Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 7

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zajęcia na poniedziałek 04.05.2020

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka niemieckiego od Pani Anity
Witajcie! Na dziś przygotowałam kolejną porcję zadań związanych z naszym ciałem. 1. Z pomocą ulubionego misia lub lalki przypomnijmy sobie, jak nazywały się nasze części ciała po niemiecku. Rodzic wymienia różne nazwy a dziecko wskazuje je u siebie oraz na misiu/lalce. 2. Tym razem dziecko odszukuje na misiu/lalce wymienione przez rodzica części ciała lecz robi to zamkniętymi oczami. Można również wykorzystać apaszkę i zawiązać dziecku oczy. 3. Do tego zadania potrzebne są kartki papieru oraz ołówek lub kredki. Siadamy z dzieckiem naprzeciwko siebie, najlepiej przy stole i próbujemy namalować portret osoby z naprzeciwka.

Zadania od Pani Wioli dla dzieci z grupy "Gwiazdeczki" .
Witam serdecznie nasze Gwiazdeczki.Pani Wiola zaprasza was do wykonania kolejnych zadań. 1.W dniu wczorajszym 3Maja było Święto Narodowe,w związku z tym zapraszam was do obejrzenia filmiku pt.Polak Mały-filmik o polskich symbolach narodowych: Zapraszamy tutaj 2.Odpowiedzcie na pytania: - W jakim kraju żyjem? - Kim jesteśmy mieszkając w Polsce? - symbole Polski to? 3.Polska to nasza Ojczyzna, poproś rodzica o przeczytanie wiersza: Ojczyzna Wszystko do koła, dom i przedszkola, fabryczne dymy, żelazna kolej. Kwiaty przy oknie, klon koło bramy, słoneczny uśmiech kochanej mamy... i las, co cieniem dzieci zaprasza wszystko to Polska Ojczyzna nasza. 4.Teraz zabawa ułóżcie z różnych elementów: klocków, zakrętek, karteczek Flagę Polski,możecie ja narysować, pamiętajcie o kolorach, udanej zabawy.

Zadania dla wszystkich przedszkolaków z języka angielskiego od Pani Izy
Zapraszamy tutaj https://youtu.be/75NQK-Sm1YY
Zapraszamy tutajhttps://youtu.be/VvS4-92ZP6Y
Dzień dobry Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci Dzisiaj z języka angielskiego poznacie historię głodnej, żarłocznej gąsienicy... Zapraszam do wysłuchania najpierw wersję angielskojęzyczną. A później wersję polską. Wiem, że nie będzie to dla Was trudne i już po pierwszym wysłuchaniu będziecie rozumieć treść. Tuż po wysłuchaniu, spróbujcie Rodzicom opowiedzieć historię naszej dzisiejszej bohaterki. A później, jeśli macie ochotę ,narysujcie wybrana scenę ( wydarzenie) z tekstu. Pozdrawiam i życzę miłego dnia

Ćwiczenia z gimnastyki korekcyjnej dla wszystkich przedszkolaków od Pani Iwony
Mamo, Tato poćwicz ze mną! Na dzisiaj proponuję kolejne ćwiczenia wzmacniające mięśnie posturalne w niskich pozycjach. Dzieci ćwiczą samodzielnie lub obok ćwiczącego rodzica. Ćwiczenia w pozycji leżenia przodem- kładziemy się na brzuchu, nogi mamy wyprostowane i złączone, pięty razem, dłonie splecione w koszyczek pod brodą, pod brzuchem niewielki wałek z koca lub ręcznika. Wszystkie ćwiczenia utrzymujemy licząc do 5-10 i odpoczywamy. Powtarzamy w 3 seriach.
1."Pływanie żabką"- pracują same ręce nad podłożem wykonując kółeczka jakby płynęła żabka, tułów i złączone nogi w powietrzu, pośladki napięte.
2."Lot rakiety"- ręce proste, dłonie splecione na pośladkach, ściągamy łopatki, unosimy tułów i proste złączone nogi w górę.
3."Pajacyk na leżąco "- wyprostowane ręce i nogi wykonują w powietrzu ruch odwodzenia i przywodzenia, tułów uniesiony lekko w górę.
Ćwiczenia w pozycji leżenia tyłem - leżymy na plecach, dłonie splecione pod głową, łokcie szeroko przylegają do podłogi, nogi zgięte i złączone, pięty razem oparte o podłogę. 1."Siłowanie się rąk z kolanami"- kładziemy ręce na kolanach i pchamy kolanka ok. 5 sekund, po czym odpoczywamy. Ćwiczenie powtarzamy 5-10 razy.
2."Druty"- leżymy j.w., ale z nogami wyprostowanymi na podłodze. - na 1- unosimy jedną prostą nogę do góry, stopa obciągnięta, - na 2- unosimy drugą prostą nogę do góry j.w., - na 3- rozłączamy proste nogi w powietrzu (odwodzimy) i wykonujemy kółeczka stopami , - na 4- łączymy proste nogi w powietrzu, - na 5- ślizgiem opuszczamy nogi na podłogę. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
3."Nożyce poziome nogami"- dziecko siedzi w podporze na łokciach, nóżki ma wyprostowane i złączone-uniesienie prostych nóg w górę i wykonywanie nożyc poziomych nogami- 5-10 razy.
4."Skocznia"- siadamy z nogami prostymi, opieramy się na prostych rękach za tułowiem. Unosimy biodra w górę (robimy skocznię), rozluźniamy brzuch, po czym opuszczamy biodra. Skocznię z nożycami poziomymi nogami przeplatamy i wykonujemy po 3 razy. Życzę owocnych ćwiczeń!

Zadania od Pani Ani dla dzieci z grupy "Stokrotki".
Witam. Mieszkam w Polsce - to temat, który będzie interesował nas w tym tygodniu. 1. Prezentujemy dzieciom mapę Polski. Zaznaczamy na niej główne rzeki i stolicę Polski. Wyjaśniamy dzieciom, co to oznacza, że jakieś miasto jest stolicą. Następnie nazywamy, wskazujemy i zaznaczamy symbole narodowe.
2. Zapraszamy dzieci do wysłuchania opowiadania Urszuli Piotrowskiej Wystawa o legendach Warszawy. Wystawa o legendach Warszawy
Przez kilka dni pani czytała przedszkolakom legendy o Warszawie. A potem dzieci robiły ilustracje do tych opowieści. Były takie piękne, że zachwycony Trampolinek zawołał: - Hej hop, może zrobimy wystawę, żeby inni mogli zobaczyć nasze obrazki?! I był to bardzo dobry pomysł. Z przedszkolnego magazynku przyniesiono kolorowe tablice, do których dzieci przyczepiły swoje prace. Wieczorem Trampolinek zawołał przyjaciół, żeby obejrzeli wystawę. - Łaa! - zaryczał Tygrysek. - Jesteśmy pierwszymi gośćmi i najważniejszymi! Trampolinek podskakiwał hej hop i wręczał każdemu chorągiewkę. Chorągiewka miała dwa pasy. Górny był żółty, a dolny - czerwony. - Dlaczego takie kolory? - zdziwił się Zajączek. - Bo takie kolory ma właśnie flaga Warszawy, hej hop! Na pierwszej tablicy zawieszono portrety Syreny. Wykonane kredkami albo mazakami, albo farbkami. I była tam Syrena pływająca w Wiśle, i na jej brzegu, i Syrena na pomniku, a nawet z dziećmi w przedszkolu. - Hau, hau, a dlaczego Syrena?- zapytał pluszowy Piesek. Lala Anielka, która bardzo uważnie słuchała, jak pani czytała legendy, powiedziała głośno i wyraźnie: - Wszyscy wiedzą, że Syrena jest w herbie Warszawy. I wszyscy ją bardzo kochają! Nagle usłyszeli piękny śpiew. Po całym przedszkolu niosła się piosenka: Mam ja tarczę i mam miecz, by Warszawy zawsze strzec. Kiedy melodia ucichła, Trampolinek zaprowadził zabawki do drugiej tablicy. Były na niej obrazki z legendy o złotej kaczce. A na nich szewczyk, który szukał skarbu, lochy zamczyska, stary żołnierz z medalami na mundurze, złota kaczka, piękna królewna i worek złotych monet. Wszystko wyglądało jak prawdziwe. Tygryskowi wydawało się nawet, że szewczyk do niego mrugnął. Wtem królewna na obrazku poruszyła się i wyszeptała: Mam pieniędzy pełen trzos, możesz swój odmienić los. Lecz warunek jeden spełń, nigdy z nikim nie dziel się. Potem rozległ się złośliwy chichot, a Trampolinek odpowiedział: - Nie potrzebujemy takiego skarbu, jeśli nie można się nim podzielić. Pobiegli do następnej tablicy i tylko z daleka dobiegł ich śmiech i kwakanie, kwa, kwa, kwa. Na tablicy nie było żadnego rysunku, bo wszystkie leżały na podłodze. - Hej hop, a czyja to sprawka? - zdziwił się Trampolinek. - Ja tego nie zrobiłem, hau, hau- zaszczekał pluszowy Piesek, któremu zdarzały się małe psoty. - Ale ja tak! - usłyszeli jakieś grube głosisko. - A teraz wypróbuję na was moje spojrzenie! Trampolinek od razu wiedział, że mają do czynienia z Bazyliszkiem. - Uciekajmy! - krzyczał Trampolinek. - I nie patrzcie mu w oczy! Przyjaciele ukryli się, gdzie kto mógł, a Bazyliszek biegał po korytarzach i szukał wyjścia z przedszkola. Wtedy Anielka otworzyła swoją torebeczkę, wyjęła z niej lusterko i stanęła przed Bazyliszkiem. - W tej chwili wracaj do obrazków, bo inaczej będzie źle! - rozkazała dzielna lala. Bazyliszek opuścił głowę i wskoczył do obrazków. Przyjaciele powiesili je na tablicy. - Dlaczego posłuchał Anielki? -zapytał Piesek. - Dlaczego hau, hau? - Bo wystraszył się, że zobaczy swoje spojrzenie i zamieni się w kamień- wytłumaczył Zajączek. Aha, pomyślał szczeniaczek i obiecał sobie, że następnym razem będzie uważniej słuchał, jak pani czyta lub opowiada. Po przygodzie z Bazyliszkiem zabawki były bardzo zmęczone, więc postanowiły, że dokończą oglądnie wystawy następnego dnia. W chwilę potem już spały, ale przez sen słyszały, czyjeś głosy dochodzące z czwartej tablicy: To my, Wars i Sawa! Od naszych imion jest nazwa Warszawa. A wy, jak myślicie, do której legendy będą pasowały rysunki zawieszone na ostatniej tablicy?
3. Omówienie treści opowiadania - pytamy dzieci: Jaka postać występuje w herbie Warszawy? Jaka legenda została przedstawiona na drugiej tablicy? Kogo spotkali przy następnej tablicy? Co zrobiła Anielka? Do jakiej legendy pasują rysunki z ostatniej tablicy?
4. Na zakończenie można wykonać pracę plastyczną "Warszawska Syrenka". Rysujemy dziecku kontur warszawskiej Syrenki. Przedstawiamy herb Warszawy. Zadaniem dzieci jest wyklejenie syreny techniką wydzieranką przy użyciu kolorowego papieru i kleju według własnych pomysłów.

Zadania od Pani Ani dla dzieci z grupy "Misie".
1.Przeczytaj dziecku wiersz Maciejki Mazan "Na podwórku":
Po podwórku chodzą puchate kaczuszki, w piasku grzebie kurka, co ma żółte nóżki, są indyki strojne w czerwone korale - wszystkie wyglądają naprawdę wspaniale! Konie stoją w stajni, a krowy w oborze, piesek trochę w domu, a trochę na dworze, gęś usiadła w trawie z małymi gąskami, a kot zawsze chodzi swoimi drogami .
2. Porozmawiajcie na temat treści wiersza: Jakich mieszkańców podwórka wymienia się w wierszu? Gdzie znajduje się to podwórko, na wsi, czy w mieście? Jak nazywają się budynki gospodarskie, w których mieszkają zwierzęta?
3. Przyjrzyjcie się uważnie ilustracji wiejskiej zagrody poniżej: - czy potraficie przeliczyć ile znajduje się tam wszystkich zwierząt? - wskażcie na obrazku wszystkie zwierzęta zaczynające się na głoskę "k" - spróbujcie wraz z rodzicami zapisać nazwy zwierząt zaczynających się na głoskę Kk", podzielcie nazwy tych zwierząt na sylaby i głoski. Spróbujcie teraz odczytać wspólnie napisane słowa.
4. Rozwiążcie rebus z ilustracji poniżej



GRUPA "RYBKI" 6- latki, zadanie na dziś od Pani Agaty
1. Obejrzyj obrazek i powiedz z czym ci się kojarzy. Zapraszamy tutaj
2. Spróbuj przeczytać wyraz EKOLOGIA - podziel go na sylaby i policz je ( e- ko- lo- gia ) cztery sylaby - wyróżnij pierwszą i ostatnią głoskę (e- samogłoska, a - spółgłoska) - czy wiesz co to jest ekologia?
3. Wiersz rozwieje wszelkie wątpliwości, posłuchaj:
"Co to jest ekologia?" Ekologia - mądre słowo a co znaczy - powiedz sowo? Sowa chwilę pomyślała I odpowiedź taką dała: "To nauka o zwierzakach, lasach, rzekach, ludziach, ptakach. Mówiąc, krótko w paru zdaniach O wzajemnych powiązaniach. Między nami, bo to wszystko To jest nasze środowisko. Masz je chronić i szanować" -powiedziała mądra sowa
4. Powiedz jak należy chronić naszą planetę - Ziemię? - ( dbać o przyrodę, rośliny, zwierzęta, rzeki, morza, jeziora...)
5. Pomyśl i powiedz jak powinniśmy postępować aby chronić naszą planetę? - ( nie zaśmiecać środowiska, segregować śmieci, nie niszczyć roślin, oszczędzać wodę, prąd, nie używać plastikowych opakowań, używać opakowań wielokrotnego użytku, nie deptać trawników, nie łamać gałęzi, nie krzyczeć i nie śmiecić w lesie...)
5. Wykonaj pracę plastyczną "Ziemia" - narysuj na kartce duże koło- to będzie kontur Ziemi - wypełnij kontur farbami plakatowymi- wykorzystaj kolor niebieski i zielony.
6. Pamiętaj, dbaj o naszą planetę i zostań MAŁYM EKOLOGIEM BRAWO STARSZAKU!

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,078,680 unikalne wizyty