Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na czwartek 09.04.2020r.

Dzień dobry. Zadania dla grupy Jagódki od Pani Martyny
1. Zapraszam Jagódki do zabawy matematycznej - więcej, mniej, tyle samo. Proszę o naszykowanie takich samych nakrętek i ich przeliczenie z dzieckiem. Następnie proszę aby rodzic mówił dziecku co ma wykonać.
-połóż przed sobą tyle samo nakrętek,
-połóż przed sobą mniej nakrętek,
-połóż przed sobą więcej nakrętek
2. Wielkanocne memorki -
-wycinamy jajka,
-rysujemy wzory najlepiej w jednym kolorze, żeby łatwiej było je potem dopasować,
-przecinamy na połowę,
-rozkładamy i zabieramy się do grania,
Miłego dnia !

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Dzień dobry! Dziś troszkę zmienimy temat i zapoznamy się ze słownictwem związanym z Wielkanocą -Ostern.
1. Na początek wprowadźmy dzieciom słówka takie jak: Osterhase [czyt. osterhaze]- zajączek wiellanocny, Ostereier [czyt. osterajer] - jajka wielkanocne, Osterschokolade [czyt. osterszokolade] - czekolada wielkanocna, Osterlamm [czyt. osterlam] - baranek wielkanocny. Dzieci mogą sylabizować te słówka - klaszcząc oraz podawać liczbę sylab w wyrazie. W nauce tych słówek pomoże poniższa animacja. Zapraszamy tutaj
2. Zabawa "Der Hase und der Jäger" [czyt. der haze und der jeger] -zająć i myśliwy. Dziecko przyjmuje rolę zajączka a rodzic myśliwego. Myśliwy zamiast strzelby ma piłkę. Zajączek spaceruje sobie po pokoju a myśliwy próbuje go złapać, turlając piłkę tak, by dotknęła nóg zajączka.
3. Na zakończenie proponuję obejrzenie bajeczki o tym, skąd się wziął zajączek wielkanocny Zapraszamy tutaj

Ćwiczenia logopedyczne dla wszystkich przedszkolaków od Pani Anety .
Przyszedł czas na głoskę [DZ], która zakończy szereg głosek syczących.
Na początek rozruszajmy nasze narządy mowy;
- malowanie językiem podniebienia
- wypychanie policzków językiem
-cmokanie
- ściąganie i rozciąganie warg (tzw. dziobek -uśmiech)
-kląskanie całą masą szerokiego języka
- cofanie masy języka w głąb jamy ustnej
A oto ćwiczenia promujące wymowę głoski [DZ]
dza, dzo, dze, dzu, dzy a-dza, o-dzo, e-dze, u-dzu, y-dzy dzadza, dzodzo, dzedze, dzudzu, dzydzy dzac, dzoc, dzec, dzuc, dzyc Zadanie dla starszaków: jakie znasz wyrazy, w których słyszysz głoskę [DZ]?
Poniżej zamieściłam obrazek z głoską [DZ], proszę pokoloruj ją i nazwij przedmioty na obrazku. Powodzenia. Przyszedł czas na głoskę [DZ], która zakończy szereg głosek syczących.
Na początek rozruszajmy nasze narządy mowy;
- malowanie językiem podniebienia
- wypychanie policzków językiem
-cmokanie
- ściąganie i rozciąganie warg (tzw. dziobek - uśmiech)
-kląskanie całą masą szerokiego języka
-cofanie masy języka w głąb jamy ustnej
A oto ćwiczenia promujące wymowę głoski [DZ]
dza, dzo, dze, dzu, dzy a-dza, o-dzo, e-dze, u-dzu, y-dzy dzadza, dzodzo, dzedze, dzudzu, dzydzy dzac, dzoc, dzec, dzuc, dzyc Zadanie dla starszaków: jakie znasz wyrazy, w których słyszysz głoskę {DZ]?
Poniżej zamieściłam obrazek z głoską [DZ], proszę pokoloruj ją i nazwij przedmioty na obrazku. Powodzenia!

Zadania dla grupy Stokrotki od Pani Gosi i i Pani Ani
Dzisiaj proponuję śmieszny wierszyk "Jajko":
Siedziała kura długo na grzędzie
Siedziała i rozglądała się wszędzie
Patrzyła w górę, w dół, na wszystkie boki
Obok niej również siedziały kwoki.
Tak się wierciła, tak się kręciła
i nawet wcale nie zauważyła
Kiedy to jajko w końcu zniosła-O!
Zagdakała i się podniosła.
Narysuj teraz proszę na kartce duuuuże jajko, poproś kogoś dorosłego aby narysował w środku jajka wielką i małą literkę J,j, następnie pociął to jajko na 5 części. Części jajka kładziemy na sobie i siadamy po turecku na tych częściach. Teraz zamieniamy się w kurę z wierszyka (można odprawić jakieś "czary"). Dorosły ponownie czyta wierszyk a my zachowujemy się jak kura z wiersza. Na koniec możemy głośno zagdakać. Następnie układamy jajko z części i palcem piszemy literką J,j. Spróbuj napisać proste słowa z literek które znasz i literką "j"np. maj, jajo, jojo, jama. Powodzenia! Dasz radę!
Zadanie dla dzieci oraz artykuł dla rodziców od Pani Ani -Poproś dziecko o narysowanie 5 z następujących zwierząt - a potem dziecko wykona odpowiednie dla danego zwierzątka ćwiczenie:
biegaj szybko jak piesek/ człap jak pingwin/ czołgaj się jak krokodyl/ czołgaj się jak ślimak/ fruwaj do tyłu jak koliber/ galopuj jak sarenka/ kicaj jak zajączek/ krocz powoli jak żółw/ machaj skrzydłami jak sowa/ rób długie kroki jak żyrafa/ skacz jak żaba/ skacz wysoko jak delfin/ skacz z nogi na nogę jak małpka/ skradaj się jak lis/ stąpaj jak słoń/ stój na jednej nodze jak flaming/ turlaj się jak jeż/ wij się jak wąż/ wyciągnij ramiona jak ośmiornica/ wyginaj grzbiet jak tygrys. . Źródło artykułu to BLIŻEJ PRZEDSZKOLA -wychowanie i edukacja

Ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dziś proponuję troszkę ćwiczeń obręczy barkowej, rozciągających również mięśnie klatki piersiowej oraz wzmacniających mięśnie grzbietu.
Rodzic z dzieckiem ustawiają się naprzeciwko siebie w pewnej odległości, stoją prosto ze złączonymi nogami, pięty razem.
1."Wiatraki"- wykonujemy naprzemienne krążenia wyprostowanych rąk w przód 10 razy, po czym kązenia w tył -również 10 razy. 2."Nożyce"-krzyżujemy przed sobą proste ręce na poziomie barków, po czym mocno odchylamy je do tyłu. Zadanie wykonujemy 10 razy.
3."Okienka"- ręce zgięte w łokciach, złączone przed głową wykonują odwodzenie do boku i wracają do pozycji wyjściowej (otwieramy i zamykamy okienka) - ćwiczenie wykonujemy 10 razy.
4."Sztangi"-ręce zgięte w łokciach, ustawione w skrzydełka wykonują wyprost w górę nad głowę i powrót do zgięcia z mocnym ściągnięciem łopatek-10 razy.
Wszystkie ćwiczenia możemy powtarzać kilka razy dziennie: między zajęciami, zabawami czy ogładaniem bajek. Mam nadzieję, że dzieci solidnie ćwiczą z rodzicami i w ten sposób dbają o swoją prawidłową postawę.

Zadanie dla Misiów od Pani Renaty.
Dzisiaj zapraszam do zabawy z pisankami.
1.Posłuchaj uważnie wiersza "Dzieci malują jajka" zapamiętując jak najwięcej szczegółów.
Dzieci malują jajka - Miasto Dzieci
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
pierwsza - ma kreski,
druga - ma kółka złote,
trzecia - drobne kwiaty,
czwarta -dużo kropek,
piąta - srebrne gwiazdki,
szósta - znów zygzaki,
siódma - barwne kwiaty jak astry lub maki,
ósma -wąskie szlaczki z zieloniutkich listków,
dziewiąta - największa - ma już prawie wszystko: i kropki, i zygzaki, i paseczków wiele,
i czerwień, i złoto, i błękit, i zieleń,
i piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał,
dumne były z niego Hania i Małgosia...
2. Narysuj teraz tyle jajek, ile słyszałeś w wierszu. Postaraj się aby jajka zmieściły się w jednym szeregu.
3.Przypomnij sobie, co było na pierwszym..., drugim..., itd. jajku. Ozdób jajka wg kolejności.
4. Poproś dorosłych aby zakryli jedno jajko i zapytali cię, co było na tym jajku. Potem odwrotnie odpowiedz na pytanie co jest namalowane na piątym jajku, ósmym itd.?, jak wygląda jajko siódme? Teraz zamknij oczy i powiedz:które jajko miało kwiatki?, które zygzaki?
5. Powiedz, kto namalował jajka. Napisz imiona tych dzieci na kartce. Pamiętaj, że imiona piszemy wielką literą. Spróbuj wymyślić swój tytuł tego wiersza. Ułóż kilka zdań i zapytaj rodziców, który im się najbardziej podoba. Możesz też nazwać kolejno pisanki np. zygzaczek.
6. Teraz pomyśl i powiedz, w jakiej kolejności powstaje pisanka?? Czyli jakie czynności trzeba wykonać po kolei aby powstała pisanka? łącznie z przygotowaniem przyborów do dekorowania. Posługuj się określeniami najpierw, potem.
7. Zachęcam do wykonania eksperymentu z jajkiem. Zapraszamy tutaj
8. A teraz trochę gimnastyki, która jest bardzo ważna dla waszego rozwoju.
Zapraszam tutaj Trzymajcie się dzieci- tęsknię za wami. Pani Renata.

Zadania dla grupy Rybki od Pani Ani
1. W związku z tym, że Święta Wielkanocne tuż, tuż... dziś przyjrzymy się bliżej różnego rodzaju kolorowym jajkom wielkanocnym. Sposobów ozdabiania jajek jest wiele:
-Kraszanka -najpierw jajko jest farbowane w barwniku a następnie ostrym narzędziem są wyskrobywane wzorki
-Pisanki-najpierw jajko malowane jest woskiem lub kredkami świecowymi, następnie farbowane
-Owijanie sznurkiem-wykorzystywane są też ozdobne tasiemki
-Oklejanie bibułą
-Malowanie farbami plakatowymi
-Szydełkowe koszulki
Przyjrzyjcie się proszę obrazkowi poniżej, przedstawiającemu jajka świąteczne, ozdobione wszystkimi przedstawionymi metodami. Spróbujcie dopasować wszystkie metody do odpowiednich obrazków.
Wskażcie która metoda ozdabiania jajek wielkanocnych podoba wam się najbardziej i powiedzcie dlaczego.
2. Teraz czas na wykonanie własnego świątecznego jajka, technika: dowolna. Można wybrać jedną z powyższych metod bądź wymyślić swoją własną, wierzę dzieci w waszą wyobraźnię i kreatywność . Można dzieciom przygotować wydmuszkę. Zwróćcie wtedy uwagę na delikatność skorupki i potrzebę delikatnego obchodzenia się z jajkiem. Powodzenia!

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,082,880 unikalne wizyty