalny i niekonwencjonalny świat, w którym różnorodność materiałów i swobodne możliwości działań będą sprzyjać rozwojowi i kreatywności? -zapytajmy Nasze dzieci jakie mają pomysły na wykorzystanie pudełek.

Witam "Gwiazdeczki" w piątkowy ranek! Pani Wiola zaprasza do gimnastyki porannej przy rymowance "
Gimnastyka to podstawa". Każde dziecko to zna. Rozruszane rączki i nóżki mogą przystąpić do zabawy, więc proponuję segregacje klocków według kształtów,:kwadrat, koło, prostokąt, trójkąt. Tak jak na poniższym zdjęciu. Następne zadanko można wyciąć z papieru białego lub kolorowego chmurkę, położyć ją na stole lub dywanie i dookoła rozsypać kuleczki z bibuły lub papieru i za pomocą rurki dmuchać w kuleczki tak by trafiły wszystkie na chmurkę.

Propozycje zabaw dla grupy "Stokrotki "od Pani Gosi
Weź kolorowe klocki, wysyp je na dywan. Następnie podziel klocki kolorami. Policz ile jest kolorów klocków, policz ile jest klocków danego koloru. Przy każdym kolorze wykonaj dowolne ćwiczenie tyle razy ile jest klocków. Zaproś do zabawy innych domowników. Powodzenia!!! (posprzątaj po zabawie klocki)

Ćwiczenia logopedyczne od Pani Anety
Przykładowe ćwiczenia słuchu fonematycznego, ciąg dalszy.
Ćwiczenia słuchowe i rytmiczne:
- przesypywanie różnych materiałów sypkich: piasek, kamienie, żwir,
- naśladowanie, wysłuchiwanie (np. dźwięki pojazdów na Youtube),
- odtwarzanie przez dziecko słyszanego rytmu przy pomocy wystukiwania np. łyżką o miskę, bębenek, wyklaskiwania, wytupywania,
- rozpoznawanie melodii piosenek po zaśpiewanym fragmencie.
Wyodrębnianie zdań w mowie, słów w zdaniach:
- słuchanie wypowiedzi o prostej treści, np. "To Ala. Ala ma psa", a następnie rysowanie przez dziecko tylu kółek (kresek), ile jest zdań,
- układanie zdań przez dziecko na podstawie ilości kredek (kredki oznaczają słowa) np. Ala ma małego psa,
- zabawa w dopowiadanie brakującego słowa w zdaniu (np. banan jest żółty a cytryna jest...)
Wyodrębnianie sylab w słowach:
- zabawa - szukanie przedmiotów, których nazwy zaczynają się od sylaby - "sza" (szafa, szkatułka...),
- wyszukiwanie słów w mieszkaniu rozpoczynających się na daną sylabę, np. "ma, wa, fa". Powodzenia!

Zabawa z językiem niemieckim od Pani Anity.
Zabawa "Frosch und Fliegen - żaba i muchy"
Do tej zabawy przygotować trzeba szablon żaby (wystarczy sama głowa, najlepiej z tektury). Dziecko niech pokoloruje kredkami lub farbkami szablon a następnie przy pomocy dorosłego wytnie w nim otwór. To będzie buzia, do której będziemy wrzucać muchy. Jako muchy mogą nam posłużyć małe kolorowe klocki, piłeczki lub kamyki, które to należy wcześniej pokolorować (każdy kamyk w innym kolorze). Żabę umieszczamy na jakiejś misce, koszu, garnku. Dziecko biorąc jakąś muchę, wymienia nazwę koloru w języku niemieckim (grün, blau, gelb, schwarz, weiß, rot, lila, braun) i stara się wrzucić ją do miski, kosza, garnka przez otwartą buzię żaby.
Viel Spass!

Dzień dobry, propozycja zabaw dla grupy "Jagódki" od Pani Agaty
Jagódki będą sportowcami- zabawy ruchowe, kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej oraz wdrażanie do uprawiania sportu.
Marsz wielkoludów - ćwiczenie wyprostne. Dzieci chodzą na palcach , jednocześnie wyciągając ręce do góry i naśladując wielkoluda.
Skoki zająca - ćwiczenia z elementami skoku. Dzieci naśladują ruchy zająca, przenosząc ręce do przodu z jednoczesnym prostowaniem nóg.
Stopa za stopą - ćwiczenie stóp. Dziecko chodzi po podłodze stopa za stopą, odliczając do trzech, a następnie odwraca się i znów odlicza do do trzech idąc w drugim kierunku .
Posłuchaj swego brzucha -ćwiczenie wyciszające. Dziecko leży na plecach, kładąc ręce na brzuchu, słucha, jak brzuch wznosi się i opada podczas oddychania.

Dziś dla naszych przedszkolaków dokładamy trochę zabaw z języka angielskiego od Pani Izy
Hello, hello. Can you clap your hands jest piosenką na powitanie, w której dzieci uczą się wykonywania prostych ruchów wynikających z treści piosenki. Zachęcamy do wspólnej z a b a w y

GRUPA "RYBKI" 6 - LATKI zadanie na dziś od Pani Agaty
Idzie wiosna. Czy wiecie,że dzisiaj zaczęła się astronomiczna wiosna? Sprawdźmy ile wiecie o tej porze roku.
ZABAWA "Prawda czy fałsz?"
1. Rodzic mówi zdania o tematyce wiosennej, a dziecko określa ich logiczność: prawda - podnoszą rękę do góry, (P) fałsz - kładą na kolanach (F)
- Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki. F
- Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie. P
- A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra. F
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy Jesień. F
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy Zima. F
- Teraz jest pora roku, którą nazywamy Wiosna P
- Miesiąc, który mamy teraz, to: marzec. P
- Są trzy pory roku. F
- Wiosną niedźwiedzie zapadają w sen zimowy. F
- Wróbelki przylatują wiosną z ciepłych krajów. F
- Bociany i jaskółki wracają wiosną do Polski. P
- Krokusy, przebiśniegi i pierwiosnki to pierwsze wiosenne kwiaty. P
2. Wykonaj kredkami wiosenny rysunek w którym znajdą się następujące elementy:
- słońce,
- chmurki,
- łąka,
- drzewo,
- ptaki,
- pszczoły,
- kwiaty,
- bocian,
- żabki.
BRAWO STARSZAKU!

Zabawa z koreczkami od Pani Elwiry
Wystarczy kilka kolorowych nakrętek po butelkach i zabawy gotowe!




Wygenerowano w sekund: 0.01
5,081,828 unikalne wizyty