Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 3

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania środę 04.11.2020

Zadania dla grupy "Rybki" od pani Moniki i Gabrysi
Dzień dobry Drogie Rybki
1. Spójrzcie na ilustrację, przedstawiającą drzewo. Jak myślicie, co wskazują te strzałki? Drodzy rodzice, przeczytajcie dzieciom części składowe drzewa: pień, gałęzie, liście. Dzieci, powtórzcie te nazwy,
2. Zapraszam do zabawy Części drzewa. Kiedy rodzic powie pień, dzieci stoją prosto i nie ruszają się, ręce trzymają wzdłuż tułowia. Gdy rodzic powie gałęzie, dzieci poruszają wyciągniętymi w górę rękami w jedną i w drugą stronę. Kiedy rodzic powie listki- pokazują rękami opadanie liści z drzew.
3. Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej metodą wydzieranki. Wydzieramy pień i gałązki z czarnego lub brązowego papieru i naklejamy na kartce. Doklejamy listki- wydartych kawałków kolorowego papieru na gałęziach i pod drzewem.




Zapraszam Was do zabawy logopedycznej "Kolorowe listki".
Poproście rodziców o przeczytanie wiersza. Dziecko wykonuje wskazane ćwiczenia.
Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały. (czubek języka przesuwa się między kącikami warg)
Kolorowe listki na wietrze szumiały. (szszszsz...)
Szu, szu, szu szumiały wesoło. (wargi rozciągnięte w uśmiechu, zęby niewidoczne)
Szu, szu, szu wirowały w koło. (Język zatacza kółeczka wewnątrz buzi)
Kolorowe listki bardzo się zmęczyły. (luźny język wysunięty na brodę)
Kolorowe listki z drzewa zeskoczyły. (czubek języka unosi się raz w kierunku nosa, raz opada w kierunku brody)
Hop, hop, hop tak sobie skakały. (kląskanie)
Hop, hop, hop w koło wirowały. (język zatacza kółeczka na zewnątrz buzi, raz w jedną raz w drugą stronę)
Kolorowe listki spadły już na trawę. (luźny język wysunięty na brodę)
Kolorowe listki skończyły zabawę. Cicho sza. (dzieci oczka zamykają)
Ćwiczenia można powtórzyć kilkakrotnie. Zabawa ma na celu doskonalenie aparatu mowy poprzez ćwiczenia buzi i języka. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Witajcie kochane gwiazdeczki,dzisiaj zapraszam was do zabaw matematycznych ,nie zawsze muszą być klocki,puzle czy inne zabawki,możemy też pobawić się inaczej.
1.Zobaczcie filmik, na dzień dobry poruszamy się troszeczkę TUTAJ
2.Zabawa z kostka: narysuj na kartce piłkę, domek lub ludka, napisz w nim cyferki od 1 do 6,moga się powtarzać i muszą być porozrzucane, byle gdzie. Zadanie jest aby ktoś z domowników rzucał kostką, a dziecko odczytuje ile oczek jest na kostce i wskazuję taką cyferke ukrytą na rysunku, zaznaczając ją w kółeczko kredką . W ten sposób utrwalamy sobie cyferki
3.WYKONAJCIE PRACĘ PLASTYCZNA. Posluchajcie opowiadania pt"LAS"-ukryły się tam pod cyferkami różne rzeczy, waszym zadaniem jest narysować odpowiednio tyle elementów ile mówią cyferki Pewnego pięknego dnia nad lasem świeciło 1 żółte słoneczko, obok słoneczka widać było 2 niebieskie chmurki. W lesie rosło 6 dużych zielonych drzew, nad drzewami przelatywało 5 czarnych ptaków. Pod drzewami rosły 4 grzybki koloru brązowego. W lesie tym mieszkały 3 zwierzęta:jeż, wiewiórka oraz sowa. Pracę Wykonajcie kredkami, lub mazakami. udanej zabawy kochani.

Gwiazdeczki, dziś zapraszam Was do zabawy matematycznej "Znajdź parę".
Proszę, aby rodzic zgromadził po dwie te same zabawki lub inne przedmioty np. autka, misie, klocki, łyżki. Wszystkie leżą razem wymieszane. Rodzic wyciąga jedną rzecz i prosi, aby dziecko podało mu drugą, taką samą. Inną formą tej zabawy jest, schowanie przez rodzica jednej zabawki, a zadaniem dziecka odgadnięcie, co zniknęło. Do tego zadania można wykorzystać także kartę pracy z obrazkami, które można wcześniej wyciąć.
Jako muzyczny przerywnik zachęcam do tańca, który bardzo lubicie ZAPRASZAM


Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Ani i Elwiry
Zapraszam do zabawy "Zwierzęta się uczą i my też" - zajęcia matematyczne.
1. Dziecko ma przed sobą obrazki przedstawiające zwierzęta. Rodzic recytuje wiersz Maciejki Mazan "Trzy małe jeżyki".
Trzy małe jeżyki Przyszły trzy małe jeżyki na lekcję matematyki. Dzisiaj się uczą liczenia, więc zaczynają ćwiczenia: jeden jak nosek jeżyka, co jest jak mała kuleczka. Dwa jak dwa oczka jeżyka, lśniące jak czarna porzeczka. Trzy jak trzy małe jeżyki, a każdy bardzo wesoły. Cztery jak cztery łapeczki, na których biegły do szkoły. I pięć- bo piątkę, rzecz jasna, dostały z matematyki. Tylko igiełek na razie nie policzyły jeżyki...
2. Zabawa "Liczymy razem z jeżem" - Ile było jeżyków? Jakie poznały liczby? W jaki sposób je zapamiętywały?
3. Zabawa "Duże i małe"-dzieci segregują ilustracje zwierząt dorosłych i ich dzieci i wkładają do odpowiednich obręczy, nazywanie osobników dorosłych np.: kura, krowa, suczka i ich dzieci: pisklęta, cielaki, szczeniaki. Przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów, określanie: o ile mniej i o ile więcej, co zrobić, żeby było tyle samo.
4. Zabawa "Gdzie jest motek wełny?" -rodzic kładzie kolorowe motki wełny w rożnych miejscach i opisuje, gdzie leżą motki np. pod krzesłem, na stole, obok szafki z książkami, między szafką a ścianą... Układanie motków od największego do najmniejszego.
5. Zabawa graficzno-matematyczna "Prążki kota". Dziecko otrzymuje sylwetę kota z wykropkowanymi prążkami. Rzuca kostką i może narysować po zaznaczonym śladzie tyle prążków kota, ile wskazała wyrzucona kostka.

Dzień dobry, Zapraszam do zabawy matematycznej oraz muzycznej
1. Liczenie ze smakiem Kto powiedział, że do nauki liczenia nie można włączyć zmysłu smaku? Na podwieczorek przygotujmy kilka miseczek z różnymi smakołykami: rodzynkami, pestkami dyni, kawałkami owoców. Dziecko wybiera kartę z wcześniej przygotowaną cyfrą i kładzie sobie (do jogurtu, na talerzyk albo prosto do buzi) tyle wybranego smakołyku, ile wynosi wartość wylosowanej cyfry. Jest to motywacja do szybkiego zrozumienia, która cyfra oznacza mniej, a która więcej.
2. Zabawa w "Dyrygenta" - przygotuj widownię (mogą być członkowie rodziny lub lalki, pluszaki, zabawki), stań naprzeciwko nich, włącz muzykę i odgrywaj rolę dyrygenta. TUTAJ
Miłej zabawy - Pani Elwira

Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Dzisiaj opowiem wam o bardzo znanym na całym świecie a pochodzącym z Polski, wielkim kompozytorze Fryderyku Chopinie. Żył on dawno temu, ale jego muzykę gra się do dziś oraz organizuje Konkurs Chopinowski, w którym uczestniczą pianiści z całego świata./obrazek 1/



Zaproponuję wam teraz zabawę z kolorami flagi przy akompaniamencie muzyki Chopina tj. Walca a-moll. Do zabawy przygotujcie dwie kartki- jedną czerwoną a drugą białą. W czasie słuchania utworu naśladujcie ruchy powtarzając tekst;
W dole czerwień, w górze biel, oto polskie barwy, każdy wie. W dole czerwień, w górze biel, oto polska flaga jest. TUTAJ
Możecie też zabawić się w jesienny wiatr i dmuchać na kartki, które będą poruszać się jak flagi na wietrze. Nabierzcie powietrza nadymając policzki i z całych sił dmuchajcie na kartkę.
Odpowiedzcie na pytanie Czy podobał się wam utwór? Jaka jest melodia? Czy wolna, czy szybka, wesoła, czy smutna? Spróbujcie poruszać się swobodnie podczas słuchania muzyki wg własnego pomysłu. Posłuchajcie wiersza Heleny Bechlerowej "Kiedy mamusia gra"
Kiedy mamusia wieczorem Zagra mazurka Szopena, Siadamy przy niej cichutko: Ja, Ola, Stefek i Lena. Dziwna to jakaś muzyka! Gdy słucham i przymknę oczy, Widzę: las, niebo, a potem Pastuszek za krówką kroczy. I widzę taniec wspaniały, Suną za krokiem krok - pary. Słucham i patrzę, i nie wiem: Muzyka to, czy też czary? Za oknem wiatr. Dzwonią w szyby Krople powolne, miarowe. Mamusiu, słyszysz, deszcz pada, Zagraj "Preludium Deszczowe"
Posłuchajcie preludium deszczowego i opowiedzcie, co sobie wyobrażacie, gdy słyszycie melodię? Spróbujcie to namalować. TUTAJ

Zadania specjalistyczne od Iwonki
Mamo, Tato poćwicz ze mną!
Na dzisiaj proponuję zabawę stymulującą zmysł dotyku, wyobrażenia i pamięć dotykową a co za tym idzie umiejętność rozpoznawania przedmiotu po kształcie.
Zabawa "Worek skarbów". Potrzebny nam będzie płócienny worek (może być poszewka z poduszki, siatka z płótna) i różne przedmioty typu: figurki zwierząt, pluszak, autko, klocek, przybory użytku codziennego np.: klucz, szczotka do włosów, szczoteczka do zębów, łyżeczka, kubeczek, miseczka, gąbka, kredki itp.
1. Na początku dziecko bierze kolejno przedmioty, manipuluje nimi, poznaje ich kształty i nazywa.
2.Następnie polecamy mu, aby powkładał je wszystkie do worka .
3. Kolejnym zadaniem przedszkolaka będzie włożenie rąk do worka tak, by nie widział czego dotyka i wyjęcie z niego nazwanej przez rodzica rzeczy. Polecenie typu: "Wyciągnij łyżeczkę". Po wyjęciu przedmiotu sprawdzamy czy prawidłowo rozpoznał przedmiot dotykiem i nazywamy go znów głośno. Możemy porozmawiać o jego przeznaczeniu i grupie przedmiotów o zbliżonych funkcjach (np. rodzaje sztućców). Przy poleceniu wyciągnięcia kredki- o przyborach do rysowania, malowania czy pisania (ołówek , długopis, farby) itp. Niech starsze dzieci starają wypowiadać się całymi zdaniami. Jeżeli nie udało się dobrze odgadnąć i wyciągnięty przedmiot nie jest tym, o który prosiliśmy, to go nazywamy i chowamy z powrotem do worka. Mówimy -"Jeszcze raz spróbuj poszukać łyżeczki".
Zabawa toczy się do momentu wyciągnięcia wszystkich przedmiotów i nazwania ich. Życzę przyjemnego zgadywania!
Wygenerowano w sekund: 0.02
5,074,149 unikalne wizyty