Podziękowania

Do pobrania

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

· Gości online: 4

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 39
· Najnowszy użytkownik: MartynaN

Strona BIP

Strona Rzecznika Praw Obywatelskich

Strona Rzecznika Praw Dziecka

Zadania na piątek 06.11.2020

Zadania dla grupy "Rybki " od pani Moniki i Gabrysi

Dzień dobry Rybki
1. Drogie dzieci, posłuchajcie opowiadania T. Fiutowskiej Chciałabym mieć szal
Idzie Jesień przez las. Z zadowoleniem patrzy na drzewa z pięknymi kolorowymi liśćmi. - Dobrze listkom. Słoneczko je grzeje i maluje pięknymi barwami, a ja mam suknię z kwiatów, korale z owoców jarzębiny, wianek z gałęzi i traw. Chciałabym mieć jeszcze szal z kolorowych liści. Byłoby mi w nim ciepło w długie jesienne wieczory. Słonko zamrugało: - Potrafię malować liście. Nie potrafię jednak zrobić szala. Zawołaj wiatr. On ci pomoże. Wiatru nie trzeba było wołać. Sam się pojawił. Wpadł między drzewa i wypatrywał, na których są najbardziej kolorowe liście. Dmuchnął na jedno, dmuchnął na drugie i trzecie, a najpiękniejsze liście spadały powoli na ziemię. - Jakie piękne! Dziękuję ci, wietrze... Zaraz zrobię sobie z nich piękny długi szal. Mam nadzieję, że dzieci mi pomogą. 2. Rozmowa na temat opowiadania:
-Kto spacerował po lesie? -Co podziwiał? -Jak była ubrana Jesień? Co chciała mieć? Kto jej pomógł?
3. Zapraszam do zabawy Szal dla pani Jesieni. Proszę spróbować ułożyć z liście szal. Jaki kolor ma wasz szal? Czy wystarczy go aby pani Jesień owinęła go sobie wokół szyi?
4. Zapraszam Was do zabawy Taniec liści
Dzieci-listki swobodnie poruszają się przy muzyce. Kiedy ona cichnie, powoli opadają na ziemię i chwilę odpoczywają. Ponowne dźwięki muzyki są sygnałem do ruchu.

Zapraszam Was do zabawy badawczej "Co tak szeleści?"

Dziecko poszukuje w domu tworzyw, które szeleszczą jak liście podczas spaceru. Do dyspozycji mogą mieć: srebrną folię, gazety, folię malarską, torebki foliowe, tkaniny, gąbki, instrumenty (trójkąty, drewniane pałeczki...). Z przygotowanego materiału próbują wydobyć szelest liści. Który przedmiot wydaje zbliżony odgłos? Zabawa ma na celu rozwijanie zmysłu słuchu i doświadczania wrażeń słuchowych. Miłej zabawy! Pani Gabrysia

Zadania dla grupy "Gwiazdeczki" od pani Wioli i Agnieszki
Witam w piątkowy ranek i zapraszam do porannej gimnastyki z piosenka pt."Ręce do góry" Zobaczcie i róbcie to samo TUTAJ
1.Zagadki o zabawkach, posłuchaj i postaraj się odgadnąć
Kolorowa i okrągła, skacze prawie tak jak zająć, chłopcy kopią ją po trawie, a dziewczynki podrzucają. (piłeczka)
Siedzą w sklepie z zabawkami uśmiechnięte mają minki, piękne suknie, złote loki. Bardzo lubią je dziewczynki. (lalki)
Możesz z nich zbudować razem z kolegami, kolorowy do domek z dachem i oknami. (KLOCKI)
Pluszowy przyjaciel z oklapnietym uszkiem, wskakuje wieczorem pod twoja poduszkę. (misiu)
Jeśli go nadmuchasz, będzie okrąglutki. Gdy wypuścisz powietrze, zrobi się taki malutki. (balonik)
Odpowiedź proszę co to takiego, co ma to wszystko co tu wyliczę, drzwi, okna, sufit, cztery fotele, zderzaki, koła i kierownicę. (auto)
2.Jak wam się powiodło? Myślę, że wszystkie odgadniete! A teraz proszę wybrać sobie jedna z tych zabawek, która wam najbardziej się podoba i narysowac na kartce ja spróbuję odgadnąć co to jest za zabawka! To będzie zagadka dla mnie kochani miłej zabawy i miłego wekendu wam życzę. Pozdrawiam
Witam Was Gwiazdeczki w piątek.
Dziś zapraszam do zabawy z jogą. Pamiętajcie o wygodnym stroju i wolnej przestrzeni wokół Was. Będzie Wam towarzyszyć "Bajka o stole" TUTAJ
Życzę Wam udanej zabawy oraz dobrego weekendu

Zadania dla grupy "Stokrotki" od pani Małgosi i Elwiry
Dzień dobry!!!
Poproś mamę o starą gazetę, będzie Ci potrzebna strona tytułowa. Na tej stronie, pisakiem lub kredką zaznacz w kółko wszystkie literki jakie pamiętasz (wielkie i małe). Mama sprawdzi czy dobrze to zrobiłeś(aś). Spróbuj teraz powiedzieć kilka słów które rozpoczynają się zaznaczonymi literkami (zaproś do zabawy innego domownika). Podziel te słowa na sylaby, wymień inne głoski jakie w nim są zawarte.
Teraz podziel kartkę gazety na dwie części. Jedną część zostaw sobie drugą daj np. mamie. Zróbcie z nich gazetowe kulki. Połóżcie je na stole lub podłodze i zróbcie kulkowe wyścigi przez dmuchanie , która dalej poleci? Można to robić kilka razy. A może więcej kulek i więcej domowników???
Po małym odpoczynku zapraszam do napisania zaznaczonych przez Ciebie literek na kartce lub w zeszycie-ćwiczymy poprawne pisanie literek. Powodzenia!!!

Dzień dobry Stokrotki, jak zapewne pamiętacie, co piątek w naszej grupie obchodzimy urodzinki. W tym tygodniu swoje urodziny obchodzić będzie literka "L,l".
Zapraszam do wykonania poszczególnych zadań: Proszę aby rodzic napisał na kartce słowo "L a t a w i e c"
Zabawa 1. Podziel słowo LATAWIEC na sylaby. Ułóż tyle pasków papieru ile sylab słyszysz. Ile ich jest?
Zabawa 2. Oznacz miejsce litery "L" w słowie. Podziel słowo LATAWIEC na głoski.- DZIECI CHĘTNE
Zabawa 3. "L jak..."- wymyśl jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski L. Łatwe? To spróbuj teraz odszukać wyrazy, które mają głoskę " L" w środku lub na końcu.
Zabawa 5. Ułóż z pomponików lub innych przedmiotów dostępnych w Twoim domku, literę "L" małą i wielką. Możesz wykorzystać także guziki, wstążkę itp.
Zabawa 6. Napisz literę L,l palcem w powietrzu, na plecach mamy lub taty.
Zabawa 7. Zaproś do zabawy pozostałych domowników i spróbujcie ze swoich ciał ułożyć literkę L- czekam na zdjęcia z tego zadania
Zabawa 8 Na koniec zapraszam do wykonania karty pracy (jeśli nie posiadacie drukarki, można napisać dziecku wielką L pisane i małe).




Zadania dla grupy "Misie" od pani Renaty
Wysłuchajcie wiersza "Co to jest Polska?" Czesława Janczarskiego.
-Co to jest Polska? Spytał Jaś w przedszkolu. Polska- to wieś i las, i zboże w polu, i szosa, którą pędzi do miasta autobus, i samolot, co leci wysoko, na tobą. Polska- to miasto, strumień i rzeka, i komin fabryczny, co dymi z daleka, a nawet obłoki, gdy nad nami mkną. Polska to jest także twój rodzinny dom. A przedszkole? Tak- i przedszkole, i róża w ogrodzie i książka na stole.
Autor wiersza opisał Polskę, a wy spróbujcie opowiedzieć jak wygląda wasza miejscowość. Jakie fabryki są w Zdzieszowicach, jakie pomniki, parki, atrakcje? Może uda się wam ułożyć krótki wiersz o swojej miejscowości. Przeczytajcie zdania składające się z wyrazów i obrazków./obrazek1/


Rozwiążcie rebusy/obrazek 2/


Proponuję zabawę z członkami rodziny, która będzie polegała na tym,że jedna osoba podaje słowo np. aparat, a druga osoba musi utworzyć słowo zaczynające się na ostatnią głoskę wyrazu aparat czyli t. Kolejna propozycja zabawy to słuchanie co mówi dorosły np. mama mówi "w-a-z-o-n" a dziecko wskazuje obrazek, na którym jest wazon. /obrazek3/ Pozostałe wyrazy: sowa,łapa,koza,żaba,worek,buty,noga.
/>

Życzę miłej, wspólnej zabawy.

Wygenerowano w sekund: 0.02
5,040,670 unikalne wizyty