Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 6

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na czwartek 29.10.2020r.

Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Czy wiecie co to znaczy oszczędzanie pieniędzy? Oszczędzanie, czyli odkładanie małych kwot, aż uzbiera się więcej pieniędzy. Dzieci oszczędzają wrzucając pieniążki do skarbonki, a dorośli wpłacają pieniądze do banku. W Polsce posługujemy się pieniędzmi nazywanymi złotówkami. Można płacić monetami albo banknotami /obrazek poniżej/.Dorośli płacą też kartą płatniczą. Monety mogą być 1zł, 2 zł,5 zł.
Spójrzcie na obrazki przedstawiające skarbonki. Przeczytajcie do kogo one należą. Odpowiedzcie na pytanie; Kto wrzucił do skarbonki więcej a kto mniej/dodaj, patrząc na cyfry zamieszczone na monecie/. Aby ułatwić sobie liczenie, ułóż na stole kredki, albo inne liczmany, które odzwierciedlają cyfry na monecie a potem przelicz wszystkie uzyskując wynik. Wysłuchaj wiersza i odpowiedz na pytanie; Jakich rad udzielał Oszczędzałek Rozrzutnikowi? A jak Ty i Twoja rodzina oszczędza?
Co radzi Oszczędzałek? Urszula Piotrowska.
Krasnoludek Oszczędzałek ma kolegę Rozrzutnika, więc tematu oszczędzania z Rozrzutnikiem nie unika. I poucza; wyłącz światło, bo nie musi wszędzie świecić, tylko tam, gdzie jesteś teraz, o tym wiedzą nawet dzieci! Zawsze krótkie bierz prysznice, mądrze dozuj każdą kroplę, kran zakręcaj, niech nie kapie, nie trwoń wody tak pochopnie! Dodam jeszcze, bez obrazy, że masz różnych czapek dwieście, niepotrzebnych jest aż tyle, z głową rób zakupy wreszcie! Słuchaj dobrych rad z uwagą, a ja chętnie ci pomogę. Oszczędzając, w krótkim czasie kupisz sobie... hulajnogę.



Wykonaj monety lub banknoty, napisz na nich cyfry. Możesz zabawić się w sklep z rodzeństwem albo rodzicami. Miłej zabawy.

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki od pani Wioli i Agnieszki
Witam serdecznie nasze "Gwiazdeczki" i zapraszam do wspólnej zabawy.
Wykonajmy kilka ćwiczeń z rana:
-5 przysiadów, 4 pajacyki, 3 obroty, 2 skoki na jednej nodze, 1 wyskok w górę 1.Wysluchajcie opowiadania pt. "kosz owoców"
Nad jesiennym barwnym sadem, wędrowało słonko złote i pytało przedszkolaków - kto na jabłko ma ochotę? Dzieci lubią jeść owoce, choć są jeszcze małe, więc do sadu się wybrały, Po jabłka dojrzałe. Gdy 2 jabłka były w koszu Śliwa zaszumiała i do kosza przedszkolakom, 3 śliweczki dała. Ciężki koszyk z owocami, dzieci niosły z sądu. A tu grusza 1 gruszkę, zrzuciła im na dół!
W tym opowiadaniu ukryły się cyferki, zastanów się i powiedz jakie cyferki występowały i jakie owoce przy sobie miały? Postaraj się narysować te owoce, zaczynając od jednej, następnie były dwa oraz trzy śliweczki. Pamiętaj aby pod owocami napisać cyferki.
2.Zachęcam do zabawy z klockami w trzech kolorach: żółty, czerwony, fioletowy, lub niebieski. Ułóżcie na dywanie owoce z klocków. Miłej zabawy kochane gwiazdeczki. Podczas zabawy poproś rodzica o obranie dowolnego owoca, zjadaj z apetytem.

"Gwiazdeczki" proszę Was dziś, abyście przygotowali wraz z rodzicem ulubioną zupę warzywną, a tym samym poćwiczyli sprawność Waszych rączek.
Najpierw należy obrać i ugotować warzywa np. ziemniaki, marchew, pietruszkę, w zależności od przygotowywanej zupki. Ugotowane do zupełnej miękkości warzywa, po wystudzeniu, pokrójcie w plasterki. Pamiętajcie, aby do tej czynności użyć obu rączek! Owocnej pracy i smacznej zupki!



Zadania dla grupy "Jagódki" od pani Ani
1. Serdecznie witam wszystkie Jagódki i zapraszam na początek do wysłuchania piosenki: TUTAJ
2. Jeżeli uważnie słuchaliście piosenki to z pewnością poradzicie sobie z rozwiązaniem zagadki:
Chodzi z dużą torbą i z tego jest znany, że nosi przekazy, listy, telegramy
3. Poproście rodziców o odszukanie w domu starej pocztówki oraz pocięcie jej na 4 części. (albo więcej w zależności od możliwości dziecka). Waszym zadaniem będzie złożenie jej w całość i przyklejenie na kartkę z bloku technicznego.
4. Spróbuj teraz samodzielnie wykonać znaczek do listu, możesz zainspirować się załączonymi zdjęciami.
5. Zapraszam również do ćwiczenia z kodowania (załącznik poniżej) "Zaprowadź listonosza na pocztę", poruszaj się według strzałek kierunkowych.
6. Na koniec obejrzyjcie film, z którego dowiecie się jak wygląda praca na poczcie: TUTAJ





Zadanie dla grupy "Stokrotki" od pani Ani
Zajęcia z wykorzystaniem opowiadania: "Jesień w lesie".
Wyprawa do lasu Był piękny niedzielny poranek. Ulę obudziły promienie słońca wpadające do pokoju. Dziewczynka postanowiła skorzystać z pięknej pogody i namówić swoich rodziców na wycieczkę. Rodzice Uli chętnie się zgodzili, mama zaproponowała:
-Chodźmy do lasu! Mamy od dawna jesień, a las o tej porze roku jest wyjątkowo piękny. Ciekawe co mama miała na myśli, zastanowiła się Ula, ale o nic nie zapytała. Kiedy dojechali do lasu, dziewczynka od razu zauważyła: -Jakie te drzewa są piękne! I jakie mają kolorowe liście: czerwone, żółte, zielone, brązowe, jak pięknie wyglądają w słońcu! - O! Ile liści leży pod drzewami, wezmę kilka i zaniosę do przedszkola do kącika przyrody. Oprócz liści dziewczynka zebrała jeszcze kilka szyszek, suchych gałązek i piękną czerwoną jarzębinę. Kiedy szukała owoców jarzębiny, zauważyła wiewiórkę, która skakała z gałązki na gałąź. Ula postanowiła jej się przyjrzeć. Podążając za wiewiórką, dziewczynka zboczyła ze ścieżki i w pewnym momencie poczuła coś miękkiego pod stopami. Wydawało jej się, że chodzi po puszystym dywanie. To ziemia była pokryta mchem. Ula przypomniała sobie, jak mama mówiła jej, że nie powinno się deptać mchu, więc szybko wróciła na ścieżkę. Już zamierzała przyspieszyć kroku, aby dogonić rodziców, aż tu nagle przez ścieżkę przebiegło jakieś zwierzę. Ojej! Co to było? Zaraz, zaraz, jakie zwierzęta mieszkają w lesie? Może to była sarenka, albo lis, a może dzik... Dziewczynka bardzo się przestraszyła i zaczęła krzyczeć: - Mamo! Tato! Ratunku! -Co się stało? - spytała mama -Dlaczego tak krzyczysz? W lesie należy zachowywać się cicho, żeby nie płoszyć jego mieszkańców. - Przepraszam mamo, ale właśnie widziałam jakieś zwierzę i strasznie się boję. Jak się później okazało rodzice też widzieli biegnącego czworonoga - rudego lisa. Dziewczynka pochwaliła się mamie swoimi skarbami zebranymi do kącika przyrody i zauważyła, że mama też coś ma w koszyku. Były to grzyby, wrzos, żołędzie i orzechy laskowe. -Mamo, czy będę mogła zanieść twoje skarby do przedszkola i opowiedzieć kolegom, jaki piękny jest las jesienią?
Anna Słomińska 2. Rozmowa na temat treści opowiadania:
- Kto wybrał się na wycieczkę do lasu? - Co nazbierała Ula do kącika przyrody? -Jakie zwierzę widziała Ula? -Jakie dary lasu miała w koszyku mama? - Dlaczego mama powiedziała, że najpiękniejszy jest las jesienią? - Jak należy zachowywać się w lesie?
3. Dzielenie nazw darów lasu na sylaby; wysłuchiwanie głosek w nagłosie i wygłosie (na początku i na końcu wyrazów) wyrazów.
4. "Kto mieszka w lesie?" - rodzic mówi nazwę wybranego zwierzęcia, głoskując, a dzieci podają nazwy zwierząt. Następnie omawiają sposoby przygotowania zwierząt leśnych do zimy.
Zajęcia plastyczne: jesienny las.
Pomoce: farby plakatowe, pędzle, pocięte kasztany, żołędzie, suszone liście, klej magic; kontury jesiennego lasu.
Omówienie kolorystyki, dostrzeganie piękna jesiennego krajobrazu, dzielenie się własnymi doświadczeniami, obserwacjami. Wspólne przygotowywanie materiałów do pracy: wybieranie odpowiednich farb i wyciskanie ich do miseczek, napełnianie kubków wodą, zgniatanie suszonych liści, wkładanie pociętych kasztanów, żołędzi, orzechów do miseczek, przygotowanie pędzli do farb i kleju. Wypełnianie konturu lasu według pomysłów dzieci, domalowywanie sylwet zwierząt leśnych.

Wygenerowano w sekund: 0.01
5,038,831 unikalne wizyty