Przedszkolne
Kadra
Czytelnia
Dla rodziców
Zajęcia
Programy własne
Podziękowania
Do pobrania
Logowanie
Aktualnie online
· Gości online: 5
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
· Użytkowników online: 0
· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN
Strona BIP
Strona Rzecznika Praw Obywatelskich
Strona Rzecznika Praw Dziecka
Zajęcia specjalistyczne - 01.04.2020
Dziś pracujemy nad obręczą barkową, napięciem centralnym oraz przekraczaniem linii środkowej ciała.
Zestaw I - o wyższym poziomie trudności.
1. Zabawa na początek- "Turlanie" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi proste, ręce proste za głową. Na hasło "turlamy się" - ćwiczący turlając się oddalają się od siebie do końca pokoju, po czym zbliżają się do siebie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. "Rysujemy kółeczka" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi złączone, zgięte, stopy oparte na podłożu, ręce na brzuchach. Na hasło "rysujemy kółeczka" - ćwiczący unoszą ręce do góry i starają się rysować w powietrzu koła - jak największe, potem coraz mniejsze, na koniec malutkie samymi palcami, po czym opuszczamy ręce na brzuch i odpoczywamy. Przy odpoczynku spokojnie oddychamy - wdech nosem i wydech ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Na zakończenie - "Foka" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na brzuchach, ręce lekko zgięte przed sobą, dłonie oparte o podłogę i oddalone od siebie na szerokości ramion, nogi złączone, pięty razem. Na hasło "foka" unosimy delikatnie klatkę piersiową w górę i chwilę wytrzymujemy, po czym opuszczamy i odpoczywamy. Fokę powtarzamy kilka razy.
Zestaw II - o niższym poziomie trudności.
1. Zabawa na początek - "Turlanie" - dziecko leży na plecach, nogi ma proste, ręce proste za głową. Na hasło "turlam Cię" - rodzic przetacza delikatnie dziecko, asekurując główkę - z pleców na brzuszek i dalej, po czy przetacza je z powrotem. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Możemy wcześniej pokazać dziecku wałek do ciasta i zasugerować, że teraz dziecko jest wałeczkiem a Mama bądź Tata wałkują ciasto na pierożki.
2. "Rysujemy kółeczka" - dziecko leży na plecach, nogi ma złączone, zgięte, stopy oparte na podłożu, ręce na brzuszku. Na hasło "będziemy rysować kółeczka" - rodzic chwyta dziecko za łokcie stabilizując ręce w wyproście, pomaga dziecku unieść je do góry i stara się z dzieckiem rysować w powietrzu koła- jak największe, potem coraz mniejsze, na koniec malutkie samymi palcami. Staramy się pomagać na ile to potrzebne, ale angażujemy dziecko do pracy. Po chwili opuszczamy ręce na brzuch i pozwalamy dziecku i sobie odpocząć. Przy odpoczynku spokojnie oddychamy- wdech nosem i wydech ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Na zakończenie - "Foka" - dziecko leży na brzuszku, oparte na przedramionach. Rodzic zabezpiecza dobrą pozycję dziecka- ważne, by łokcie były blisko tułowia (w linii barków), oparte na podłodze na wysokości barków, dłonie w miarę możliwości otwarte, luźno położone na podłodze, nogi złączone, pięty razem. Można zachęcić dziecko do próby postukania paluszkami o podłogę.
Życzę owocnych ćwiczeń!
Pani Anetka proponuje ...
Zabawa wpływająca na rozwój mowy oraz rozwój społeczny i emocjonalny.
I stopień trudności.
Dzień dobry, poniżej zamieściłam obrazek przedstawiający zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego. Zadaniem dziecka jest wskazanie zwierzatka po usłyszeniu wydanego dźwięku przez rodzica. Następnie rodzic wskazuje zwierzątko a dziecko produkuje dźwięk odpowiadający wskazanym przez rodzica zwierzątku.
II stopień
Wykonujemy zadania z I stopnia trudności oraz:
nazywamy kolejno wszystkie zwierzęta i staramy się ułożyć po jednym zdaniu z nazwą każdego zwierzątka. Np. baran beczy be, be. Krowa stoi w oborze i muczy mu,mu.
Dla chętnych dzieci, które są gotowe do podjęcia kolejnego wyzwania, zalecam ułożyc opowiadanie z nazwami zwierzątek.
Zestaw I - o wyższym poziomie trudności.
1. Zabawa na początek- "Turlanie" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi proste, ręce proste za głową. Na hasło "turlamy się" - ćwiczący turlając się oddalają się od siebie do końca pokoju, po czym zbliżają się do siebie. Zabawę powtarzamy kilka razy.
2. "Rysujemy kółeczka" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na plecach, nogi złączone, zgięte, stopy oparte na podłożu, ręce na brzuchach. Na hasło "rysujemy kółeczka" - ćwiczący unoszą ręce do góry i starają się rysować w powietrzu koła - jak największe, potem coraz mniejsze, na koniec malutkie samymi palcami, po czym opuszczamy ręce na brzuch i odpoczywamy. Przy odpoczynku spokojnie oddychamy - wdech nosem i wydech ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Na zakończenie - "Foka" - dziecko i rodzic leżą obok siebie na brzuchach, ręce lekko zgięte przed sobą, dłonie oparte o podłogę i oddalone od siebie na szerokości ramion, nogi złączone, pięty razem. Na hasło "foka" unosimy delikatnie klatkę piersiową w górę i chwilę wytrzymujemy, po czym opuszczamy i odpoczywamy. Fokę powtarzamy kilka razy.
Zestaw II - o niższym poziomie trudności.
1. Zabawa na początek - "Turlanie" - dziecko leży na plecach, nogi ma proste, ręce proste za głową. Na hasło "turlam Cię" - rodzic przetacza delikatnie dziecko, asekurując główkę - z pleców na brzuszek i dalej, po czy przetacza je z powrotem. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Możemy wcześniej pokazać dziecku wałek do ciasta i zasugerować, że teraz dziecko jest wałeczkiem a Mama bądź Tata wałkują ciasto na pierożki.
2. "Rysujemy kółeczka" - dziecko leży na plecach, nogi ma złączone, zgięte, stopy oparte na podłożu, ręce na brzuszku. Na hasło "będziemy rysować kółeczka" - rodzic chwyta dziecko za łokcie stabilizując ręce w wyproście, pomaga dziecku unieść je do góry i stara się z dzieckiem rysować w powietrzu koła- jak największe, potem coraz mniejsze, na koniec malutkie samymi palcami. Staramy się pomagać na ile to potrzebne, ale angażujemy dziecko do pracy. Po chwili opuszczamy ręce na brzuch i pozwalamy dziecku i sobie odpocząć. Przy odpoczynku spokojnie oddychamy- wdech nosem i wydech ustami. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. Na zakończenie - "Foka" - dziecko leży na brzuszku, oparte na przedramionach. Rodzic zabezpiecza dobrą pozycję dziecka- ważne, by łokcie były blisko tułowia (w linii barków), oparte na podłodze na wysokości barków, dłonie w miarę możliwości otwarte, luźno położone na podłodze, nogi złączone, pięty razem. Można zachęcić dziecko do próby postukania paluszkami o podłogę.
Życzę owocnych ćwiczeń!
Pani Anetka proponuje ...
Zabawa wpływająca na rozwój mowy oraz rozwój społeczny i emocjonalny.
I stopień trudności.
Dzień dobry, poniżej zamieściłam obrazek przedstawiający zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego. Zadaniem dziecka jest wskazanie zwierzatka po usłyszeniu wydanego dźwięku przez rodzica. Następnie rodzic wskazuje zwierzątko a dziecko produkuje dźwięk odpowiadający wskazanym przez rodzica zwierzątku.
II stopień
Wykonujemy zadania z I stopnia trudności oraz:
nazywamy kolejno wszystkie zwierzęta i staramy się ułożyć po jednym zdaniu z nazwą każdego zwierzątka. Np. baran beczy be, be. Krowa stoi w oborze i muczy mu,mu.
Dla chętnych dzieci, które są gotowe do podjęcia kolejnego wyzwania, zalecam ułożyc opowiadanie z nazwami zwierzątek.